ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ГРУПОВОГО НАВЧАННЯ З ЗАСТОСУВАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СТРУКТУРІ РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ У ПАЦІЄНТІВ ІЗ ЦУКРОВИМ ДІАБЕТОМ 2 ТИПУ

Автор(и)

  • A. I. Smachylo Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • L. I. Ivasykevych Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • O. M. Kachun Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • L. F. Matviyіv Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2019.3.10679

Анотація

Сьогодення вимагає трансформації формату медицини та нових підходів до взаємовідносин лікаря/медсестри і пацієнта, адже у повсякденному житті реальність все більше пронизує інтернет. Співпраця медика та хворого повинна ґрунтуватись на необхідності залучення останнього у процес лікування, перетворення його у партнера, який бере участь у реалізації важливого особистого проекту – одужання. Метою роботи було дослідження ефективності використання групових освітніх програм із застосуванням інноваційних технологій (встановлення програм і додатків на смартфонах, занять он-лайн через скайп-звʼязок та ін.) у структурі реабілітаційних заходів у хворих на цукровий діабет (ЦД) 2 типу. Застосовано практику групових занять з кількома пацієнтами з однією патологією, подібних за віком, особливостями перебігу хвороби, бажанням пацієнта. Метою навчання у створених групах було формування нових психологічних установок, досягнення максимальної кількості хворих, мотивованих на одужання, покращення свого загального стану, досягнення стійких кращих клініко-метаболічних показників, внесення змін у розвиток та прогресування ускладнень ЦД, покращення якості життя. Після закінчення школи виявлено значне зростання відсотка пацієнтів із високою інформованістю про власну хворобу, підвищенням готовності до виконання рекомендацій лікаря/медсестри, що свідчить про ефективність таких групових освітніх програм.

Посилання

Уніфікований клінічний протокол первинної, екстре¬ної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високо¬спеціалізованої) медичної допомоги. Цукровий діабет 1 типу у молодих людей та дорослих, 2014 р.

Адаптована Клінічна настанова «Цукровий діабет 2-го типу. Системи лікувальних заходів у відділеннях первинної та спеціалізованої медико-санітарної допомоги». Київ, 2012 (проект).

Інтерактивні методи навчання : навч. посіб. / за ред. П. Шевчука і П. Фенриха. – Щецін : Вид-во WSAP, 2005. – 170 с.

Волканова В. Сучасні технології навчання / В. Волканова // Директор школи. – 2007. – № 37. – С. 43–45.

Павлова Н. К. Взаємодіюче навчання / Н. К. Павлова // Управління школою. – 2005. – № 34. – С. 12–14.

American Diabetes Association. Standards of Medical Care in Diabetes – 2012 // Diabetes Care. – 2012. – Vol. 35 (Suppl. 1). – S11–S59. DOI: https://doi.org/10.2337/dc12-s011

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-12

Як цитувати

Smachylo, A. I., Ivasykevych, L. I., Kachun, O. M., & Matviyіv L. F. (2019). ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ГРУПОВОГО НАВЧАННЯ З ЗАСТОСУВАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СТРУКТУРІ РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ У ПАЦІЄНТІВ ІЗ ЦУКРОВИМ ДІАБЕТОМ 2 ТИПУ. Медсестринство, (3), 32–35. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2019.3.10679

Номер

Розділ

Статті