КОМПЛЕКСНЕ ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЛІКАРЯ В ПРОЦЕСІ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ. ПРОБЛЕМИ РЕСЕРТИФІКАЦІЇ

Автор(и)

  • О. П. Мінцер Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • П. П. Ганинець Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • О. О. Суханова Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2019.4.11022

Ключові слова:

комплексне оцінювання знань і компетентностей лікаря, портфоліо лікаря, безперервний професійний розвиток, ресертифікація, онтологія знань

Анотація

Розглянуто питання комплексного оцінювання компетентностей, знань, умінь та особливості метрики під час ре-сертифікації. Підкреслюється, що єдиного бачення проблеми атестації лікарів не існує. Відповідно, існують проблеми при зміні лікарем країни: від забезпечення адаптації до досягнень у галузі знань і технологій (процедура ре-сертифікації). Мета дослідження полягала у створенні концептуальних основ кількісної системи оцінювання якості процедур підвищення кваліфікації лікарів. Отримано висновки про те, що існуючі національні практики ресертифіка-ції не забезпечують якість медичної допомоги на міжнародному рівні, оскільки вони оцінюють компетентність і ефективність роботи лікарів лише відповідно до національних стандартів якості. Відсутня єдина методика комплексного оцінювання вдосконалення лікарів у міжнародних системах ресертифікації. Запропонована методика створення багатовимірної шкали оцінювання безперервного професійного розвитку лікаря, що може слугувати ефективним механізмом особистого портфоліо.

Посилання

Wilkinson, T. J., Challis, M., Hobma, S. O. et al. (2002). The use of portfolios for assessment of the competence and performance of doctors in practice. Medical education, 36 (10), 918-924. DOI: https://doi.org/10.1046/j.1365-2923.2002.01312.x

Peck, C. et al. (2000). Continuing medical education and continuing professional development: international comparisons. BMJ, 320 (7232), 432-5.

Horsley, T., Grimshaw J., Campbell, C. (2010). Maintaining the competence of Europe's workforce. BMJ, 341. URL: https://www.bmj.com/content/341/ bmj.c4687.full.

Ahmed, K., Wang, T. T., Ashrafian, H. et al. (2013). The effectiveness of continuing medical education for specialist recertification. Can Urol Assoc J, 26672. DOI: https://doi.org/10.5489/cuaj.378

Nousiainen, M. T., Caverzagie, K. J., Ferguson, P. C., Frank, J. R. (2017). ICBME Collaborators. Implementing competency-based medical education: What changes in curricular structure and processes are needed, Med Teach,39, 594-8.

Jolly, B., Steinert, Y. (2014). Faculty development for organizational change. In: Faculty Development in the Health Professions. A Focus on Research and Practice. Springer;118.

Gruppen, L., Frank, J. R., Lockyer, J., Ross, Sh. et al. (2017). Toward a research agenda for competency-based medical education. Medical Teacher, 39 (6), 623-30. DOI: https://doi.org/10.1080/0142159X.2017.1315065

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-22

Як цитувати

Мінцер, О. П. ., Ганинець, П. П. ., & Суханова, О. О. . (2020). КОМПЛЕКСНЕ ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЛІКАРЯ В ПРОЦЕСІ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ. ПРОБЛЕМИ РЕСЕРТИФІКАЦІЇ. Медична інформатика та інженерія, (4), 69–72. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2019.4.11022

Номер

Розділ

Статті