ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ПРОФІЛАКТИКИ МОЛОДІЖНОГО АЛКОГОЛІЗМУ ЯК ШЛЯХ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14327Ключові слова:
психолого-педагогічна робота, молодіжний алкоголізм, здоровий спосіб життя, санітарно-просвітницька робота, соціальна компетенціяАнотація
Актуальність дослідження визначається тим, що проблема молодіжного алкоголізму, як і більшість соціальних проблем, має системний характер. Саме тому питання, присвячені проблематиці молодіжного алкоголізму та шляхам її вирішення, вивчають і освітлюють фахівці різного профілю та напряму – від освітян і медичних працівників до правоохоронних органів.
Мета роботи – проаналізувати особливості психолого-педагогічної роботи з профілактики молодіжного алкоголізму як шляху формування позитивного ставлення до здорового способу життя.
Основна частина. З’ясовано, що саме скоординовані дії психологів, педагогів та медиків в організації санітарно-просвітницької роботи з попередження вживання алкогольних напоїв серед підростаючого покоління дадуть позитивний ефект. Констатовано, що психолого-педагогічна профілактика безпосередньо пов’язана і з формуванням у підлітків їх соціальної компетенції. Якщо молода людина вміє реалізовувати свої потреби у спілкуванні, любові, отриманні задоволення адекватними засобами, то немає необхідності вдаватися їй до допомоги алкоголю. Зосереджено увагу на тому, що психолого-педагогічна робота з профілактики молодіжного алкоголізму тісно пов’язана з багатьма напрямками формування особистості молодої людини і повинна охоплювати всі чинники соціалізації підлітка. Таким чином, мета психолого-педагогічної профілактики молодіжного алкоголізму полягає у формуванні у підлітків антиалкогольних установок як внутрішньоособистісних регуляційних механізмів, що забезпечують реалізацію поведінки в рамках здорового і безпечного способу життя.
Висновки. Розглядаючи питання профілактики молодіжного алкоголізму, необхідно враховувати багатоаспектність цього явища, а отже, і складність побудови системи превентивних заходів. Ефективність психолого-педагогічної профілактичної роботи багато в чому залежить від її координації. Проведення окремих заходів не дасть бажаного результату.
Посилання
Yaremenko, O., Balakirieva, O., & Vakulenko, O. (2000). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia molodi: problemy i perspektyvy [Formation of a healthy lifestyle for young people: problems and prospects]. Kyiv [in Ukrainian].
Yaremenko, O.O., Balakirieva, O.M., & Artiukh, O.R. (2005). Tiutiun, alkohol, narkotyky v molodizhnomu seredovyshchi: vzhyvannia, zalezhnist, efektyvna profilaktyka [Tobacco, alcohol, drugs in the youth environment: use, addiction, effective prevention]. Kyiv [in Ukrainian].
Maksymova, N.Yu. (2000). Psykholohichna profilaktyka skhylnosti do alkoholiu ta narkotykiv i psykhokorektsiina robota z pidlitkamy hrupy ryzyku [Psychological prevention of addiction to alcohol and drugs and psychocorrective work with teenagers at risk]. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota – Practical Psychology and Social Work, 2, 2-4 [in Ukrainian].
Yahodynskyi, V.V. (2003). Profilaktyka nehatyvnykh yavyshch sered uchnivskoi ta studentskoi molodi [Prevention of negative phenomena among pupils and students]. Kyiv: Publishing House of the European University [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медсестринство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.