ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЙ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ У СИСТЕМАХ ПІДГОТОВКИ АСПІРАНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2022.1-2.13114Анотація
Представлено тренди розвитку систем оцінювання трансферу знань у аспірантів в умовах широкого впровадження інформаційних технологій. Дослідження спрямовано на оцінювання якості підготовки аспірантів із використанням нових метричних підходів до трансферу знань. Проаналізовано результати тестування 77 аспірантів, які навчались у НУОЗ України імені П. Л. Шупика протягом 2021-2022 навчального року. Особливостями аналізу була акцентуація перевірки знань та ефективність трансферу знань стосовно технології діагностики станів людини, моніторинг станів здоров'я, прогнозування, виявлення ризиків і конфаундерів за допомогою комплексу клінічних, інструментальних і лабораторних методів дослідження. Пильна увага приділялась засвоєнню основних понять мобільної та персоніфікованої медицини, системної біомедицини, а також комунікаційних когнітивних проблем в охороні здоров'я. З нових позицій розглядалось вивчення принципів трансдисциплінарності в охороні здоров'я. Релевантність і пертинентність оцінювалися когнітивними методами. В якості показника валідності застосовувався коефіцієнт варіації Пірсона. Математичну обробку даних виконано з використанням статистичних програм Statistica, Microsoft Excel 2016 та Statgraphics for Windows. У результаті дослідження показано, що показники якості підготовки при мобільному навчанні мають тенденцію до зниження з 88,8±5,3 % до 84,0±5,4 % (статистично, однак, не вірогідно, р>0,05). Спостерігалось невірогідне зменшення значень показників валідності, пертинентності та релевантності засвоєння знань, а також інтегральної якості трансферу знань при мобільному навчанні (р>0,05). Важливо розробляти такі оціночні завдання, що відповідають системі високого рівня, ефективно використовуючи структуру оцінювання.
Посилання
Choules, A. P. (2007). The use of elearning in medical education: a review of the current situation. Postgrad Med J., 83 (978), 212-216. DOI: 10.1136/ pgmj.2006.054189.
Barsom, E. Z., Graafland, M., Schijven, M. P. (2016). Systematic review on the effectiveness of augmented reality applications in medical training. Surg Endosc., 30 (10), 4174-83. D0I:10.1007/s00464-016-4800-6.
Lumsden, C. J., Byrne-Davis, L. M. T., Mooney, J. S. et al. (2015). Using mobile devices for teaching and learning in clinical medicine. Archives of Disease in Childhood, 100 (5), 244-251. DOI:10.1136/ archdischild-2014-306620.
Vayena, E., Blasimme, A., Cohen, I. G. (2018). Machine learning in medicine: Addressing ethical challenges. PLOS Medicine, 15 (11), e1002689. DOI:10.1371/journal.pmed.1002689.
Bolbakov, R. G. (2016). Cognitive methods for assessing the quality of education. Educational resources and technologies, 1 (13), 34-39. [In Russian].
Masic, I., Novo, A., Deljkovic, S. et al. (2007). How to assess and improve quality of medical education: lessons learned from Faculty of Medicine in Sarajevo. Bosn J Basic Med Sci., Feb. 7 (1), 74-8. DOI: 10.17305/bjbms.2007.3097.
Norcini, J., Anderson B., Bollela, V. et al. (2011). Criteria for Good Assessment: Consensus Statement and Recommendations from the Ottawa 2010 Conference. Medical Teacher, 33 (3), 206-214. DOI: 10.3109/0142159X.2011.551559.
Pereira, D., Cadime, I., Flores, M. A. (2022). Investigating assessment in higher education: students' perceptions. Research in Post-Compulsory Education, 27:2, 328-350.
Al-Kadri, H. M., Al-Moamary, M. S., Al-Takroni, H. et al. (2012). Self-assessment and Students' Study Strategies in a Community of Clinical Practice: A Qualitative Study. Medical Education Online, 17 (1), 11204. DOI:10.3402/meo.v17i0.11204.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0