МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ АВТОМАТИЗОВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ В УМОВАХ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ

Автор(и)

  • А. А. Ryzhov Запорізький державний медичний університет
  • Yu. B. Chaikovsky Національний медичний університет імені О.О.Богомольця
  • N. A. Ivan'kova Запорізький державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2009.4.96

Анотація

У статті обґрунтовані методологічні підходи щодо впровадження  автоматизованих навчальних систем (АНС) в освітній процес вищих медичних навчальних закладів за умов кредитно-модульної системи.  Розглянуто методичні особливості впровадження АНС RATOS на базі  п’ятирічного досвіду її застосування у Запорізькому державному медичному  університеті та Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця.  З’ясовано та уточнено особливості і функції АНС в нових умовах, розкрито етапи її впровадження.

Посилання

Табачник Д. Стан та перспективи розвитку освіти в Україні у контексті Євроінтеграції / Д. Табачник // Вища школа. - 2004. - № 4. - С. 3-21.

Банчук М.В. Сучасний розвиток вищої медичної та фармацевтичної освіти й проблемні питання забезпечення якісної підготовки лікарів і провізорів / М. В. Банчук, О. П. Волосовець, І. І. Фещенко та ін. // Медична освіта. -2007. - № 2. - С. 5-13.

Мінцер О.П. На шляху до суспільства медичних знань / Мінцер О.П., Вороненко Ю. В. // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики: зб. наук. праць. Вип. XVI. - Запоріжжя: Вид-во ЗДМУ 2006. - С. 3-15.

Слащов В. А. Психологічні проблеми реалізації Болонського процесу в Україні / В. А. Слащов, О. В. Додонова // Теоретичні і прикладні проблеми психології. - 2004. - № 3. - С. 144-146.

Рижов О.А. Інструментальна система візуального проектування навчальних комп'ютерних систем RATOS X. 1 / О.А.Рижов, Є. А. Супрун // Самостійна робота студентів вищих навчальних закладів: досвід, проблеми та перспективи: мат-ли науково - практичної конференщї.-Харків: Вид-во НФаУ 2004 - С. 94-95.

Болонський процес: Трансформація навчального процесу у технологію навчання: матеріали II Міжнародної науково-методичної конференції. - К., 2005. - С. 15.

Сікорський П. Принципи кредитно-модульної технології навчання / П. Сікорський // Вища школа. - 2004. - № 4. -С. 69-76.

Сікорський П. Кредитно-модульна технологія у вищих навчальних закладах / П. Сікорський // Шлях освіти. -2004. -№3. - С. 29-34.

Москаленко В. Ф. Стан і проблеми підготовки медичних та фармацевтичних кадрів в Україні / В.Ф.Москаленко, Ю. В.Вороненко, І.С.Вітенко // Медична освіта. - 2001. -№4. - С. 5-13.

Казаков В. М. Методологія створення підручників та навчальних посібників керуючого типу / В. М. Казаков, І. С. Вітенко, О. М. Талалаєнко та ін. - К.; Донецьк, 2003. -130 с.

Вороненко Ю. В. Електронні навчальні посібники для відображення медичних процедурних знань: принципи, етапи створення, методологія / Ю.В. Вороненко, О.П. Мінцер, В.В. Краснов. - Київ, 2009. - 160 с.

Рыжов А.А. Декомпозиция учебной дисциплины как этап подготовки учебного материала для систем автоматизированного обучения /А.А. Рыжов, О.Б. Макоед, Н. А. Иванькова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. / Запоріз. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - К. ; Запоріжжя, 2005. -Вип. 35. - С. 266-271.

Башмаков А. И. Разработка компьютерных учебников и обучающих систем / А. И. Башмаков, И. А. Башмаков. -М. : Информационно-издательский дом «Филинъ», 2003. - 616 с.

Рижов О.А. Модель представлення знань на основі понять для комп'ютерних систем навчання / О. А.Рижов // Медична інформатика та інженерія. - 2008. - №2. -С. 83-88.

Рыжов А.А. Алгоритм формализации знаний предметной области на основе методов системного анализа простых систем / А. А.Рыжов, О.В.Патока // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки і практики: зб. наук. статей- Запоріжжя, 1997. - С. 328-335.

Аванесов В. С. Научные проблемы тестового контроля знаний : монографія / В. С. Аванесов. - М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 1994. - 135 с.

Банчук Н. В. Стратегия оценки качества подготовки медицинских и фармацевтических специалистов / Н. В. Банчук, А. П. Волосовец, Ю. В. Вороненко, О.П. Мин-цер// Медична інформатика та інженерія. - 2008. - №1. -С.9-13.

Казаков В.М. Методологія та технологія оцінювання навчальної діяльності студентів медичних ВНЗ при кредитно-модульній організації навчального процесу / В.М. Казаков, О.М. Талаєнко, М.Б. Первак, О.В. Котлубей // Медична освіта. - 2005. - №2. - С. 58-63.

Васілакін В. В. Принципи організації системи моніторингу самостійної роботи студентів засобами програмної моделі / В. В. Васілакін, О. А. Рижов // Медична інформатика та інженерія - 2008. - № 2. - С. 65-70.

Рыжов А.А. Управление обучением в АОС, основанное на принципах функциональных систем / А. А. Рыжов, Л.Е. Белоконь, Н.А. Иванькова //Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки і практики: зб. наук. ст. - Запоріжжя, 1997. - С. 313-320.

Мінцер О.П. Інтерпретація медичної інформації та перспективи впровадження технологій Болонського процесу / О. П. Мінцер// Медична освіта. - 2006. - №2. - С. 89-92.

Рыжов А.А. Основные принципы организации тезауруса интеллектуальных обучающих систем / А.А.Рыжов // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки: зб.наук.праць. Вип. I. - Запоріжжя: Вид-во ЗДМУ, 1997. -С. 304-312.

Рыжов А.А. Аспекты реализации инструментальной системы на основе WYSIWYG-интерфейса для создания учебных программ, работающих в бреде / А. А. Рижов, Е.А.Супрун // Інформаційні технології в охороні здоров'я та практичній медицині. Матеріали IV конференції з міжнародною участю (26-28 травня 2004 р., м.Київ) - Київ, 2004. -С.47 - 48.

Иванькова Н. А. Структура системы контроля знаний с оптимизацией управления обучения / Н. А. Иванькова, А. А. Рыжов // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики : зб. наук. ст. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2000. - Вип. VI. - С. 315-320.

Рижов О. А. Модель представлення знань на основі понять для комп'ютерних систем навчання / О. А. Рижов // Медична інформатика та інженерія. - № 2. - 2008. - С. 8388.

Рыжов А.А. Особенности организации внутреннего диалога обучаемого при дистанционной форме обучения на основе новых информационных технологий / А. А. Рыжов // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики : зб. наук. ст. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2004. - Вип. ХIII. - С. 254-259.

Рыжов А.А. Алгоритмическая база сценариев контроля и обучения в системе RATOS®/ Рыжов А. А., Супрун Е.А., Панасенко А.И. и др. // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики: зб.наук.праць. Вип. XV - Запоріжжя: Вид-во ЗДМУ, 2006. - С. 655-665.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-11-13

Як цитувати

Ryzhov А. А., Chaikovsky, Y. B., & Ivan’kova, N. A. (2012). МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ АВТОМАТИЗОВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ В УМОВАХ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ. Медична інформатика та інженерія, (4). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2009.4.96

Номер

Розділ

Статті