ПСИХОЛОГІЧНИЙ СТАН МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Л. М. Юр᾽єва ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України»
  • А. В. Шорніков ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2021.v.i1.12008

Ключові слова:

COVID-19, якість життя, студенти, тривога, порушення сну, депресія, дистанційне навчання

Анотація

В статті представлені результати дослідження психічного стану студентів вищих медичних закладів освіти під час дистанційного навчання, спричиненого карантинними заходами з приводу пандемії COVID-19.

Мета – порівняльна оцінка показників психічного здоров᾽я і якості життя у студентів закладу вищої медичної освіти під час дистанційного навчання.

Матеріал і методи. Основою роботи є результати обстеження 206 студентів ІІІ–IV курсів медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 222 «Медицина» під час дистанційного навчання, спричиненого пандемією COVID-19, за допомогою опитувальника на базі GoogleForms, який включав питання про соціально-демографічні характеристики, шкали PHQ-2 та GAD-2, питання про дистанційне навчання, питання про якість життя.

Результати. Виявлено фактори, які викликають тривожні побоювання в умовах карантину з приводу COVID-19, при цьому зміна звичайних життєвих сценаріїв поступається можливості зараження вірусом SARS-CoV-2. Під час дистанційного навчання 77 з 206 опитаних (37,4 %) мали виражені депресивні розлади, при тому 54 з 206 опитаних (26,2 %) мали також виражену тривогу, 56,3 % опитаних мали проблем зі сном під час карантину, при цьому 7,8 % мали щоденні проблеми, не зважаючи на проживання в домашніх умовах, де простіше регулювати сон, порівняно з гуртожитком. Зміни психічного стану негативно вплинули на якість життя, пов᾽язану зі здоров᾽ям, значно більше на психічний компонент, ніж на фізичний.

Висновки. Проведене дослідження вказало, що дистанційне навчання студентів вищих медичних закладів освіти, яке проводилося через пандемію COVID-19, може викликати тривогу і депресію у майбутніх медиків, знижувати якість сну. Особливо небезпечним є зниження якості психічного компонента якості життя. Отримані дані необхідно враховувати при створенні дистанційних курсів та програм психопрофілактики.

Посилання

Ivanova, L.S. (2020). Sotsialno-psykholohichni problemy doslidzhennia fenomenu prekariatu [Sotsialno-psykholohichni problemy doslidzhennia fenomenu prekariatu. Problemy suchasnoi psykholohii – Problems of Modern Psychology, 1, 108-115. DOI: 10.26661/2310-4368/2020-1-12 [in Ukrainian].

Yuryeva, L.N., Shusterman, T.I., & Shornikov, A.V. (2020). Study of satisfaction of medical students of III–IV courses with distance learning in conditions of COVID-19 pandemic. A.Yu. Aleksandrov & Ye.L. Nikolayev (Eds.). Materialy XII Mezhdunar. Ucheb.-metod. Onlayn-konf. «Vyssheye obrazovaniye v usloviyakh globalizatsii: Trendy i perspektivy razvitiya» – Proceedings of the XII International Educational methodical online conference «Higher education in the context of globalization: trends and development prospects» (pp. 192-195). Izdatelstvo Chuvashskogo universiteta. Retrieved from: http://repo.dma.dp.ua/5978 [in Russian].

Khaniukov, O.O., Sapozhnichenko, L.V., & Smolianova, O.V. (2020). Rozshyrenyi klinichnyi keis ta videokonferentsiia z ekzamenatsiinoiu komisiieiu yak variant provedennia pidsumkovoi atestatsii zdobuvachiv medychnoi osvity v umovakh pandemii COVID-19 [Extended clinical case and videoconference with the examination commission as an option for the final certification of medical education in a pandemic COVID-19]. Sotsialno-humanitarni doslidzhennia ta innovatsiina diialnist – Socio-Humanitarian Research and Innovation. Dnipro: SPD «Okhotnik» [in Ukrainian].

Kholodova, Yu.B. (2020). Osobennosti perezhivaniya trevogi v period pandemii COVID-19 predstavitelyami raznykh vozrastnykh grupp [Features of experiencing anxiety during the COVID-19 pandemic by representatives of different age groups]. Int. J. Med. Psychol., 3 (2), 114-117 [in Russian].

Ohorenko, V.V., & Shornikov, A.V. (2019). Intehratyvnyi pidkhid v genezi psykhosomatychnykh rozladiv z pozytsii kontseptsii pro osobystist [An integrative approach in the genesis of psychosomatic disorders from the standpoint of concepts of personality]. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny – Bulletin of Problems Biology and Medicine, 4, 2, 14-17. Retrieved from: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2019-4-2-154-14-17 [in Ukrainian].

Chandratre, S. (2020). Medical Students and COVID-19: Challenges and Supportive Strategies. J. Med. Educ. Cur. Develop., 7, 2382120520935059. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/2382120520935059

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-29

Як цитувати

Юр᾽єва Л. М., & Шорніков, А. В. (2021). ПСИХОЛОГІЧНИЙ СТАН МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (1), 156–159. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2021.v.i1.12008

Номер

Розділ

Погляд на проблему