РОЛЬ СУЧАСНИХ МЕДСЕСТРИНСЬКИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ З РОЗУМОВОЮ ВІДСТАЛІСТЮ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2024.1.14672Ключові слова:
медсестринські технології, медсестра, соціально-побутові навички, діти з розумовою відсталістю, навчанняАнотація
Вступ. У статті проаналізовано важливість застосування сучасних медсестринських технологій при формуванні соціально-побутових навичок у дітей з розумовою відсталістю. Актуальність дослідження визначається тим, що медичний персонал відіграє ключову роль у догляді за такими дітьми. Одним з основних завдань медсестер є створення сприятливого середовища для розвитку дітей з розумовою відсталістю.
Мета роботи – проаналізувати важливість застосування сучасних медсестринських технологій при формуванні соціально-побутових навичок у дітей з розумовою відсталістю.
Основна частина. З’ясовано, що сучасні медсестринські технології – це інноваційні засоби, методи і системи, які використовує медичний персонал, зокрема медсестра, для поліпшення якості догляду за пацієнтами, оптимізації та підвищення ефективності робочих процесів. Застосування цих технологій допомагає покращити якість життя дітей з розумовою відсталістю, сприяючи їх розвитку та соціальній адаптації. Констатовано, що сучасні медсестринські технології допомагають у вдосконаленні навичок самообслуговування, орієнтації в просторі, розвитку моторики та інших аспектів соціально-побутового функціонування, що є важливим для самостійного життя дитини з розумовою відсталістю. Зосереджено увагу на таких сучасних медсестринських технологіях, як: використання інтерактивних навчальних програм; застосування віртуальної реальності; використання мультимедійних матеріалів; онлайн-ресурси та соціальні мережі. Зазначено, що медичний працівник, крім догляду за дітьми з розумовою відсталістю, відіграє роль провідника до здорового способу життя, допомагає набути їм впевненості у власних силах.
Висновки. Загалом сучасні медсестринські технології відкривають широкі можливості для покращення навчального процесу та розвитку соціально-побутових навичок у дітей з розумовою відсталістю. Важливою умовою успішної реалізації цих можливостей є комплексний підхід, що враховує індивідуальні потреби та можливості кожної дитини. Окрім того, медичний персонал, який використовує ці технології, може надавати додаткову підтримку сім’ям дітей з розумовою відсталістю, допомагаючи їм ефективно опікуватися своїми дітьми і розвивати навички, необхідні для успішного життя у суспільстві.
Посилання
Zaiarniuk, O.V. (2015). Inkliuzyvna osvita v Ukraini: problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [Inclusive education in Ukraine: problems and ways to solve them]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Ekonomika i menedzhment – Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and management, 11, 190-193 [in Ukrainian].
Omelianovych, I.M. (2016). Rozvytok prostorovoho oriientuvannia v uchniv z intelektualnymy porushenniamy v umovakh inkliuzyvnoi osvity [Development of spatial orientation in students with intellectual disabilities in the conditions of inclusive education]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19: Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia – Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 19: Correctional pedagogy and special psychology, 32(2), 32-36 [in Ukrainian].
Ipatov, A.V., & Khaniukova, I.Ya. (2013). Aktualni pytannia medyko-sotsialnoi ekspertyzy: tekhnolohiia, suchasna zakonodavcha baza [Current issues of medical and social expertise: technology, modern legislative framework]. Ukrainskyi visnyk medyko-sotsialnoi ekspertyzy – Ukrainian Herald of Medical and Social Expertise, 1, 5-18 [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. (2014). Spetsialna osvita v Ukraini ta modernizatsiia osvitnoi haluzi [Special education in Ukraine and modernization of the educational industry]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia – A special child: education and upbringing, 3, 7-12 [in Ukrainian].
Kulchytskyi, V.Y. (2021). Rol medsestrynskoi pedahohiky u praktychnii diialnosti medychnoi sestry [The role of nursing pedagogy in the practical activity of a nurse]. Medsestrynstvo – Nursing, 1, 15-17 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медсестринство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.