ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2025.2.15512Ключові слова:
формування управлінських компетентностей; ключова; базова і спеціальна компетентності; інтерактивні методи навчання; навчальні тренінги; кейсстаді.Анотація
Мета: вивчити особливості формування управлінських компетентностей менеджера медичних закладів з урахуванням особливостей медичної реформи, її прогнозованого впливу на соціальне життя людини. Матеріали та методи. Для досягнення мети дослідження використано метод аналізу та синтезу, а також метод узагальнення. Результати. Установлено, що системні зміни в галузі охорони здоров’я вимагають упровадження сучасної концепції управління і формування нової генерації керівних кадрів. Професійна компетентність управлінця в галузі охорони здоров’я є сукупністю ключової, базової і спеціальної компетентностей. Специфічні особливості управлінської компетентності керівників галузі охорони здоров’я зумовлені специфікою галузі, характером та змістом праці. Вони повинні не лише володіти високим рівнем медичних знань, а й орієнтуватися в питаннях фінансування, страхування, стратегічного планування й управління, уміти ухвалювати комплексні рішення та здійснювати контроль за їх виконанням, організовувати цілеспрямовану діяльність закладу. Нині в Україні гостра нестача фахівців-організаторів у сфері охорони здоров’я, які вміють ухвалювати відповідальні, самостійні й ефективні рішення стратегічного характеру актуалізує проблему побудови ефективної системи підготовки менеджерів у галузі охорони здоров’я і створення якісної освітньої бази з урахуванням найкращих здобутків провідних країн світу та реалій української системи охорони здоров’я. Одним із напрямів вирішення проблеми формування управлінських навичок у сфері охорони здоров’я може слугувати підхід, орієнтований на студента, та інтерактивні методи навчання, зокрема навчальні тренінги, кейсстаді та ін.
Посилання
Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. Київ : Либідь, 1998.560 c.
Біловус Л. І., Гомотюк О. Є., Федчишин Н. О. Пізнавальні властивості педагогічної комунікації. Медична освіта. Тернопіль : ТНМУ, 2020. № 3 (88). С. 126–130.
Брич В. Я., Ліштаба Л. В., Микитюк П. П. Компетентність менеджерів в системі охорони здоров’я : моногр. Тернопіль : ТНЕУ, 2018. 192 с.
Мельник Л. А. Сучасний керівник медичного закладу в умовах реформування здоровоохоронної галузі. Державне управління: удосконалення та розвиток, 2018. № 11. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/ ?op=1&z=1336.
Мельничук І. М. Формування соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей засобами навчальних тренінгів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2020. № 69. С. 36–39.
Шумська С. Є., Бучинська Т. В. Використання кейс-методу у професійному навчанні. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2013. №2(8). С. 277–280.
HBS Case Development // Harvard Business School. URL: http://www.hbs.edu/faculty/research/Pages/case-development.aspx (дата звернення 10.01.2017).
Patterson T., Champion H., Browning H., Torain D. et al. Addressing the Leadership Gap In Healthcare. Center for Creative Leadership, 2011. Internet resource Website [Cited 29 Jun 2019]. Available from URL: http://www.ccl.org/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).