PERSONAL QUALITIES ANALYSIS FOR NURSES AT DIFFERENT STAGES of PROFESSIONAL FORMATION.
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2015.1.5145Abstract
Nurses’ personal qualities formation and development was analyzed in the article. Psychodiagnostics measures were conducted in the groups of working nurses and nursing departments graduate students. The study demonstrates the existence of differences occurring as a professionalisation result due to following factors: limited - developed cogitation, morally independent - conscientious, confident - suspicious, pragmatic - daydreamer, naive - perceptive, impulsive - organized, relaxed - tense, communication skills and stress-resistance.
References
Література:
Хетагурова А. К. Особенности личностных качеств практикующих медицинских сестер с базовой и углубленной профессиональной подготовкой / А. К. Хетагурова, В. В. Морозов // Сестринское дело. – 2005. № 7. – С. 16–18.
Морозов В. В. Изменение психологических качеств практикующих медицинских сестер в условиях реформирования сестринского образования / В. В. Морозов // Сестринское дело. – 2005. № 7. – С. 32–34.
Профиль работы, личностные особенности и эмоциональное здоровье медицинской сестры / [Л. Т. Баранская, И. О. Елькин, Н. В. Гафарова и др.] // Медицинская помощь. – 2008. № 1. – С. 45–47.
Рудыкина А. А. Экспериментальное исследование эмпатических способностей студентов медицинского колледжа – будущих медицинских сестер / А. А. Рудыкина, Г. С. Остапенко, Р. И. Остапенко // Современные научные исследования и инновации. 2014. № 8. – С. 12–15.
Нехайчик Е. А. Психологический портрет медсестры, абитуриента и выпускника медицинского училища / Е. А. Нехайчик // Медицинская сестра. – 2004. № 4. – С. 35–39.