ПАРТИСИПАЦІЯ ПАЦІЄНТІВ ЯК ЕЛЕМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ НАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ — ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ

Автор(и)

  • О. П. Мінцер Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика https://orcid.org/0000-0002-7224-4886
  • Н. В. Мироненко Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • Н. О. Сінєнко Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • А. М. Новик Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2019.4.11024

Ключові слова:

комплексне (трансмуральне) лікування пацієнтів, партисипація пацієнтів, мобільна медицин, мультидисциплінарні підходи, безперервне надання медичної допомоги

Анотація

Представлено питання впровадження концепції «4Р» у практичну медицину. Проаналізовано проблеми комплексного лікування пацієнтів, партисипації та безпеки пацієнтів. Зроблено висновки, що серед складових ефективної медицини міждисциплінарні підходи видаються особливо актуальними та важливими в контексті цифрових медичних послуг. Вони впливають як на загальний процес прийняття рішень, так і на всі інші ключові елементи в послідовності процедур надання медичної допомоги — комунікаційні процеси, логіку партисипації і, навіть, на отримання інформованої згоди від пацієнта. Підкреслено, що необхідні нові нормативно-правові акти стосовно відповідальності окремих учасників надання медичної допомоги, особливо у випадках дистанційної (мобільної) медицини, стандарти щодо конфіденційності та якості даних обстеження, моніторингу стану здоров'я пацієнтів. Акцентовано також, що забезпечення безперервності надання медичної допомоги, в тому числі й у дистанційному форматі, в рамках комплексної (трансму-ральної) моделі організації охорони здоров'я потребує єдиної шкали оцінювання надання медичної допомоги.

Посилання

Kodner, D. L., Spreeuwenberg, C. (2002). Integrated Care: Meaning, Logic, Applications, and Implications -A discussion paper. International Journal of Integrated Health Care Archive, 2, 12. DOI: https://doi.org/10.5334/ijic.67

Grone, O., Garcia-Barbero, M. (2001). Trends in Integrated Care — Reflections on Conceptual Issues. World Health Organization, Copenhagen, 10.

Cruess, R. L., Cruess, S. R., Steinert, Y. (2018). Medicine as a community of practice: Implications for medical education. Acad Med, 93, 185-91. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000001826

Agarwal, R., Sands, D. Z., Schneider, J. D. (2010). Quantifying the economic impact of communication inefficiencies in U.S. hospitals. J Healthc Manag., 55, 265-81. DOI: https://doi.org/10.1097/00115514-201007000-00007

Vermeir, P., Vandijck, D., Degroote, S. et al. (2015). Communication in healthcare: a narrative review of the literature and practical recommendations. Int J Clin Pract., 69 (11), 1257-67. DOI: https://doi.org/10.1111/ijcp.12686

Prince, S. B., Herrin, D. M. (2007). The role of information technology in healthcare communications, efficiency, and patient safety: application and results. J Nurs Admin., 37, 184-7. DOI: https://doi.org/10.1097/01.NNA.0000266841.46684.50

Kern, L. M., Dhopeshwarkar, R., Barron, Y. et al. (2009). Measuring the effects of health information technology on quality of care: a novel set of proposed metrics for electronic quality reporting. Jt Comm J Qual Patient Saf., 35, 359-69. DOI: https://doi.org/10.1016/S1553-7250(09)35051-5

World health report 2010. Health systems financing: the path to universal coverage. World Health Organization. URL: https://www.who.int/whr/2010/en/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-04

Як цитувати

Мінцер, О. П. ., Мироненко, Н. В. ., Сінєнко, Н. О. ., & Новик, А. М. . (2020). ПАРТИСИПАЦІЯ ПАЦІЄНТІВ ЯК ЕЛЕМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ НАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ — ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ. Медична інформатика та інженерія, (4), 76–79. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2019.4.11024

Номер

Розділ

Статті