ОПТИМІЗАЦІЯ МЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.3.14953Ключові слова:
цифровий маркетинг, медичні послуги, інтернет-маркетинг, маркетингове середовищеАнотація
Мета: дослідження специфіки обслуговування у сфері медичних послуг, визначення маркетингового мікро- та макросередовища медичного закладу і проблем застосування цифровізації в Україні.
Матеріали і методи. Під час дослідження було проаналізовано актуальні наукові публікації, доступні в Інтернеті, зокрема зосереджено увагу на трансформаційних процесах у системі охорони здоровʼя, спрямованих на забезпечення рівного доступу українців до якісних медичних послуг. Дослідження здійснено з урахуванням методології та вимог економічного аналізу.
Результати. У сучасних умовах активної диджиталізації всіх сфер суспільства виникає нагальна потреба в ефективному впровадженні новітніх методів маркетингу в медичну сферу. Медичні послуги стають все важливішими в сучасному суспільстві, особливо в Україні, де підвищення якості та ефективності лікувальних послуг стає викликом. Зі зростанням кількості медичних установ – близько 30 тис. усього, з яких 90 % приватні – конкуренція відчутна. Використання маркетингу для поліпшення якості обслуговування та задоволення пацієнтів стає невідкладною потребою. Це включає впровадження онлайн-консультацій та інших ініціатив, що підвищують доступність медичних послуг. Результати показують, що рівень задоволення пацієнтів сімейними лікарями стабільний, але в стаціонарах він змінюється. Такі відмінності потребують уваги при впровадженні маркетингових ініціатив у медичному обслуговуванні.
Висновки. Маркетинг у сфері медичних послуг спрямований на задоволення потреб як закладів, так і їхніх клієнтів. Реклама медичних послуг охоплює різноманітні канали, включаючи ЗМІ, рекламні брошури, рекламу на транспорті, телебачення, соціальні мережі, месенджери та цифровий маркетинг. Важливо орієнтуватися на канали, якими користується цільова аудиторія, та розробляти комплексну стратегію, що охоплює різні етапи процесу залучення та утримання клієнтів. Це сприяє привабленню нових пацієнтів та підвищенню загальної ефективності медичних закладів.
Посилання
Zaporozhan, L.P., Fesh, M.S., & Lytvynova, O.N. (2024). Osoblyvosti zastosuvannya instrumentiv marketynhu v systemi okhorony zdorovya Ukrayiny [Peculiarities of the use of marketing tools in the health care system of Ukraine]. Svit naukovykh doslidzhen – World of Scientific Research: Proceedings of the International Multidisciplinary Scientific Internet Conference. (Issue 13). Retrieved from: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/4010/ [in Ukrainian].
Lytvynova, O.N., Terenda, O.A., Zaporozhan, L.P., & Fesh, M.S. (2022). Systemnyy pidkhid do analizu reformuvannya systemy okhorony zdorovya v Ukrayini: normatyvni harantiyi ta problem [A systematic approach to the analysis of reforming the health care system in Ukraine: normative guarantees and problems]. Visnyk sotsialnoyi hihiyeny ta orhanizatsiyi okhorony zdorovya Ukrayiny – Bulletin of social hygiene and health care organization of Ukraine, 4, 62-69 [in Ukrainian].
Fesh, M.S. (2023). Osnovni instrumenty marketynhovykh stratehiy dyhitalizatsiyi posluh [The main tools of marketing strategies of digitization of services]. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk UAD – Scientific and technical collection of UAD, 1(66), 202-220. Lviv: UAD [in Ukrainian].
Buckley, P.T. (2008). The Complete Guide to Hospital Marketing. (Second Edition). HCPro, Inc.
George, Bapu P. (2006). Marketing of Healthcare Services. (First Edition). Delhi.
Schwartz, L.M., & Woloshin, S. (2019). Medical Marketing in the United States, 1997–2016. JAMA, 321(1), 80-96.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).