THE ROLE OF HUMANITIES IN ACHIEVING INTEGRATED RESULTS IN MIXED LEARNING DURING THE TRAINING OF FUTURE MEDICAL SPECIALISTS

Authors

  • V. Yо. Kulchytskyi I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2022.2.12894

Abstract

The article analyzes the role of the humanities in achieving integrated results in a blended learning environment in the training of future medical specialists. It was found that the specifics of teaching the humanities oblige each teacher to look for parallels of sciences that help to acquire a thorough comprehensive knowledge through the prism of interdisciplinary links.

References

Сухацька В. Ю. Гуманізація освітнього процесу як складова професійної підготовки медичних та фармацевтичних фахівців / В. Ю. Сухацька // Зб. матеріалів Всеукр. наук.-метод. інтернет-конф., присвяч. Дню заснування навч. закл. (Черкаси, 15 жовт. 2017 р.). – Черкаси, 2017. – С. 64–67.

Цибенко Г. І. Гуманітарна освіта майбутнього медика – вектор розвитку фахівця та особистості / Г. І. Цибенко // Зб. матеріалів Всеукр. наук.-метод. інтернет-конф., присвяч. Дню заснування навч. закл. (Черкаси, 15 жовт. 2017 р.). – Черкаси, 2017. – С. 68–71.

Іванчук М. Г. Основи технології інтегрованого навчання в початковій школі : навч.-метод. посіб. / М. Г. Іванчук. – Чернівці : Рута, 2001. – 98 с.

Андрущенко Т. В. Соціокультурний вимір освіти / Т. В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2004. – № 4 (14). – С. 47–48.

Гончаренко С. У. Гуманізація освіти / С. У. Гончаренко // Енциклопедія освіти /Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 156–158.

Вознюк О. Інтегральний підхід до аналізу проблеми професійної освіти / О. Вознюк // Педагогіка і психологія проф. освіти. – 2009. – № 2. – С. 11–20.

Published

2022-05-19

How to Cite

Kulchytskyi, V. Y. (2022). THE ROLE OF HUMANITIES IN ACHIEVING INTEGRATED RESULTS IN MIXED LEARNING DURING THE TRAINING OF FUTURE MEDICAL SPECIALISTS. Nursing, (2), 8–10. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2022.2.12894

Issue

Section

Articles