НОВЕ БАЧЕННЯ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 224 «ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2024.1-2.14894Ключові слова:
освітньо-наукова програма, технології медичної діагностики та лікування, здобувач вищої освіти, інформаційні та цифрові технології, компетентність, трансдисциплінарністьАнотація
Сучасний період розвитку людства характеризується значним впливом технологій, зокрема інформаційних, що забезпечують поширення інформаційних потоків, утворюючи глобальний інформаційний простір. Вони швидко перетворилися на життєво важливий стимул розвитку не тільки світової економіки, а й інших сфер людської діяльності. Основне завдання сучасних наукових технологій – упровадження новаторських, ефективних рішень, починаючи з повсякденного життя кожної людини та закінчуючи впровадженням розробок у промисловому виробництві, охороні здоров’я, аграрному секторі тощо.
В галузі охорони здоров’я технології допомагають покращити якість надання медичних послуг, налагодити комунікацію та відносини між медичними працівниками і пацієнтами й, безумовно, надають швидкі й ефективні рішення стосовно діагностики та лікування різноманітних захворювань. Залучення інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, мікроелектроніки пов’язують з появою цифрової охорони здоров’я, телемедициною, мобільною медициною тощо. Слід також пам’ятати, що від рівня достовірності досліджень залежить прийняття лікарем рішень про діагностування, профілактику та лікування пацієнта.
Отже, представлено новітнє бачення здобуття освіти майбутніх докторів філософії за спеціальністю 224 «Технології медичної діагностики та лікування» галузі знань 22 «Охорона здоров’я». Виходячи з мети підвищення якості й ефективності надання медичної допомоги, уніфіковано сучасні технології клінічних лабораторних і променевих методів дослідження; методи променевої терапії, а також методи прийняття рішень у діагностиці, лікуванні та прогнозуванні станів пацієнта. Зміст освiтньо-наукової програми спрямований на підготовку висококваліфікованих і конкурентоспроможних спеціалістів, здобуття ними необхідних теоретичних знань та комплексу практичних умінь, навиків і компетентностей для виконання інноваційних наукових досліджень та впровадження отриманих результатів у практичну охорону здоров’я.
По завершенню навчання, здобувачі вищої освіти третього рівня мають оволодіти загальнонауковими компетентностями, здобути універсальні навики дослідника та мовні компетентності. Тематика курсів професійної підготовки розроблена з метою сприяння здатності інтегрувати знання та розв’язувати складні завдання в мультидисциплінарних і трансдисциплінарних контекстах.
Посилання
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01 lypnya 2014 № 1556-VII iz zminamy [On higher education: Law of Ukraine dated July 1, 2014 No. 1556-VII with amended]. [In Ukrainian].
Pro zatverdzhennya Poryadku pidhotovky zdobuvachiv vyshchoyi osvity stupenya doktora filosofiyi ta doktora nauk u zakladakh vyshchoyi osvity (naukovykh ustanovakh): postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 23 bereznya 2016 r. № 261 iz zminamy [On the approval of the Procedure for the preparation of higher education applicants for the degree of Doctor of Philosophy and Doctor of Sciences in institutions of higher education (scientific institutions): Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of March 23, 2016 No. 261 with amendments]. [In Ukrainian].
Stratehiya rozvytku vyshchoyi osvity v Ukrayini na 2022–2032 roky, skhvalena rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 23 lyutoho 2022 r. № 286–r [The strategy for the development of higher education in Ukraine for 2022–2032, approved by the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated February 23, 2022 No. 286]. [In Ukrainian].
Stratehiya rozvytku medychnoyi osvity v Ukrayini, skhvalena rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 27 lyutoho 2019 r. № 95 [Stratehiya rozvytku medychnoyi osvity v Ukrayini, skhvalena rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 27 lyutoho 2019 r. № 95]. [In Ukrainian].
International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training, 2013. Paris: UNESCO, 2015 (modified: 24.09.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0
