ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Т. І. Гаргула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • М. С. Гнатюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2021.v.i1.12005

Ключові слова:

дистанційне навчання, вища медична освіта, інформаційно-комунікаційні технології, Moodle, Microsoft Teams, інтерактивні методи навчання

Анотація

Пандемія COVID-19 призвела до перебудови освітнього процесу і переходу вищих медичних навчальних закладів із традиційної на дистанційну форму навчання. Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій сприяє ефективному впровадженню дистанційного навчання не лише завдяки стрімкому технологічному прогресу, покращенню якості і доступності Інтернет-мережі, а й формуванню професійно орієнтованих знань, умінь і навичок; створенню умов для самооцінки, покращення якості підготовки студента.

Мета – висвітлення використання інформаційно-комунікаційних технологій та інтерактивних методів навчання у вищих медичних навчальних закладах в умовах дистанційної форми навчання.

Матеріал і методи. У роботі використано емпіричні методи дослідження: спостереження, аналіз і узагальнення. Матеріалом дослідження був навчальний процес у Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевского МОЗ України в умовах дистанційної форми навчання.

Результати. Для проведення дистанційного навчання використовують навчальну онлайн-платформу Moodle. Вона дозволяє студентам отримувати доступ до лекцій, навчальних матеріалів, проходити тестовий контроль та підготовку до складання іспиту Крок-1, Крок-2. Використання онлайн сервісу Microsoft Teams дає можливість проводити відеолекції, заняття в режимі реального часу, забезпечує комунікацію між викладачем і студентами, проведення опитувань, диспутів, контроль самопідготовки, підвищує мотивацію підготовки до заняття, сприяє командній роботі студентів. Завдяки застосуванню інтерактивних методів навчання («мозковий штурм», дискусія, кейс-метод) у студентів розвиваються клінічне мислення, комунікативність, уміння працювати в команді, самостійність, підвищуються інтенсивність засвоєння навчального матеріалу та здатність до його аналізу. Використання сучасних інтерактивних методів навчання у вищих медичних навчальних закладах підвищує мотивацію та самостійність студентів, допомагає нівелювати негативний ефект відсутності клінічної практики студентів-медиків (спілкування із пацієнтами, розбір історії хвороби, участь у оперативних втручаннях тощо) в умовах карантинних обмежень.

Посилання

Al Samaraee, A. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on medical education. British Journal of Hospital Medicine, 81, 7, 1-4. https://doi.org/10.12968/hmed.2020.0191

Skrypnyk, I.M., Maslova, G.S., Prykhodko, N.P., Gopko, O.F., & Shaposhnyk, O.A. (2020). Vykorystannia dystantsiinykh metodiv navchannia v medychniy osviti [Using of distance education methods in medical education]. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky – Problems of Uninterrupted Medical Training and Science, 3 (39), 29–32 [in Ukrainian].

Pajkush, M. (2018). Osoblyvosti vykorystannia informaciyno-komunikaciynykh tekhnolohiy u profesiyno-praktychniy pidhotovtsi maibutnioho likaria [Features of the use of information and communication technologies in the professional and practical training of future physicians]. Nova pedagogichna dumka – New Pedagogical Thought, 2, 56-60 [in Ukrainian].

Shexovceva, T.G., & Dolinna, T.G. (2019). Interaktyvni metody navchannia yak osnova motyvacii studentiv v umovakh suchasnoho pedahohichnoho protsesu [Interactive teaching methods as a basis for motivating students in the modern pedagogical process]. Aktualni problemy suchasnoyi medycyny – Actual Problems of Modern Medicine, 19 (1), 105-108 [in Ukrainian].

Burovyczka, Yu.M. (2016). Informaciyno-komunikaciyni tekhnolohii u vyshchykh navchalnykh zakladakh: alhorytm vprovadzhennia [Information and communication technologies in higher educational institutions: implementation algorithm]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seria: Pedahohichni nauky – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences, 133, 23-26 [in Ukrainian].

Kushniruk, A.V. (2019). Vykorystannia platform dlia upravlinnia elektronnym navchanniam u zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Use learning management system in basic secondary education]. Open Educational E-environment of Modern University, 6, 26-34 [in Ukrainian]. Retrieved from: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.2634

Filonenko, M.M. (2016). Metodyka vykladannia u vyshchii medychnii shkoli na zasadax kompetentnisnoho pidkhodu [Methods of teaching in medical school on the basis of the competence approach]. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-29

Як цитувати

Гаргула, Т. І., & Гнатюк, М. С. (2021). ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (1), 143–146. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2021.v.i1.12005

Номер

Розділ

Погляд на проблему