ЛОГІКА ВИКОРИСТАННЯ ПОРТФОЛІО В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРЯ. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД

Автор(и)

  • Yu. V. Voronenko Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • O. P. Mintser Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2017.3.8144

Ключові слова:

портфоліо, післядипломна медична освіта, безперервний професійний розвиток, якість освіти, оцінювання компетенцій лікаря, піраміда Міллера, е-портфоліо, надійність портфоліо.

Анотація

Розглядається проблема використання портфоліо як особистісно-орієнтована технологія підвищення якості медичної освіти. Підкреслюється, що інструментарій «Портфоліо» є в даний час ефективним засобом об'єктивізації і кількісного визначення освітнього й професійного зростання в освіті та безперервному професійному розвитку лікаря. Воно може використовуватися й для оцінювання соціальних відносин і компетенцій, що важко оцінити іншими способами. Портфоліо може широко застосовуватися для демонстрації набуття компетенцій по міждисциплінарним і трансдисциплінарним напрямам медицини, а також засвоєння неклінічних навиків.

Також акцентовано увагу на те, що технологія портфоліо в післядипломній медичній освіті може бути використана для підтримки рефлексивної практики лікаря, управління знаннями та управління передаванням знань на організаційному та індивідуальному рівнях. Проте, створення е-портфоліо вимагає глобальної гармонізації контентів навчання, професійної діяльності й оцінювання вдосконалення лікаря в професійних умовах.

Посилання

Get'man, N. A., Kotenko, E. N., & Petrukhina, O. A. (2015). Autentichnye sposoby otsenivaniya uchebnykh dostizhenii studentov meditsinskogo vuza [Authentic ways of assessing the academic achievements of medical students]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii (Pedagogical Education in Russia), 1, 22-24.

Get'man, N. A., & Kotenko, E. N. (2014). Portfolio kak

sovremennaya tekhnologiya otsenivaniya uchebnykh dostizhenii studentov [Portfolio as a modern technology for assessing students' academic achievements]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii (Pedagogical Education in Russia), 2, 22-28.

Grivennaya, E. N. (2013). Portfolio-tekhnologiya v kontekste sovremennykh sistem otsenki nauchno-pedagogicheskoi deyatel'nosti professorsko-prepodavatel'skogo sostava vysshego uchebnogo zavedeniya [Portfolio-technology in the context of modern systems for assessing the scientific and pedagogical activity of the teaching staff of a higher educational institution]. Obshchestvo i pravo (Society and Law), 3, 273-276.

Zvonnikov, V. I. (2009). Kontrol' kachestva obucheniya

pri attestatsii. Kompetentnostnyi podkhod [Control of the quality of training in attestation. Competence approach]. Moscow: Logos.

Kiysin, L. P. (2008). Tolkovyi slovar' inoyazychnykh slov

[Explanatory dictionary of foreign words]. Moscow: Eksmo.

Nesterov, A. V. (2012). O nepreryvnom professional'nom

obrazovanii [On continuing professional education]. Kompetentnost' (Competence), 2(93), 4-11.

Prokop'eva, N. V. (2007). Lektsiya 2. Rezul'taty obucheniya. Urovni usvoeniya uchebnogo materiala [Lecture 2. Learning outcomes. Levels of learning material]. KSPU.

Slavin, B. B. (n. d.). Zakat universitetov [Sunset of universities]. AiTi (IT). Retrieved from http://www.it.ru/ press_center/blog/4967/

Ward, P. (2006). 360-degree feedback. Moscow: HIPPO.

Eichinger, R. W., & Lombardo, M. M. (n. d.). Rezyumiruem znaniya po metodike «360 gradusov» [Knowledge summary series: 360-degree assessment]. HR-Life.ru. Retrieved from http://www.hr-life.ru/article/ rezyumiruem-znaniya-po-metodike-360-gradusov

Cook, D. A., Brydges, R., Ginsburg, S., & Hatala, R. (2015). A contemporary approach to validity arguments: a practical guide to Kane's framework. Med. Educ., 49(6), 560-575. doi: 10.1111/medu.12678.

Cooke, M. D., Irby M., & O'Brien, B. C. (2010). Educating physicians: a call for reform of medical school and residency. San Francisco: Jossey-Bass.

Davis, M. H., Ponnamperuma, G. G. (2006). Portfolios, projects and dissertations. Dent J. A. , Harden R. M. (eds.). A practical guide for medical teachers. London: Elsevier Churchill Livingstone.

Davis, M. H., Friedman, M., Howie, P. (2001) Portfolio assessment in medical students' final examinations. Med Teach, 23, 357-366.

E-portfolio. The Foundation Programme. Retrieved from http://www.foundationprogramme.nhs.uk/pages/ home/e-portfolio.

Flexner, A. Medical education in the United States and Canada. New York: The Carnegie foundation for the advancement of teaching. Bulletin 4.

Haldane, T. (2014). «Portfolios» as a method of assessment in medical education. Gastroenterol. Hepatol. Bed Bench., 7(2), 89-93.

JAG Endoscopy Training System. JETS. Retrieved from http://www.jets.nhs.uk.

Jenkins, L., Mash, B., Derese, A. (2013). Reliability testing of a portfolio assessment tool for postgraduate family medicine training in South Africa. Afr. J. Prim. Health Care Fam. Med., 5(1), 577. doi: 10.4102/phcfm. v5i1.577.

Kane, M. (2013). The argument-based approach to validation. School Psychology Review, 42(4), 448-457.

Tochel, C., Haig, A, Hesketh, A, Cadzow, A, Beggs, K, Colthart, I, Peacock, H. (2009). The effectiveness of portfolios for post-graduate assessment and education: BEME Guide No 12. Med Teach., 31(4), 299-318. doi: 10.1080/01421590902883056.

Driessen, E. W., Overeem, K., van Tartwijk, J, van der Vleuten, C. P., & A. M. Muijtjens. (2006). Validity of portfolio assessment: which qualities determine ratings? Med. Educ., 40(9), 862-866.

Ha, J. F., Longnecker, N. (2010) Doctor-patient communication: a review. Ochsner J, 10, 38-43.

Anderson, L. W., Krathwohl, D. R. (2000). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. New York: Longman, 352.

Bloom, B. S. (1994) Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook I, cognitive domain. New York: Longman, 208.

Kulakova, Ye. N., Kondrat'yeva, I. V., Volosovets, G. G. et al. (2015) Rezul'taty obucheniya budushchikh pediatrov: modeli i metody planirovaniya [The results of training for future pediatrics: models and methods of planning] // Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya, 3. Retrieved from: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=19382.

Al-Eraky, M., Marei, H. (2016) A fresh look at Miller's pyramid: assessment at the 'Is' and 'Do' levels. Med Educ. Dec; 50(12), 1253-1257.

Retrieved from: http://www.foundationprogramme.nhs. uk/pages/home/e-portfolio

Retrieved from: http://specialtytraining.hee.nhs.uk.

Supporting evidence for appraisal and revalidation. London: General Medical Council; 2012. Ready for revalidation, 16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-15

Як цитувати

Voronenko, Y. V., & Mintser, O. P. (2018). ЛОГІКА ВИКОРИСТАННЯ ПОРТФОЛІО В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРЯ. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД. Медична інформатика та інженерія, (3). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2017.3.8144

Номер

Розділ

Статті