THE ROLE OF TEACHING OF THE PERSONALISTIC MODEL OF BIOETHICS FOR THE MEDICAL PROFESSIONAL’S PERSONALITY FORMATION
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2012.4.5427Abstract
The medical worker should be qualified not only in his specific field and to be familiar with technologies, but also he should be a communicative, spiritual and moral person, according to the current range of health and social problems. The contemporary rapid development of biological science discovered the fundamentally new methods of treatment, reproduction of organisms, new opportunities in the biotechnology development. Therefore, the medical educational institutions should train the specialists who can provide holistic spiritual support to patients and respect the life and dignity.References
ЛІТЕРАТУРА
Розов В. І. Адаптивні антистресові психотехнології: навч. посібн. / В. І. Розов. — К. : Кондор, 2005 — № 4. — 276 с.
Міняйлова А. В. Реалізація педагогічної технології гуманістичного виховання студентів у навчально-виховного
ному процесі технічних університетів / А. В. Міняйлова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. — 2010. — № 7 (194), Ч. ІІ. — С. 26—33.
Барна О. М. Серцева недостатність у ракурсі тендерних відмінностей / О. М. Барна // Серцева недостатність. — 2009. — № 2. — С. 59—б7.
Downloads
Published
2015-12-18
How to Cite
Volkova, N. M., Tolokova, T. I., & Tereshkevych, H. T. (2015). THE ROLE OF TEACHING OF THE PERSONALISTIC MODEL OF BIOETHICS FOR THE MEDICAL PROFESSIONAL’S PERSONALITY FORMATION. Nursing, (4). https://doi.org/10.11603/2411-1597.2012.4.5427
Issue
Section
Articles