ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У ДІТЕЙ ДО 3-РІЧНОГО ВІКУ З ГІПОТОНІЄЮ М’ЯЗІВ

Автор(и)

  • Х. О. Заріцька Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • В. Б. Коваль Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • В. І. Бондарчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i2.13695

Ключові слова:

фізична терапія, гіпотонія м’язів, ортези, тонус м’язів, фізичні вправи

Анотація

РЕЗЮМЕ. Статтю присвячено вивченню особливостей проведення фізичної терапії у дітей до 3-річного віку із гіпотонією м’язів. Головними особливостями фізичної терапії у таких дітей є те, що фізична терапія має обов’язково включати носіння ортезів вночі для сповільнення прогресування контрактур гомілковостопних суглобів, гідротерапію та плавання, регулярні розтяжки.

Мета дослідження – розглянути теоретичні аспекти вивчення особливостей діагностики та лікування дітей з гіпотонією м'язів, а також дослідити особливості фізичної терапії та реабілітації дітей 3-річного віку з гіпотонією м’язів.

Матеріал і методи. За допомогою пошукових баз даних мережі Інтернет здійснено бібліосистематичний огляд джерел інформації та аналіз матеріалів щодо особливостей реабілітаційного процесу дітей до 3-річного віку з гіпотонією м’язів.

Результати. Необхідність у фізичній реабілітації дітей до 3-річного віку з гіпотонією м’язів обумовлюється вторинними наслідками цього захворювання, головними із яких є сколіоз. Необхідність фізичної реабілітації дітей до 3-річного віку з гіпотонією м’язів зумовлена патологічними чи фізіологічними причинами. За нормального стану організму м’зовий тонус регулюється взаємодією спинного мозку, кори головного мозку, підкіркових вузлів, мозочка та рецепторів самих м’язів. В сукупності ці структури працюють у балансі, який призводить до регуляції тонусу м’язів.

Фізична терапія у дітей із гіпотонією м’язів виконується за допомогою наступних методів: тонізувальних, седативних, подразнювальних, міостимулювальних, нейростимулювальних, лімфодренувальних, гіпокоагулювальних, судинорозширювальних, трофостимулювальних, ензимостимулювальних.

Висновки. Необхідність у фізичній терапії у дітей до 3-річного віку з гіпотонією м’язів обумовлюється вторинними наслідками цього захворювання, головними із яких є сколіоз.

Посилання

Bohdanovska, N.V., & Vindyuk, P.A. (2014). Osoblyvosti zastosuvannya zasobiv fizychnoyi reabilitatsiyi ditey z tserebralnym paralichem [Peculiarities of the use of means of physical rehabilitation of children with cerebral palsy]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Zaporizhzhya National University, 1(12), 10-16 [in Ukrainian].

Bukhovets, B.O. (2016). Kontrol psykhofizychnoho rozvytku ditey pid chas korektsiyi rukhovykh porushen [Control of the psychophysical development of children during the correction of movement disorders]. Nauka i osvita – Science and Education, 1, 11-17 [in Ukrainian].

Padko, V.O. (2000). Stan vehetatyvnoyi nervovoyi systemy ta yoho dynamika u ditey, khvorykh na DTsP, shcho prokhodyly reabilitatsiyu za systemoyu intensyvnoyi neyrofiziolohichnoyi reabilitatsiyi (SINR) [The state of the autonomic nervous system and its dynamics in children with cerebral palsy undergoing rehabilitation under the system of intensive neurophysiological rehabilitation (INR)]. Ukrayinskyy visnyk psykhonevrolohiyi – Ukrainian Herald of Psychoneurology, 2, 47-49 [in Ukrainian].

Popovych, D.V., Bondarchuk, V.I., Vayda, O.V., Khandoha, V.I. & Motsna, T.O. (2020). Bibliosemantychnyy analiz suchasnykh metodiv fizychnoyi reabilitatsiyi ditey z DTsP [Bibliosemantic analysis of modern methods of physical rehabilitation of children with cerebral palsy]. The 4th International scientific and practical conference “Fundamental and applied research in the modern world”(November 18-20, 2020), Boston: BoScience Publisher, USA [in Ukrainian].

Shevtsov, A.H. (2007). Okupatsionalna terapiya yak mizhdystsyplinarna sfera reabilitatsiynoyi diyalnosti [Occupational therapy as an interdisciplinary field of rehabilitation activity]. Seriya № 15 «Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kultury. Fizychna kultura i sport» [Series No. 15 "Scientific and pedagogical problems of physical culture. Physical culture and sports"]. Naukovyy chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova – Scientific Journal of the M.P. Drahomanov NPU.б 8, 81-88 [in Ukrainian].

Alians Yevropeiskykh orhaniv Fizychnoi ta Reabilitatsiinoi Medytsyny [European Physical and Rehabilitation Medicine Bodies Alliance] (2018). White Book on Physical and Rehabilitation Medicine in Europe [Bila Knyha z Fizychnoi ta Reabilitatsiinoi Medytsyny (FRM) v Yevropi]. Ukrayinskyy zhurnal fizychnoyi ta reabilitatsiynoyi medytsyny – Ukrainian Journal of Physical and Rehabilitation Medicine, 2(2), 6-206 [in Ukrainian].

Taran, I.V. (2013). Efektyvnist kompleksnoho vplyvu fizychnoyi reabilitatsiyi ditey z tserebral'nym paralichem spastychnoyi formy [Effectiveness of the complex effect of physical rehabilitation of children with spastic cerebral palsy]. Naukovyy chasopys – Scientific Journal, 7(33, 2), 287-291 [in Ukrainian].

Marchenko, O. & Brushko, V. (2008). Suchasnyy stan pytannya shchodo osoblyvostey rukhovykh porushen u ditey iz tserebralnym paralichem [The current state of the issue regarding the peculiarities of movement disorders in children with cerebral palsy]. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu – Theory and Methodology of Physical Education and Sports. 2, 97-101 [in Ukrainian].

Gialanella, B., Benvenuti, P., & Santoro, R. (2004). The painful hemiplegic shoulder: effects of exercise program according to Bobath. Clin. Ther., 155, 491-497.

Kholodov, S.A. (2004). Metodyka dyferentsiyovanoyi poetapnoyi korektsiyi porushen khodby pry spastychnykh formakh DTsP [Methodology of differentiated step-by-step correction of walking disorders in spastic forms of cerebral palsy]. Naukovyy visnyk Pivdennoukrayins'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. K. D. Ushynskoho – Scientific Bulletin of the South Ukrainian State Pedagogical University named after K. D. Ushinskyi, 1-2, 116-124 [in Ukrainian].

Kachmar, O.O., Kozyavkin, V.I., Voloshyn, T.B., Vityk, Kh.O., & Kalynovych, N.R. (2016). Systema klasyfikatsiyi funktsiyi ruky v ditey iz tserebralnym paralichem: ukrayinska versiya [Classification system of hand function in children with cerebral palsy: Ukrainian version]. Zhurnal nevrol. im. B.M. Mankovskoho – Journal of Neurol. named after B. M. Mankovsky, 4(2), 31-34 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Заріцька, Х. О., Коваль, В. Б., & Бондарчук, В. І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У ДІТЕЙ ДО 3-РІЧНОГО ВІКУ З ГІПОТОНІЄЮ М’ЯЗІВ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (2), 73–77. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i2.13695

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження