JUSTIFICATION OF THE FEASIBILITY OF CREATING AN EDUCATIONAL BOARD GAME «STOP COVID» FOR PRESCHOOLERS AND PRIMARY SCHOOL AGE CHILDREN AS AN EFFECTIVE SANITARY, EDUCATIONAL AND ANTI-EPIDEMIC MEASURE

Authors

  • O. R. Reha I. Horbachevsky Ternopil National Medical University
  • O. Ya. Melnyk National University “Lviv Politechnic”
  • N. I. Reha I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2022.3.13523

Abstract

The article shows that this study confirms the data of many authors that children prefer the game form of obtaining educational information. Children want to receive educational information both in children’s educa­tional institutions and at home from their parents. The vast majority of children know about the COVID-19 pandemic and are familiar with some of the simplest methods of preventing infection with the coronavirus, but almost all children would like to increase their knowledge on this issue, in particular, in a playful way, using a board game in particular. The vast majority of parents are sufficiently informed about the peculiarities of the physiological perception of information by children of preschool and primary school age and consider the best methods of teaching children to be visualization methods and game-based learning. Most parents consider it appropriate to develop the design of an educational board game for children on the prevention of coronavirus infection as an effective anti-epidemic measure.

References

Актуальні питання діагностики, профілактики та лікування COVID-19 у дітей / М. Є. Маменко, С. О. Гапонова, О. А. Риков [та ін.] // Health-ua.com. Тематичний номер «Педіатрія». – 2020. – № 5 (56).

Про заходи у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) у навчально-виховному процесі дітей дошкільного та молодшого шкільного віку : Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 25.08.2021 р. № 8.

Діхтяренко В. Настільні ігри як інструмент особистісного розвитку дитини / В. Діхтяренко // Інновації в освітньому процесі: методологія, тенденції, технології : зб. наук. праць за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф. – Ізмаїл, 2020. – С. 43–47.

Артемова Л. В. Розвиток теорії та практики дитячої гри. Сторінки історії // Дошкільне виховання. – 2011. – № 7. – С. 3.

Гончарук О. М. Партнерство дорослого і дитини у процесі формування комунікативних умінь у старших дошкільнят / О. М. Гончарук // Інноваційна педагогіка. – 2019. – № 2. – С. 145–148.

Савченко М. Теоретичні засади формування комунікативних умінь дітей старшого дошкільного віку / М. Савченко // Освітній простір України. – 2014. – Т. 2, вип. 1. – С. 141–146.

Тарасенко А. А. Методика розробки дизайну розвиваючих настільних ігор для дітей / А. А. Тарасенко, С. Р. Макоїд // Молодий вчений. – 2018. – № 11 (63). – С. 266–271.

Про затвердження Технічного регламенту безпеки іграшок : Постанова Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 р. № 901.

Published

2023-02-07

How to Cite

Reha, O. R., Melnyk, O. Y., & Reha, N. I. (2023). JUSTIFICATION OF THE FEASIBILITY OF CREATING AN EDUCATIONAL BOARD GAME «STOP COVID» FOR PRESCHOOLERS AND PRIMARY SCHOOL AGE CHILDREN AS AN EFFECTIVE SANITARY, EDUCATIONAL AND ANTI-EPIDEMIC MEASURE. Nursing, (3), 29–33. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2022.3.13523

Issue

Section

Articles