УДОСКОНАЛЕННЯ МОРФОЛОГІЧНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ В УМОВАХ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2022.3.13379

Ключові слова:

гістологія, онлайн навчання, дистанційна освіта, біопсійний матеріал, методи візуалізації

Анотація

Викладання морфологічних дисциплін в умовах дистанційного навчання несе за собою нові виклики для викладачів, адже макро- та мікропрепарати для таких предметів як гістологія, патологічна анатомія та патофізіологія є необхідними для розуміння базової організації органів на клітинному та тканинному рівнях, а також проявів патологічних змін. Не зважаючи на військовий стан у країні, якість надання освітніх послуг повинна залишатись на високому рівні, а, отже, практичні заняття онлайн не повинні поступатися своєю якістю та наповненням, що спонукає викладачів до пошуку та впровадження нових методів візуалізації навчального матеріалу. Дана робота спрямована на аналіз використання додаткових методів візуалізації для морфологічних дисциплін, що є альтернативою в умовах онлайн навчання. За умов функціонування університетської лабораторії з гістологічним відділом можливе використання класичних і спеціальних методів діагностики гістологічного матеріалу та впровадження цих методів у освітній процес. Запропоновано використання трансляційної відео системи для розбору клінічних випадків зі студентами протягом практичного заняття онлайн. Із метою повторення, узагальнення та закріплення пройденого матеріалу з конкретного блоку тем пропонується демонстрація біопсійного матеріалу обраного клінічного випадку (за умови отримання письмової згоди пацієнта на використання матеріалу без оприлюднення особистої інформації). Матеріал демонструється в режимі онлайн синхронно з мікроскопа викладача на різних збільшеннях, що дозволяє студентам ознайомитись із структурою тканини та вмістом клітин. Протягом дискусії студенти використовують знання, отримані на даній та суміжних дисциплінах, спираючись на розуміння даних гістологічного матеріалу.

Отже, теоретичні знання, отримані протягом перших курсів навчання знаходять своє пряме практичне застосування у вирішенні клінічного кейсу, розширюється здатність гістологічного диференціювання та діагностування біопсійних матеріалів. Також такий вид практичних вправ не залишає місця для академічної недоброчесності та розвиває навики клінічного мислення у студентів.

Посилання

Gopalan, V., Kasem, K., Pillai, S., Olveda, D., Ariana, A., Leung, M., Lam, A.K. (2018). Evaluation of multidisciplinary strategies and traditional approaches in teaching pathology in medical students. Pathology International. 68(8), 459-466. DOI: https://doi.org/10.1111/pin.12706

Bean, S. M. (2021). Change in Pathology Medical Education: The Time Is Now. Archives of Pathology & Laboratory Medicine. 145(9), 1069-1070. DOI: https://doi.org/10.5858/arpa.2021-0106-ED

Howard, F. M., Dolezal, J., Kochanny, S., Schulte, J., Chen, H. et al. (2021). The impact of site-specific digital histology signatures on deep learning model accuracy and bias. Nature communications. 12(1), 1-13. DOI: https://doi.org/10.1038/s41467-021-24698-1

Saverino, D., Marcenaro, E., Zarcone, D. (2022). Teaching histology and anatomy online during the COVID-19 pandemic. Clinical Anatomy. 35(1), 129134. DOI: https://doi.org/10.1002/ca.23806

Amer, M. G., Nemenqani, D. M. (2020). Successful use of Virtual Microscopy in the assessment of practical histology during pandemic COVID-19: A Descriptive Study. Journal of Microscopy and Ultrastructure. 8(4), 156. DOI: https://doi.org/10.4103/JMAU.JMAU_67_20

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-26

Як цитувати

Попова, І. С. (2023). УДОСКОНАЛЕННЯ МОРФОЛОГІЧНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ В УМОВАХ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ. Медична інформатика та інженерія, (3), 69–72. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2022.3.13379

Номер

Розділ

Статті