АНАЛІЗ ПРОГРАМ PROMs І PREMs У ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.1.13072Ключові слова:
показники досвіду, показники результатів, медична допомога, орієнтована на пацієнтаАнотація
Мета: проаналізувати дані літературних джерел щодо використання анкет PREMs (показники досвіду, про які повідомляють пацієнти) та PROMs (показники результатів, про які повідомляють пацієнти) і визначити їх роль у покращенні поточних клінічних послуг та розробки подальших послуг як на користь пацієнтів, так і надавачів послуг.
Матеріали і методи. Проведено аналіз літературних джерел щодо використання анкет PREMs (показники досвіду, про які повідомляють пацієнти) і PROMs (показники результатів, про які повідомляють пацієнти). Використано бібліосемантичний (вивчення фахової сучасної міжнародної літератури з досліджуваної проблеми) та аналітичний методи дослідження.
Результати. Програми PROMs і PREMs доповнюють традиційні показники результатів і дають змогу краще зрозуміти результати та ефективність медичної допомоги. PROMs (показники результатів, які повідомляють пацієнти) і PREMs (показники досвіду, які повідомляють пацієнти) – це заходи, які забезпечують орієнтований на пацієнта погляд на медичну допомогу. Програми PROMs дозволяють клініцистам отримати уявлення про вплив хвороби та лікування на їх спосіб життя та якість життя. PREMs є життєздатним і надійним рішенням для оцінки заходів процесу та оцінки якості допомоги.
Висновок. Клініцисти визнали, що високоякісна клінічна допомога вимагає від пацієнтів надавати інформацію, що стосується їхніх почуттів, їх симптомів та наслідків методів лікування, які вони застосували.
Посилання
Vymiryuvannya dosvidu patsiyent (PREMs) [Measuring patient experience (PREMs)]. Retrieved from: https://www.talkinghealthtech.com/glossary/patient-reported-experience-measures-prems [in Ukrainian].
Hospitalna shkala tryvohy i depresiyi (HADS) [Hospital scale of anxiety and depression (HADS)]. Retrieved from: https://mozok.ua/depressiya/testy/item/2711-gosptalna-shkala-trivogi--depres-HADS [in Ukrainian].
Everything you need to know about PROMs and PREMs. Retrieved from: https://www.remecare.eu/blog/everything-you-need-to-know-about-proms-and-prems.
Hear from michael porter on ichom’s history, strategy and structure. Retrieved from: https://www.ichom.org/mission/#definition-success.
Charlotte Kingsley, & Sanjiv Patel. Patient-reported outcome measures and patientreported experience measure. Retrieved from: https://academic.oup.com/bjaed/article/17/4/137/2999278.
Ellen Nolte, Sherry Merkur, & Anders Anell Achieving. (2020). Person-Centred Health Systems Evidence, Strategies and Challenges, European Observatory on Health Systems and Policies. Cambridge University Press, UK.
Numeric Rating Scale. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/numeric-rating-scale#.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).