THE ROLE OF HUMANITIES IN ACHIEVING INTEGRATED RESULTS IN MIXED LEARNING DURING THE TRAINING OF FUTURE MEDICAL SPECIALISTS
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2022.2.12894Abstract
The article analyzes the role of the humanities in achieving integrated results in a blended learning environment in the training of future medical specialists. It was found that the specifics of teaching the humanities oblige each teacher to look for parallels of sciences that help to acquire a thorough comprehensive knowledge through the prism of interdisciplinary links.
References
Сухацька В. Ю. Гуманізація освітнього процесу як складова професійної підготовки медичних та фармацевтичних фахівців / В. Ю. Сухацька // Зб. матеріалів Всеукр. наук.-метод. інтернет-конф., присвяч. Дню заснування навч. закл. (Черкаси, 15 жовт. 2017 р.). – Черкаси, 2017. – С. 64–67.
Цибенко Г. І. Гуманітарна освіта майбутнього медика – вектор розвитку фахівця та особистості / Г. І. Цибенко // Зб. матеріалів Всеукр. наук.-метод. інтернет-конф., присвяч. Дню заснування навч. закл. (Черкаси, 15 жовт. 2017 р.). – Черкаси, 2017. – С. 68–71.
Іванчук М. Г. Основи технології інтегрованого навчання в початковій школі : навч.-метод. посіб. / М. Г. Іванчук. – Чернівці : Рута, 2001. – 98 с.
Андрущенко Т. В. Соціокультурний вимір освіти / Т. В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2004. – № 4 (14). – С. 47–48.
Гончаренко С. У. Гуманізація освіти / С. У. Гончаренко // Енциклопедія освіти /Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 156–158.
Вознюк О. Інтегральний підхід до аналізу проблеми професійної освіти / О. Вознюк // Педагогіка і психологія проф. освіти. – 2009. – № 2. – С. 11–20.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Nursing
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.