ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2024.4.15049Ключові слова:
мотивація, здобувачі вищої освіти, навчальний процес, фізична терапія, менторствоАнотація
Вступ. Прогрес і розвиток людини значною мірою визначаються її мотиваційними факторами. Особливе значення має рівень як зовнішньої мотивації, так і внутрішньої самомотивації, особливо в контексті освітнього процесу. В цій статті розглянуто шляхи та методи ефективного формування і підтримки мотивації у здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю «Фізична терапія». Представлені підходи спрямовані на підвищення їх залучення у навчальний процес, розвиток професійних навичок і підготовку до майбутньої професійної діяльності.
Мета роботи – проаналізувати основні фактори мотивації та визначити ефективні шляхи її підвищення у здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 227 «Фізична терапія».
Основна частина. Мотивація – це процес, який активує і підтримує цілеспрямовану діяльність, спонукаючи людину добровільно брати участь у діяльності організації та прагнути залишатися її членом у довгостроковій перспективі. Існують різні види мотивації, серед яких виділяють дві основні: зовнішню та внутрішню. Зовнішня мотивація пов’язана з умовами праці, атмосферою на робочому місці, характером завдань, які виконують. Внутрішня мотивація, навпаки, залежить від індивідуальних особливостей працівника та є тим рушієм, який сприяє підвищенню продуктивності. Ці принципи можна застосувати і до навчальної діяльності, яка стає значно ефективнішою за наявності позитивного ставлення до навчання, пізнавального інтересу, а також потреби у здобутті знань, навичок та компетентностей. Педагогічні зусилля мають бути спрямовані на покращення академічної успішності здобувачів вищої освіти шляхом стимулювання їх позитивної мотивації до навчання. У цьому контексті з’являється певна суперечність. З одного боку, існує об’єктивна необхідність формування мотивації до пізнавальної діяльності у студентів медичних закладів вищої освіти шляхом упровадження інтерактивних технологій. Даний підхід враховує як внутрішні особливості навчального процесу, так і зовнішні вимоги до майбутніх медичних фахівців з вищою освітою. З іншого боку, науково обґрунтована технологія формування такої мотивації за допомогою новітніх систем усе ще відсутня.
Висновки. Проаналізовано наукові джерела для пошуку шляхів та методів формування мотивації у здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю «Фізична терапія». Удосконалення методів формування мотивації до навчання сприятиме зростанню рівня засвоєння навчального матеріалу.
Посилання
Alhakami, Y., Baker, O.G. (2018). Exploring the factors influencing nurses’ work motivation. Iris Journal of Nursing & Care, 1(1), 1-12. DOI: 10.33552/ijnc.2018.01.000503. DOI: https://doi.org/10.33552/IJNC.2018.01.000503
Drahiieva, L. (2019). Rozvytok krytychnoho ta tvorchoho myslennia studentiv VNZ v umovakh pedahohichnoi vzaiemodii [Development of critical and creative thinking of university students in conditions of pedagogical interaction] European humanities studies: State and Society, 1(2), 228-245 [in Ukrainian]. DOI: 10.38014/ehs-ss.2019.1-II.17. DOI: https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2019.1-II.17
Fikrat-Wevers, S., De Leng, W.E., Van Den Broek, W.W., Woltman, A.M., & Stegers-Jager, K.M. (2023). The added value of free preparatory activities for widening access to medical education: a multi-cohort study. BMC medical education, 23(1), 196. DOI: 10.1186/s12909-023-04191-7. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-023-04191-7
Kindrativ, E.O., Guryk, Z.Ya., Chuiko, N.Ya., Malofiy, L.S., Kostiu, V.M. (2023). Formuvannia motyvatsi u studentiv pry ovolodinni dystsyplinoiu «Patomorfolohiia» [Formation of students’ motivation in mastering “Pathomorphology” discipline]. Art of medicine, 2(26), 170 [in Ukrainian]. DOI: 10.21802/artm.2023.2.26.170. DOI: https://doi.org/10.21802/artm.2023.2.26.170
Nesukh, L. (2012). Vplyv motyvatsii na yakist navchalnoi diialnosti studentiv [Impact of Motivation on Quality of Students’ Studying Process]. Visnyk instytutu rozvytku dytyny – Bulletin of the Institute of Child Development, 21, 122-127 [in Ukrainian].
Patiwael, J.A., Douma, A.H., Bezakova, N., Kusurkar, R.A., & Daelmans, H.E.M. (2021). Collaborative testing in physical examination skills training and the autonomous motivation of students: a qualitative study. BMC medical education, 21(1), 224. DOI: 10.1186/s12909-021-02618-7. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-021-02618-7
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Д. В. Попович, К. В. Миндзів, О. В. Вайда, А. В. Бай, У. П. Гевко, В. І. Бойко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.