ЛОГІКА ВИКОРИСТАННЯ ПОРТФОЛІО В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРЯ. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2017.3.8144Ключові слова:
портфоліо, післядипломна медична освіта, безперервний професійний розвиток, якість освіти, оцінювання компетенцій лікаря, піраміда Міллера, е-портфоліо, надійність портфоліо.Анотація
Розглядається проблема використання портфоліо як особистісно-орієнтована технологія підвищення якості медичної освіти. Підкреслюється, що інструментарій «Портфоліо» є в даний час ефективним засобом об'єктивізації і кількісного визначення освітнього й професійного зростання в освіті та безперервному професійному розвитку лікаря. Воно може використовуватися й для оцінювання соціальних відносин і компетенцій, що важко оцінити іншими способами. Портфоліо може широко застосовуватися для демонстрації набуття компетенцій по міждисциплінарним і трансдисциплінарним напрямам медицини, а також засвоєння неклінічних навиків.
Також акцентовано увагу на те, що технологія портфоліо в післядипломній медичній освіті може бути використана для підтримки рефлексивної практики лікаря, управління знаннями та управління передаванням знань на організаційному та індивідуальному рівнях. Проте, створення е-портфоліо вимагає глобальної гармонізації контентів навчання, професійної діяльності й оцінювання вдосконалення лікаря в професійних умовах.
Посилання
Get'man, N. A., Kotenko, E. N., & Petrukhina, O. A. (2015). Autentichnye sposoby otsenivaniya uchebnykh dostizhenii studentov meditsinskogo vuza [Authentic ways of assessing the academic achievements of medical students]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii (Pedagogical Education in Russia), 1, 22-24.
Get'man, N. A., & Kotenko, E. N. (2014). Portfolio kak
sovremennaya tekhnologiya otsenivaniya uchebnykh dostizhenii studentov [Portfolio as a modern technology for assessing students' academic achievements]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii (Pedagogical Education in Russia), 2, 22-28.
Grivennaya, E. N. (2013). Portfolio-tekhnologiya v kontekste sovremennykh sistem otsenki nauchno-pedagogicheskoi deyatel'nosti professorsko-prepodavatel'skogo sostava vysshego uchebnogo zavedeniya [Portfolio-technology in the context of modern systems for assessing the scientific and pedagogical activity of the teaching staff of a higher educational institution]. Obshchestvo i pravo (Society and Law), 3, 273-276.
Zvonnikov, V. I. (2009). Kontrol' kachestva obucheniya
pri attestatsii. Kompetentnostnyi podkhod [Control of the quality of training in attestation. Competence approach]. Moscow: Logos.
Kiysin, L. P. (2008). Tolkovyi slovar' inoyazychnykh slov
[Explanatory dictionary of foreign words]. Moscow: Eksmo.
Nesterov, A. V. (2012). O nepreryvnom professional'nom
obrazovanii [On continuing professional education]. Kompetentnost' (Competence), 2(93), 4-11.
Prokop'eva, N. V. (2007). Lektsiya 2. Rezul'taty obucheniya. Urovni usvoeniya uchebnogo materiala [Lecture 2. Learning outcomes. Levels of learning material]. KSPU.
Slavin, B. B. (n. d.). Zakat universitetov [Sunset of universities]. AiTi (IT). Retrieved from http://www.it.ru/ press_center/blog/4967/
Ward, P. (2006). 360-degree feedback. Moscow: HIPPO.
Eichinger, R. W., & Lombardo, M. M. (n. d.). Rezyumiruem znaniya po metodike «360 gradusov» [Knowledge summary series: 360-degree assessment]. HR-Life.ru. Retrieved from http://www.hr-life.ru/article/ rezyumiruem-znaniya-po-metodike-360-gradusov
Cook, D. A., Brydges, R., Ginsburg, S., & Hatala, R. (2015). A contemporary approach to validity arguments: a practical guide to Kane's framework. Med. Educ., 49(6), 560-575. doi: 10.1111/medu.12678.
Cooke, M. D., Irby M., & O'Brien, B. C. (2010). Educating physicians: a call for reform of medical school and residency. San Francisco: Jossey-Bass.
Davis, M. H., Ponnamperuma, G. G. (2006). Portfolios, projects and dissertations. Dent J. A. , Harden R. M. (eds.). A practical guide for medical teachers. London: Elsevier Churchill Livingstone.
Davis, M. H., Friedman, M., Howie, P. (2001) Portfolio assessment in medical students' final examinations. Med Teach, 23, 357-366.
E-portfolio. The Foundation Programme. Retrieved from http://www.foundationprogramme.nhs.uk/pages/ home/e-portfolio.
Flexner, A. Medical education in the United States and Canada. New York: The Carnegie foundation for the advancement of teaching. Bulletin 4.
Haldane, T. (2014). «Portfolios» as a method of assessment in medical education. Gastroenterol. Hepatol. Bed Bench., 7(2), 89-93.
JAG Endoscopy Training System. JETS. Retrieved from http://www.jets.nhs.uk.
Jenkins, L., Mash, B., Derese, A. (2013). Reliability testing of a portfolio assessment tool for postgraduate family medicine training in South Africa. Afr. J. Prim. Health Care Fam. Med., 5(1), 577. doi: 10.4102/phcfm. v5i1.577.
Kane, M. (2013). The argument-based approach to validation. School Psychology Review, 42(4), 448-457.
Tochel, C., Haig, A, Hesketh, A, Cadzow, A, Beggs, K, Colthart, I, Peacock, H. (2009). The effectiveness of portfolios for post-graduate assessment and education: BEME Guide No 12. Med Teach., 31(4), 299-318. doi: 10.1080/01421590902883056.
Driessen, E. W., Overeem, K., van Tartwijk, J, van der Vleuten, C. P., & A. M. Muijtjens. (2006). Validity of portfolio assessment: which qualities determine ratings? Med. Educ., 40(9), 862-866.
Ha, J. F., Longnecker, N. (2010) Doctor-patient communication: a review. Ochsner J, 10, 38-43.
Anderson, L. W., Krathwohl, D. R. (2000). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. New York: Longman, 352.
Bloom, B. S. (1994) Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook I, cognitive domain. New York: Longman, 208.
Kulakova, Ye. N., Kondrat'yeva, I. V., Volosovets, G. G. et al. (2015) Rezul'taty obucheniya budushchikh pediatrov: modeli i metody planirovaniya [The results of training for future pediatrics: models and methods of planning] // Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya, 3. Retrieved from: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=19382.
Al-Eraky, M., Marei, H. (2016) A fresh look at Miller's pyramid: assessment at the 'Is' and 'Do' levels. Med Educ. Dec; 50(12), 1253-1257.
Retrieved from: http://www.foundationprogramme.nhs. uk/pages/home/e-portfolio
Retrieved from: http://specialtytraining.hee.nhs.uk.
Supporting evidence for appraisal and revalidation. London: General Medical Council; 2012. Ready for revalidation, 16.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0