CONCEPTUAL APPROACHES TO ORGANIZATION OF DISTANT LEARNING IN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2011.3.22

Abstract

The article reviews the main conceptual approaches to organization of distance learning in nursing (Rn-to-BSN program) at Ternopil State Medical University. Techniques for practicals and lectures in distance learning are described.

References

Скиба Е. Средства синхронного и асинхронного электронного обучения. [Електронний ресурс] / Е. Скиба. 20.05.10. - Режим доступу: http://v-class.ru/db/vc/ СР9084Б03Б2Р0098С3257584002СЕР24/аос.Ьіт1.

Морзе Н. В. Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі [Електронний ресурс] / Н. В. Морзе, О. Г. Глазунова // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2008. - №2(6). - Режим доступу до журн.: http://www.ime.edu-ua.net/em6/content/08mnvshi.htm.

Информационные технологии и средства дистанционного обучения : учеб. пособие для студентов высших учебных заведений / Ильдар Маратович Ибрагимов ; под ред. А.Н. Ковшова. - М. : Издательский центр " Академия", 2005.

Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий / Г. К. Селевко: В 2 т. 2. - М. : НИИ школьных технологий, 2006.

Теория и практика дистанционного обучения : учеб. пособие / Под ред. Е. С. Полат. - М. : Изд. Центр "Академия", 2004.

Published

2012-11-02

How to Cite

Martsenyuk, V. P., Usynska, O. S., & Sverstyuk, A. S. (2012). CONCEPTUAL APPROACHES TO ORGANIZATION OF DISTANT LEARNING IN. Medical Informatics and Engineering, (3). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2011.3.22

Issue

Section

Articles