ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2022.4.13414

Ключові слова:

дистанційна освіта, безперервний професійний розвиток, післядипломне навчання, методичне забезпечення, відеоконтент

Анотація

Проаналізовано ключові проблемні питання дистанційної освіти на післядипломному етапі навчання лікарів. Підкреслюється думка, що відпрацювання методології навчання спеціалістів медичної галузі у форматі онлайн є дуже актуальним і повинно постійно вдосконалюватись.

Запропоновано збільшення відеовізуалізації усіх методик і заходів, що відбуваються в лікарнях під час лікування пацієнтів, створення оновленого методичного забезпечення саме для онлайн-занять у вигляді доповнень до існуючих подібних занять або окремих методичних розробок. Визначено три основні проблемні питання дистанційної освіти на післядипломному етапі навчання лікарів: 1) неможливість адекватного здійснення клінічної роботи з пацієнтом, як основної лікарської компетенції; 2) складність формування системних медичних знань, як сучасної професійної компетенції; 3) питання технічного забезпечення й якості відеоконтенту наочних матеріалів для забезпечення процесу дистанційного навчання. Окреслено основні напрями вирішення визначених питань, що полягають у збільшенні саме відеовізуалізації усіх методик і заходів, що відбуваються у лікарнях під час лікування пацієнтів, включаючи організацію онлайн-клінічних розборів, збільшення ступеня їх професійного подання у контенті Інтернету, створення оновленого методичного забезпечення саме для онлайн-занять у вигляді доповнень до існуючих подібних занять або окремих методичних розробок.

Посилання

Mintser, O. P., Voronenko, Yu. V., Vlasov, V. V. (2003). Informatsiini tekhnolohii v okhoroni zdorovia i praktychnii medytsyni: U 10 kn. Kn. 5. Obroblennia klinichnykh i eksperymentalnykh danykh u medytsyni: navch. posib. [Information technologies in health care and practical medicine: In 10 books. Book 5. Processing of clinical and experimental data in medicine: teaching. manual]. Kyiv: Vyshcha shkola. [In Ukrainian].

Mintser, O. P., Babintseva, L. Yu. (2019). Lohika pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia doktora filosofii zi spetsializatsii "Medychna ta bi-olohichna informatyka ta kibernetyka" [The logic of training higher education applicants for the degree of Doctor of Philosophy in the specialization "Medical and biological informatics and cybernetics"]. Medychna informatyka ta inzheneriia, 2, 45-85. [In Ukrainian].

Voronenko, Yu. V., Mintser, O. P., Krasnov, V. V. (2012). Orhanizatsiia bezperervnoho profesiinoho rozvytku vykladachiv u systemi medychnoi osvity (analitychnyi ohliad ta propozytsii) [Organization of continuous professional development of teachers in the medical education system (analytical review and proposals)]. Medychna osvita, 4.,6-17. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-26

Як цитувати

Мінцер, О. П., Потяженко, М., Бумбліте, І., Невойт, Г., & Бахановас, П. (2023). ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ. Медична інформатика та інженерія, (4), 21–24. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2022.4.13414

Номер

Розділ

Статті