THE PROBLEM OF CONFLICTS IN NURSING TEAMS
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.1.12067Abstract
One of the most important tasks of nursing reform is to change the attitude of nurses to their profession, and their place in the hospital. The success of the organization largely depends on the relationship between colleagues, management and subordinates. Therefore, the leaders of nursing teams should pay considerable attention to timely detection and resolution of conflict situations, to promote the development of informal relations inside the teams.
References
Калаур С. М. Методологія розробки тренінгів для формування готовності у майбутніх фахівців соціальної сфери до розв’язання професійних конфліктів / С. М. Калаур // Соціальна робота і соціальна педагогіка: виклики сьогодення : зб. наук. праць за матеріалами VІ всеукр. наук.-практ. конф. (Тернопіль, 17–18 трав. 2017 р.). – Тернопіль : ФОП Осадца Ю. В., 2017. – С. 44–48.
Тихомирова Є. Б. Конфліктологія та теорія переговорів : підручник / Є. Б. Тихомирова, С. Р. Постоловський. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. – 240 с.
Балабанова Л. В. Конфліктологія : навч. посіб. / Л. В. Балабанова, К. В. Савельєва. – К. : Видавничий дім «Професіонал», 2009. – 280 с.
Корнещук В. В. Конфлікт як соціально-педагогічна проблема / В. В. Корнещук // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. – 2015. – № 3. – С. 115–118.
Психологія : підручник / за ред. Ю. Л. Трофімова. – К. : Либідь, 2001. – 558 с.
Тихомирова Є. Б. Конфліктологія та теорія переговорів : підручник / Є. Б. Тихомирова, С. Р. Постоловський. – Рівне : Перспектива, 2007. – 389 с.
Трухан М. А. Практичні підходи до організації соціально-психолого-педагогічного тренінгу як форми конфліктологічної підготовки майбутніх соціальних педагогів / М. А. Трухан // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. – 2014. – № 4. – С. 183–187.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Nursing
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.