ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ МЕТОДІВ АНАЛІЗУ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРІВ В ЕЛЕКТРОННОМУ ПОРТФОЛІО
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2022.4.13645Ключові слова:
портфоліо лікаря, безперервний професійний розвиток лікарів, інтелектуальні алгоритми аналізу інформації, великі дан, видобуток даних, класифікатори даних, ймовірністьАнотація
Розглянуто питання аналізу багатовимірної інформації, що представляє дані безперервного професійного розвитку лікарів, відображені у портфоліо. Показано, що для забезпечення справедливого механізму оцінювання багатовимірної інформації у портфоліо лікарів корисним буде використання сучасних інтелектуальних методів аналізу великих даних (Big Data). Визначено передумови для створення якісної веб-орієнтованої технології шляхом застосування методів інтелектуального аналізу багатовимірної інформації, що вноситься в портфоліо. При використанні ансамблів алгоритмів інтелектуального аналізу портфоліо може стати ефективним засобом об'єктивізації і кількісного визначення освітнього та професійного зростання під час безперервного професійного розвитку лікаря. Враховуючи, що на сьогодні жоден із алгоритмів не може забезпечити валідне оцінювання професійного зростання спеціаліста пропонується використовувати ансамблі методів (поєднання декількох алгоритмів, що одночасно навчаються та виправляють помилки один одного). Портфоліо має великий потенціал, проте його подальше вдосконалення в повній мірі вимагає використання нових підходів, у першу чергу, пов'язаних із вирішенням питання оцінювання динаміки показників професійного зростання лікаря.
Посилання
Babintseva, L. Yu., Sukhanova O. O. (2018). Obhruntuvannia struktury portfolio likaria pid chas bezperervnoi medychnoi osvity [Justification of the structure of the doctor's portfolio during continuous medical education]. Aktualni pytannia dystantsiinoi osvity ta telemedytsyny (Current issues of distance education and telemedicine: coll. the mother All-Ukrainian science and method video conference (Zaporizhzhia, 25-26 April 2018) (P. 19-21.): Zaporizhzhia. [In Ukrainian].
Voronenko, Yu.V. Mintser, O. P. (2017). Lohika vykorystannia portfolio v zabezpechenni yakosti pisliadyplomnoi medychnoi osvity ta bezperervnoho profesiinoho rozvytku likaria. Analitychnyi ohliad [The logic of using a portfolio in ensuring the quality of postgraduate medical education and continuousprofessional development of a doctor. Analytical review] Medychna informatyka ta inzheneriia (Medical informatics and engineering), 3, 5-13. [In Ukrainian].
Cabaleiro-Cervino, G., Vera, C. (2020). The Impact of Educational Technologies in Higher Education. GiST Education and Learning Research Journal, 20, 155-169. DOI: https://doi.org/10.26817/16925777.711
De Swardt M., Jenkins L. S., Von Pressentin K.B., Mash R. (2019). Implementing and evaluating an e-portfolio for postgraduate family medicine training in the Western Cape, South Africa. BMC Med Educ., 19(1), 251. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1692-x
Ghada, R. El S. (2021). How Did the COVID-19 Pandemic Affect Higher Education Learning Experience? An Empirical Investigation of Learners'Academic Performance at a University in a Developing Country. Advances in Human-Computer Interaction, A. ID 6649524, 10. DOI: https://doi.org/10.1155/2021/6649524
Kaup, S., Jain, R., Shivalli, S., Pandey, S., Kaup, S. (2020). Sustaining academics during COVID-19 pandemic: The role of online teaching-learning. Indian J Ophthalmol. 68, 1220-1. DOI: https://doi.org/10.4103/ijo.IJO_1241_20
Li, Y., Wen, X., Li L., Zhou, Y., Huang, L., Ling, B., Liao, X., Tang, Q. (2021). Exploration of Online Education Mode for Postgraduate Education under the Background of COVID-19. Advances in Applied Sociology, 11, 223-230. DOI: https://doi.org/10.4236/aasoci.2021.115019
Negi, V., Negi, P., Pandey Dr. A. (2011). Impact of Information Technology on Learning, Teaching and Human Resource Management in Educational Sector. Int. J.Comp. Sci. Telecom., 2, 66-72.
Qiao, X., Jiao, H. (2018). Data Mining Techniques in Analyzing Process Data. A Didactic. Front. Psychol., 9, 2231. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02231
Raja, R., Nagasubramani, P. (2018). Impact of modern technology in education. J. App. Adv. Res., 3, 33. DOI: https://doi.org/10.21839/jaar.2018.v3iS1.165
Tochel, C., Haig, A., Hesketh, A., Cadzow, A., Beggs, K., Colthart, I., Peacock, H. (2009). The effectiveness of portfolios for post-graduate assessment and education. BEME Guide No 12. Med Teach., 31(4), 299-318. DOI: https://doi.org/10.1080/01421590902883056
Tsui, K. L., Chen, V., Jiang, W., Aslandogan, Y. Pham H. (2006). Data Mining Methods and Applications. Springer Handbook of Engineering Statistics. Springer Handbooks. Springer, London. DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-84628-288-1_36
Van Tartwijk, J., Driessen, E.W. (2009). Portfolios for assessment and learning. AMEE Guide no. 45. Med Teach., 31(9), 790-801. DOI: https://doi.org/10.1080/01421590903139201
Wu, X., Kumar, V., Ross Quinlan, J., Ghosh J., Yang Q., Motoda H., McLachlan G.J., Ng A., Liu B., Yu Ph. S., Zhou Z-H., Steinbach M., Hand D. J., Steinberg D. (2008). Top 10 algorithms in data mining. Knowl Inf Syst.,14, 1-37. DOI: https://doi.org/10.1007/s10115-007-0114-2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0