СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРІВ-РЕАБІЛІТОЛОГІВ

Автор(и)

  • О. В. Сарканич Національний університет охорони здоров’я України імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2021.1.12191

Анотація

Обговорено питання безперервного професійного розвитку реабілітологів, лікарів санаторно-курортного профілю. Проаналізовано можливості дистанційної освіти та особливості оцінювання компетентностей і знань лікарів у мобільній медицині. Дослідження спрямовано на обґрунтування стратегії навчальних програм реабілітологів і оцінювання можливості дистанційної перевірки знань. Запропоновано для завдань навчання лікарів санаторно-курортного спрямування користуватися логікою побудови ієрархії клінічних даних — онтологічних моделей. Створено реабілітаційно-орієнтовану онтологію, що надає необхідні пояснення та забезпечує можливості персоналізації, засновані на структурних зв'язках між клінічними поняттями в онтології. Віддалене надання медичної допомоги можливе за умови відповідної концептуалізації, що базується на принципах обґрунтування сталих станів, тригерно-каскадних уявленнях, використання онтологій знань. На післяди-пломному етапі освіти лікаря - спеціаліста дистанційне навчання повинно стати важливою частиною навчального процесу. Спілкування з пацієнтами, й особливо людьми з інвалідністю, накладає особливі вимоги на реабілітологів стосовно їхньої професійної підготовки в питаннях дотримання правил етики та деонтології. Удосконалення знань морально-етичних і де-онтологічних основ спілкування з пацієнтами та особливостей психологічного стану людей із інвалідністю сприятимуть безконфліктній атмосфері процесів лікування та відновлення здоров'я пацієнтів. Загальне поширення інформації не гарантує її якості та достовірності, хоча й сприяє формуванню більш свідомих і самостійних спеціалістів. Традиційна комунікаційна модель освіти поступилася місцем більш відкритим і партисипативним моделям, у рамках яких лікарі, діючи в широкому діапазоні навчальних середовищ і мереж, обмінюються інформацією та знаннями з іншими учасниками.

Посилання

Mintser, O.P., Haninets, P.P, Sarkanych, O.V., Nikitiuk, D.V. (2017). Faktoiy ryzyku dystantsiinoho navchannia ta mekhanizmy yikh zapobihannia. Pryiniattia rishen pid chas tekhnolohichnoho protsesu. Systemy pidtrymky pryiniattia rishen. Teoriia i praktyka. [Risk factors for distance learning and mechanisms for their prevention. Decision making during the technological process. Decision support systems. Theory and practice]. (Materialy nauk.-prakt. konf.),(Kyiv,2017), 105-106. [In Ukrainian].

Mintser, O.P., Mokhnachov, S.I., Myronenko, N.V., Sarkanych, O.V. (2020). Mobilne navchannia likariv i provizoriv: otsiniuvannia znan (metodychni rekomendatsii) [Mobile training of doctors and pharmacists: assessment of knowledge (guidelines)] Natsionalna medychna akademiia pisliadyplomnoi osvity imeni P.L. Shupyka MOZ Ukrainy (National Medical Academy of Postgraduate Education named after PL Shupyk of the Ministry of Health of Ukraine). Kyiv: TOV NVP Interservis. [In Ukrainian].

Mintser, O.,P., Sukhanova, O.O., Sarkanych, O.V. ta in. (2018). Kliuchovi trendy rozvytku tekhnolohii peredavannia znan u systemakh pisliadyplomnoi medychnoi osvity ta bezperervnoho profesiinoho rozvytku likariv [Key trends in the development of knowledge transfer technologies in postgraduate medical education and continuing professional development of physicians]. Medychna informatyka ta inzheneriia (Medical informatics and engineering), 4(44), 50-56. [In Ukrainian].

Mintser, O.P., Shevtsova, O.M., Sarkanych, O.V. (2019). Dystantsiine upravlinnia protsesamy reabilitatsii patsiientiv. [Remote control of patient rehabilitation processes]. Medychna informatyka ta inzheneriia (Medical informatics and engineering), 4, 73-75. [In Ukrainian].

Haviylova, T.A., Khoroshevskyi, V.F. (2001). Osnovy znan intelektualnykh system [Fundamentals of knowledge of intelligent systems]. SPb.: Piter. [In Ukrainian].

Mintser, O.P. , Matiukha, L.F., Babintseva, L.Yu. ta inshi. (2012). Model pokrashchennia dostupnosti ta yakosti medychnoi dopomohy silskomu naselenniu z zastosuvanniam telemedychnykh tekhnolohii : metod. Rekomendatsii [Model of improving the availability and quality of medical care for the rural

population using telemedicine technologies: a method. recommendations]. K.; Ivano-Frankivsk : Vyd-vo Prykarpatskoho natsionalnoho universytetu imeni Vasylia Stefanyka. [In Ukrainian].

Cercone, K. (2008). Characteristics of adult learners with implications for online learning design. AACE J., 16(2), 137-159.

European Region of the World Congress of Physical Therapy. Information paper with recommendations on continuing professional development. Brussels: European Region of the World Congress of Physical Therapy; 2010. Available from: www.physio-europe.org.

Hecht, L., Buhse, S., Meyer, G. (2016). Effectiveness of training in evidence-based medicine skills for healthcare professionals: a systematic review. BMC Med Educ., 16 (1), 103.

Cardiovascular and diabetes focused remote patient monitoring. (2014). VI Latin American congress on biomedical engineering CLAIB 2014, Parana, Argentina; Oct 29-31. Springer International Publishing, Cham, 2015. 568-71.

Malasinghe, L.P., Ramzan, N., Dahal, K. (2019). Remote patient monitoring: a comprehensive study. J Ambient Intel Human Comput., 10, 57-76.

Mosa, A.S.M., Yoo, I, Sheets, L. (2012). A Systematic Review of Healthcare Applications for Smartphones. BMC Medical Informatics and Decision Making, 12 (1), 67.

Stevenson, K., Lewis, M., Hay, E. (2004). Do physiotherapists attitudes towards evidence based practice change as a result of an evidence based educational program. J Eval Clin Pract., 10, 207-17.

Van der Vleuten, C.P.M., Schuwirth, L.W.T., Scheele, F., Driessen, E.W., Hodges, B. (2010). The assessment of professional competence: building blocks for theory development. Publication: Best Practice & Research Clinical Obstetrics & Gynecology. Publisher: Elsevier, 24(6), 703-19.

Warfield, J.N. (1974). Developing interconnection matrices in structural modeling. IEEE Trans. Syst. Man Cybern., 1, 81-87.

Tedla, J.S. (2017). Construction of a new questionnaire for assessing physical therapy student attitudes towards their education and profession and testing its validity and reliability. Physical Therapy Rehabilitation Science, 6(1), 20-25.

WHO. Template for Rehabilitation Information Collection (TRIC): a tool accompanying the Systematic Assessment of Rehabilitation Situation (STARS). ISBN 978-92-4-151601-3.

Sarkanich, O., Shevtsova, O., Mintser, O. (2019). Ensuring the continuity of medical care at the stage of patients rehabilitation. Wiadomosci lekarskie, LXXII, 2, 275-278.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-12

Як цитувати

Сарканич, О. В. (2021). СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРІВ-РЕАБІЛІТОЛОГІВ. Медична інформатика та інженерія, (1), 61–78. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2021.1.12191

Номер

Розділ

Статті