КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР ДО ПРОВЕДЕННЯ ДІАГНОСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • В. А. Славопас Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2024.4.15041

Ключові слова:

готовність, медичні сестри, діагностичні дослідження, комп’ютерні технології, професійна підготовка, інтерактивне навчання, симуляція, компетентність

Анотація

Вступ. Сучасна медична практика дедалі більше інтегрує комп’ютерні технології в діагностичний процес. Це вимагає від медичних сестер високого рівня готовності до роботи із сучасним програмним забезпеченням, діагностичними платформами та базами даних. Формування цієї готовності є одним із важливих аспектів професійної підготовки. Застосування цифрових інструментів у медицині не лише підвищує точність і швидкість діагностики, але й сприяє оптимізації діяльності медичного персоналу. Це ставить перед медичними сестрами завдання оволодіти сучасним програмним забезпеченням, діаг­ностичними платформами та базами даних, які стають невід’ємною складовою їх щоденної роботи.

Мета роботи – визначити критерії готовності майбутніх медичних сестер до проведення діагностичних досліджень із використанням комп’ютерних технологій.

Основна частина. У дослідженні було виділено три основні компоненти готовності: когнітивний (знання про комп’ютерні технології), практичний (навички роботи з програмним забезпеченням) та мотиваційний (усвідомлення важливості використання сучасних технологій у медичній практиці). Також акцентовано увагу на важливості формування в майбутніх медичних сестер здатності адаптуватися до нових технологій і постійно вдосконалювати свої професійні компетенції. Запропоновано рекомендації для вдосконалення навчальних програм, які включають інтерактивні заняття, симуляційні тренінги, практичні кейси та міждисциплінарний підхід до навчання. Це сприятиме більш ефективному засвоєнню матеріалу та підвищенню рівня готовності студентів до використання сучасних цифрових технологій у професійній діяльності.

Висновки. Розроблені критерії дозволяють оцінити рівень готовності майбутніх медичних сестер до використання комп’ютерних технологій під час проведення діагностичних досліджень. Це сприятиме підвищенню якості медичної освіти та ефективності професійної діяльності медичних працівників.

Посилання

Zayim, N., & Ozel, D. (2015). Factors affecting nursing students’ readiness and perceptions toward the use of mobile technologies for learning. CIN: Computers, Informatics, Nursing, 33(10), 456-464. DOI: 10.1097/CIN.0000000000000172. DOI: https://doi.org/10.1097/CIN.0000000000000172

Gause, G. (2021). Readiness in technology usage by students and educators in a North West province school. Master’s thesis, North-West University. NWU Institutional Repository. Retrieved from: https://repository.nwu.ac.za/handle/10394/40185.

Jenson, C., & Forsyth, D. (2012). Virtual reality simulation: Using three-dimensional technology to teach nursing students. CIN: Computers, Informatics, Nursing, 30(6), 312-318. DOI: 10.1097/NXN.0b013e31824af6ae. DOI: https://doi.org/10.1097/NXN.0b013e31824af6ae

Kilmon, C.A., Brown, L., Ghosh, S., & Mikitiuk, A. (2010). Immersive virtual reality simulations in nursing education. Nursing Education Perspectives, 31(5), 314-317.

Lange, A.-K., Koch, J., Beck, A., Neugebauer, T., & Watzema, F. (2020). Learning with virtual reality in nursing education: Qualitative interview study among nursing students using the unified theory of acceptance and use of technology model. JMIR Nursing, 3(1), e20249. DOI: 10.2196/20249. DOI: https://doi.org/10.2196/20249

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Славопас, В. А. (2024). КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР ДО ПРОВЕДЕННЯ ДІАГНОСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Медсестринство, (4), 18–20. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2024.4.15041

Номер

Розділ

Статті