Чим більше ми знаємо, тим більше ми забуваємо...

(виклики з гістології, цитології та ембріології у навчанні студентів стоматологічного факультету)

Автор(и)

  • L. M. Sokurenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Yu. B. Chaikovsky Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • O. E. Majewskyi Київський національний університет імені Тараса Шевченка Інститут біології і медицини, м. Київ
  • L. M. Yaremenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • N. V. Bidenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • V. V. Filonenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • A. O. Melnyk Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

DOI:

https://doi.org/10.11603/2311-9624.2020.4.11725

Ключові слова:

студенти-стоматологи, освіта, знання, гістологія, цитологія, ембріологія

Анотація

Резюме. Студентам стоматологічних факультетів потрібен особливий методологічний підхід, спрямований на набуття практичних навичок, при цьому вивчення фундаментальних дисциплін відрізняється від стоматологічних.

Мета дослідження – оцінити передбачуваний дефіцит знань із гістології, цитології та ембріології у студентів стоматологічного факультету  Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, виявлення проблем, пов’язаних з цим, і їх рішення.

Матеріали і методи. Тестування студентів різних курсів Національного медичного університету імені О. О. Богомольця проводилося з використанням стандартних ліцензійних екзаменаційних тестів «Крок-1. Стоматологія».

Результати досліджень та їх обговорення. Студенти стоматологічного факультету показали рівень знань студентів на IV і V курсах – 33,5 %. Загальний результат ліцензійного іспиту «Крок-1. Стоматологія» у тих же студентів становить 66,6 % (2019 р.) і 62,2 % (2018 р.) відповідно. Відсоток цього результату тесту вище при перевірці безпосередньо професійних знань. Ми виявили превалювання правильних відповідей у блоці на тему «Ротова порожнина» при тестуванні з гістології, цитології і ембріології студентів різних курсів стоматологічного факультету НМУ імені О. О. Богомольця.

Висновки. Відповідно до отриманих результатів і аналізу проблем, рекомендується внести корективи в навчальні плани і заходи контролю з акцентом на компетенції, які будуть застосовуватися в професійній діяльності стоматологів.

Посилання

Abali, E.E., Osheroff, N., Buxbaum, E., Niederhoffer, E.C., Symes, K., & Sanders, M. (2014). The evolving role of the basic science course director in an integrated curriculum. Med. Sci. Educ., 24, 349-351.

Brunk, I., Schauber, S., & Georg, W. (2017). Do they know too little? An inter-institutional study on the anatomical knowledge of upper-year medical students based on multiple-choice questions of a progress test. Ann. Anat., 209, 93-100.

Coppus, S.F., Emparanza, J.I., Hadley, J., Kulier, R., Weinbrenner, S., Arvanitis, T.N., ..., & Khan, K.S. (2007). A clinically integrated curriculum in evidence-based medicine for just-in-time learning through on-the-job training: the EU-EBM project. BMC Med. Educ., 7, 46.

Drake, R.L., McBride, J.M., & Pawlina, W. (2014). An update on the status of anatomical sciences education in United States medical schools. Anat. Sci. Educ., 7, 321-325.

Forester, J.P., McWhorter, D.L., & Cole, M.A. (2002). The relationship between premedical coursework in gross anatomy and histology and medical school performance in gross anatomy and histology. Clin. Anat., 15, 160-164.

Guillot, A., Champely, S., Batier, C., Thiriet, P., & Collet, C. (2007). Relationship between spatial abilities, mental rotation, and functional anatomy learning. Adv. Health Sci. Educ. Theory Pract., 12, 491-507.

Helle, L., Nivala, M., Kronqvist, P., Ericsson, K.A., & Lehtinen, E. (2010). Do prior knowledge, personality and visual perceptual ability to predict student performance in microscopic pathology? Med. Educ., 44, 621-629.

Heylings, D.J. (2002). Anatomy 1999–2000: The curriculum, who teaches it and how? Med. Educ., 36, 702-710.

Hortsch, M., & Mangrulkar, R.S. (2015). When students struggle with gross anatomy and histology: A strategy for monitoring, reviewing, and promoting student academic success in an integrated preclinical medical curriculum. Anat. Sci. Educ., 8 (5), 478-483.

Miller, S.A., Perrotti, W., Silverthorn, D.U., Dalley, A.F., & Rarey, K.E. (2002). From college to clinic: Reasoning over memorization is key for understanding anatomy. Anat. Rec., 269, 69-80.

Moxham, B.J., Emmanouil-Nikoloussi, E., Brenner, E., Plaisant, O., Brichova, H., Kucera, T., ..., & Chirculescu, A. (2017). The attitudes of medical students in Europe toward the clinical importance of histology. Clin. Anat., 30 (5), 635-643.

Muller, J.H., Jain, S., Loeser, H., & Irby, D.M. (2008). Lessons learned about integrating a medical school curriculum: Perceptions of students, faculty and curriculum leaders. Med. Educ., 42, 778-785.

Norman, G. (2009). Teaching basic science to optimize transfer. Med. Teach., 31, 807-811.

Notzer, N., & Aronson, M. (1979). Differential evaluation of students’ performance in histology. All questions are equal but some are more equal than others. Med. Educ., 13, 79-81.

Olowo-Ofayoku, A., & Moxham, B.J. (2014). Comparisons between the attitudes of medical and dental students toward the clinical importance of gross anatomy and physiology. Clin. Anat., 27 (7), 976-987.

Scheffer, C., Tauschel, D., Neumann, M., Lutz, G., Cysarz, D., Heusser, P., & Edelhauser, F. (2012). Integrative medical education: Educational strategies and preliminary evaluation of the Integrated Curriculum for Anthroposophic Medicine (ICURAM). Patient Educ. Couns., 89, 447-454.

Selvig, D., Holaday, L.W., Purkiss, J., & Hortsch, M. (2015). Correlating students’ educational background, study habits, and resource usage with learning success in medical histology. Anat. Sci. Educ., 8, 1-11.

Sweeney, K., Hayes, J.A., & Chiavaroli, N. (2014). Does spatial ability help the learning of anatomy in a biomedical science course? Anat. Sci. Educ., 7, 289-294.

Tauber, Z., Cizkova, K., Lichnovska, R., Lacey, H., Erdosova, B., Zizka, R., & Kamarad, V. (2019). Evaluation of the effectiveness of the presentation of virtual histology slides by students during classes. Are there any differences in approach between dentistry and general medicine students? Dent. Educ., 23 (2), 119-126.

Ward, P.J., & Walker, J.J. (2008). The influence of study methods and knowledge processing on academic success and long-term recall of anatomy learning by first-year veterinary students. Anat. Sci. Educ., 1, 68-74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-04

Як цитувати

Sokurenko, L. M., Chaikovsky, Y. B., Majewskyi, O. E., Yaremenko, L. M., Bidenko, N. V., Filonenko, V. V., & Melnyk, A. O. (2021). Чим більше ми знаємо, тим більше ми забуваємо.: (виклики з гістології, цитології та ембріології у навчанні студентів стоматологічного факультету). Клінічна Стоматологія, (4), 101–107. https://doi.org/10.11603/2311-9624.2020.4.11725

Номер

Розділ

Освіта в стоматології і обмін досвідом