FORMS AND METHODS OF QUALITATIVE EDUCATION AT THE PHARMACOLOGY CLASSES

Authors

  • T. V. Kazaniuk Kyiv Municipal Medical College

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2019.2.10209

Abstract

The article represents the experience of Рharmacology teaching for students studying in specialty 223 Nursing; it describes the methodology of in-class and out-class work  which is suspected to help in increasing the effectiveness of training of future nurses.

References

Нековаль І. В. Фармакологія : підручник / І. В. Нековаль, Т. В. Казанюк. – 8-ме вид., переробл. та доповн. – К. : ВСВ «Медицина», 2018. – 552 с.

Казанюк Т. В. Практикум з фармакології: навч. посіб. / Т. В. Казанюк. – К. : ВСВ «Медицина», 2012. – 224 с.

Фармакологія : підручник для студ. мед. ф-тів / І. С. Чекман, Н. О. Горчакова, Л. І. Казак [та ін.]. – 3-тє вид., випр. та доопрац. – Вінниця : Нова Книга, 2016. – 784 с.

Дроговоз С. М. Фармакологія на допомогу лікарю, провізору, студенту : програма для вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів І–ІІІ рівнів акредитації за спеціальністю 5.12010102 «Сестринська справа». – К. : МОЗ України, 2011 ; ВСВ «Медицина», 2011.

Published

2019-06-13

How to Cite

Kazaniuk, T. V. (2019). FORMS AND METHODS OF QUALITATIVE EDUCATION AT THE PHARMACOLOGY CLASSES. Nursing, (2), 37–39. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2019.2.10209

Issue

Section

Articles