ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРИ ВИВЧЕННІ СТАТИСТИКИ ТА БІОФІЗИКИ У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1811-2471.2022.v.i1.13011Ключові слова:
компетенції, система медичної освіти, біофізика, сімейний лікар, первинна медична допомога, COVID-19Анотація
РЕЗЮМЕ. Стаття присвячена аналізу актуальних компетентностей фахівців первинної медичної допомоги зі статистики та фізики в процесі навчання у системі медичної освіти.
Реформа первинної ланки медичної допомоги змінила роль та місце сімейного лікаря у системі надання медичної допомоги населенню. В епідемічній ситуації навантаження на лікарів суттєво зросло, адже до них насамперед звертаються пацієнти з підозрою на COVID-19. Дуже часто саме сімейні лікарі вимушені були працювати в умовах невизначеності, вони стикались із незнайомими, раніше не описаними ситуаціями. В таких ситуаціях професійна компетентність лікаря визначається тільки його здібністю критично мислити та приймати рішення, що базуються на знаннях фундаментальних законів.
Авторами проаналізовано літературні джерела та використано метод порівняльно-історичного аналізу.
Критичне мислення формується з перших днів навчання лікаря та закладається у курсі природно-наукових дисциплін – фізики, що формує науковий світогляд студента, та математики, що надає інструменти аналізу кількісних відношень у світі. У часи пандемії зросла потреба серед лікарів у статистичних інструментах обробки інформації.
У зв’язку з цим автори пропонують розширити та доповнити перелік існуючих компетентностей зі статистики та біофізики, що включено у робочі програми дисциплін. На думку авторів, це дозволить підвищити компетентність майбутніх фахівців первинної медичної допомоги. Метою наступних досліджень є розробка навчально-методичних рекомендацій з проведення практичних занять для формування зазначених компетентностей.
Посилання
Kuznetsova, L.P., Bondar, M.V., Strohnova, T.V., & Bogoslav, T.V. (2021). Family Physician and quality of life of patients with comorbid pathology. Medicine and health care in modern society: topical issues and current aspects. International Scientific and practical conference. Medical University of Lublin, Poland.
Strohonova, T., & Stuchynska, N. (2021). Analiz rozvytku kompetentnisnoho pidkhodu v systemi vyshchoyi profesiinoyi osvity Ukrayiny [Analysis of the development of the competence approach in the system of higher professional education of Ukraine]. Naukovi zapysky Berdyanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu – Scientific Notes of Berdyansk State Pedagogical University, 3, 181-190 [in Ukrainian].
Strogonova, T., & Stuchynska, N. (2020). Analiz suchasnykh problem metodyky navchannya biofizyky` v medychnykh ZVO [Analysis of modern problems of methods of teaching biophysics in medical HEI] Naukovi zapysky Berdyanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu – Scientific Notes of Berdyansk State Pedagogical University, 1, 95-104. DOI: 10.31494/2412-9208-2020-1-1-95-103 [in Ukrainian].
Postanova KMU «Pro zatverdzhennya Nacionalnoyi ramky kvalifikacii». [Resolution of the Cabinet of Ministers "On approval of the National Qualifications Framework"]. Ofitsіiynyi visnyk Ukrayiny vid 06.01.2012., № 101, s.15. – Official Gazette of Ukraine dated January 6, 2012. No. 101, p. 15 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Здобутки клінічної і експериментальної медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.