ПРО ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ ЛІЦЕНЗОВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ РОЗРОБЛЕННЯ МОДЕЛЕЙ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2017.3.8149Ключові слова:
комп’ютерна графіка, медична освіта, BodyParts3D, Blender, Unity, 3D-моделювання.Анотація
У роботі досліджено проблеми, пов'язані з використанням фізичних моделей у медичній освіті, представлено підхід до розроблення програмного забезпечення з можливістю інтерактивного моделювання анатомічних структур. Використовуване програмне забезпечення орієнтовано на ліцензійну доступність і широке використання в медичних ВНЗах.Посилання
Fredieu, J. R., Kerbo, J., Herron, M., Klatte, R. & Cooke, M.
(2015). Anatomical models: a digital revolution. Med. Sci. Educ., 25(2), 183-194. doi 10.1007/s40670-015-0115-9.
Golland, P., Kikinis, R., Halle, M., Umans, C., Grimson, W., Shenton, M. E., & Richolt, J. A. (1999). AnatomyBrowser: a novel approach to visualization and integration of medical information. Comput. Aided Surg., 4(3), 129-143. doi: 10.3109/10929089909148168.
Becker, B. W. (2010). Digital learning object repositories.
Behav. Soc. Sci. Libr., 29, 86-88.
Carolan, J., Prain, V., & Waldrip, B. (2008). Using representations for teaching and learning in science. Teaching Science: The Journal of the Australian Science Teachers Association, 54(1), 18-23.
Douglass, C., & Glover, R. (2003). Plastination: preservation technology enhances biology teaching. Am. Biol. Teach. (Natl. Assoc. Biol. Teach.), 65(7), 503-510. doi: 10.2307/4451549
Hopkins, R., Regehr, G., & Wilson, T. (2011). Exploring
the changing learning environment of the gross anatomy lab. Acad Med., 86(7), 883-888. doi: 10.1097/ ACM.0b013e31821de30f.
Hopwood, N. (2008). Model politics. Lancet, 372(9654),
-1947.
Latorre, R. M, Garria-Sanz, M. P., Moreno, M., Hernandez, F., Gil, F., Lopez, O. ...Henry, R. W. (2007). How useful is plastination in learning anatomy? J. Vet Med Educ., 34(2), 172-176.
Maerker, A. (2012). Florentine anatomical models and the
challenge of medical authority in late-eighteenth-century Vienna. Stud. Hist. Phil. Biol. Biomed. Sci., 43(3), 730-740. doi: 10.1016/j.shpsc.2012.02.005
Manson, A., Poyade, M., & Rea, P. (2015). A recommended workflow methodology in the creation of an educational and training application incorporating a digital reconstruction of the cerebral ventricular system and cerebrospinal fluid circulation to aid anatomical understanding. BMC Med. Imaging, 15, 44. doi: 10.1186/s12880-015-0088-6.
Markovic, D., & Markovic-Zivkovic, B. (2010). Development of anatomical models — chronology. Acta Med. Medianae, 49(2), 56-62.
Marks S., Jr (2000). The role of three-dimensional information in health care and medical education: the implications for anatomy and dissection. Clin. Anat., 13(6), 448-452. doi: 10.1002/1098-2353(2000)13:6<448::AID-CA10>3.0.C0;2-U.
Nieder, G., Scott, J., & Anderson, M. D. (2000). Using quicktime virtual reality objects in computer-assisted instruction of gross anatomy: Yorick — the VR skull. Clin. Anat., 13(4), 287293. doi: 10.1002/1098-2353(2000)13:4<287::AID-CA9>3.0.CO;2-L.
Russell, K. F. (1972). Ivory anatomical manikins. Med. Hist., 16(2), 131-142.
Schwartz, D., & Heiser, J. (2006). Spatial representations and imagery in learning. In R. Sawyer (Ed.). The Cambridge handbook of the learning sciences (pp. 283289). Cambridge: Cambridge University Press.
Kerfoot, E., Lamata, P., Niederer, S., Hose, R., Spaan, J., & Smith, N. (2013). Share and enjoy: anatomical models database — generating and sharing cardiovascular model data using web services. Med. Biol. Eng. Comput., 51(11), 1181-1190. doi: 10.1007/s11517-012-1023-4.
Stahl, G., Koschmann. T., Suthers, D. (2006). Computer-supported collaborative learning. In R. Sawyer (Ed.). The Cambridge handbook of the learning sciences (pp. 409-426). Cambridge: Cambridge University Press.
Riva, A., Conti, G., Solinas, P., & Loy, F. (2010). The evolution of anatomical illustration and wax modelling in Italy from the 16th to early 19th centuries. J. Anat., 216(2), 209-222. doi: 10.1111/j.1469-7580.2009.01157.
Richards, G., McGreal, R., Hatala, M., & Friesen, N. (2002). The evolution of learning object repository technologies: portals for on-line objects for learning. J. Dist. Educ., 17(3), 67-79.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0