USAGE OF TECHNOLOGIES OF INTERACTIVE LEARNING DURING OTIRHINOLARYNGOLOGY CLASSES IN STUDENTS OF MEDICAL COLLEGES

Authors

  • V. A. Levchuk
  • Y. L. Horoshko
  • L. P. Mazur

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2012.3.5423

Abstract

The article adduces the basic tasks, options and methods of the interactive education on the otorhinolaryngology classes. This method promotes activity development, creativity, independence and critical thinking in students of medical colleges. The usage of interactive education technologies provides the mastering by medical students the modern models of professional activity, which is very close to the real clinical situations.

References

ЛІТЕРАТУРА

Баханов К. Інноваційні системи, технологи та моделі навчання / К. Баханов. — Запоріжжя, 2000.

Матеріали міжнародної науково-практичної конференції "Сучасні освітні технологи у підготовці майбутніх фахівців ". — Львів, 2002.

Інноваційні технологи в сучасній освіті / за ред. Л. І. Даниленко. — К. : Лотос, 2004. — 220 с.

Стрельніков В. Ю. Педагогічні основи забезпечення особистого і професійного розвитку студентів засобами інноваційних технологій навчання. Кн. 2 / В. Ю. Стрельніков. — Полтава, 2002. — С. 145—191.

Освітні технології : навчально-методичний посібник / за ред. О. М. Пехоти. — К. : А.С.К., 2002. - 255 с.

Published

2015-12-18

How to Cite

Levchuk, V. A., Horoshko, Y. L., & Mazur, L. P. (2015). USAGE OF TECHNOLOGIES OF INTERACTIVE LEARNING DURING OTIRHINOLARYNGOLOGY CLASSES IN STUDENTS OF MEDICAL COLLEGES. Nursing, (3). https://doi.org/10.11603/2411-1597.2012.3.5423

Issue

Section

Articles