ПРОЕКТУВАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ЗАКРИТОГО ТИПУ НА БАЗІ МОДЕЛІ ОНТОЛОГІЇ НА ОСНОВІ КОГНІТИВНИХ ПРОТОТИПІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2015.2.4910Анотація
Роботу присвячено вирішенню актуальної проблеми автоматизованого проектування тестових завдань закритого типу в медико-біологічній предметній галузі на основі формальної моделі онтології на базі когнітивних прототипів. Авторами розроблена універсальна трирівнева модель онтології на основі когнітивних структур та виділений патерн знань, названий когнітивним прототипом, як структуру даних для репрезентації учбових знань на основі таких когнітивних структур як поняття, концепт, фрейм, схема, сценарій. В статті наведено формальний опис тестових завдань на основі когнітивних прототипів та їх типізацію як перший крок до розробки алгоритмів їх автоматизованої генерації та розробки підсистеми генерації тестових завдань закритого типу в авторській системі ІСДНКП (Інтелектуальна система дистанційного навчання на основі когнітивних прототипів). Проаналізовано перспективи такого підходу для розробки уніфікованих методик до проектування тестів з одночасним зниженням трудомісткості процесу підготовки до їх автоматизованої генерації.Посилання
Петренко В. Ф. Психо семантика сознания/В. Ф. Петренко. - М. : Изд-во МГУ, 1988. - 234 с.
Петрова Л. Г. Використання модифікованої понятійно-тезисної моделі для автоматизованого формування бази тестових запитань в системах комп'ютеризації освіти / Л. Г. Петрова, С. А. Петров // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2012. - № 4 (ЗО). - С. 1-13.
Попов А. М. Ефективність виконання комп'ютерно-генерованих вправ з дисципліни «Інформаційні технології в фармації» на основі когнітивних прототипів / А. М. Попов // Медична інформатика та інженерія. - 2014. - № 4. -С. 91-98.
Попова 3. Д. Когнитивная лингвистика / 3. Д. Попова, И. А. Стернин. - М. : ACT, Восток-Запад, 2007. - 315 с.
Распопов В. М. Программирование и организация самостоятельной работы учащихся/В. М. Распопов.-М.: Высш. шк., 1989.-55 с.
Рижов О. А. Інваріантна модель подання знань у системах дистанційного навчання на основі об'єктно орієнтованого підходу / О. А. Рижов, А. М. Попов // Медична інформатика та інженерія. - 2010. -№ 1. - С. 100-109.
Рыжов А. А. Алгоритмы формирования учебных элементов на основе структуры универсального класса объектов в интеллектуальных системах обучения / А. А. Рыжов, А. Н. Попов // Сборник работ Первого Все-украинского съезда «Медична та біологічна інформатика і кібернетика» с международным участием - К. : Изд. НМАПО им. П. Л. Шупика, 2010. - С. 120.
Рыжов А. А. Когнитивный прототип как практический базис для структуризации и представления учебных декларативных знаний в ИСДО / А. А. Рыжов, А. Н. Попов // Клиническая информатика и Телемедицина. - 2012. - № 1. -С. 133-138.
Титенко С. В. Генерація тестових завдань у системі дистанційного навчання на основі моделі формалізації дидактичного тексту/ С. В. Титенко//Наукові вісті НТУУ «КПІ». - 2009. - № 1 (63). - С. 47-57.
Brusilovsky P. and Miller P. Web-based testing for distance education. In: P. De Bra and J. Leggett (eds.) Proceedings of WebNet'99 // World Conference ofthe WWW and Internet, Honolulu, HI, Oct. 24-30. - 1999. - AACE. - P. 149-154.
Soldatova L. An ontology-based test generation system / L. Soldatova, R. Mizoguchi // Semantic Web Technologies for e-Learning. - 2009. - P. 96-112.
Nkambou R. Advances in Intelligent Tutoring Systems / J. Bourdeau, R. Mizoguchi - Heidelberg: Springer Verlag, Studies in Computational Intelligence, - 2010. - Vol. 308, 510 pp.
Ryzhov A. Web-oriented Educational System for Supporting Students' Learning Activity Based on Cognitive Prototypes / A. Ryzhov, A. Popov // International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. - 2014. -Vol. 4., No. 4. - P. 310-320. Available form: http: //www. iieeee. org/ PapersZ346-JZ0073.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0