ОПТИМІЗАЦІЯ МЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • Л. П. Запорожан Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна https://orcid.org/0009-0008-5588-0224
  • М. С. Феш Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна
  • Н. О. Теренда Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0001-5655-4326
  • О. Н. Литвинова Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0003-1039-3904
  • К. Є. Юріїв Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0002-9599-3847

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.3.14953

Ключові слова:

цифровий маркетинг, медичні послуги, інтернет-маркетинг, маркетингове середовище

Анотація

Мета: дослідження специфіки обслуговування у сфері медичних послуг, визначення маркетингового мікро- та макросередовища медичного закладу і проблем застосування цифровізації в Україні.

Матеріали і методи. Під час дослідження було проаналізовано актуальні наукові публікації, доступні в Інтернеті, зокрема зосереджено увагу на трансформаційних процесах у системі охорони здоровʼя, спрямованих на забезпечення рівного доступу українців до якісних медичних послуг. Дослідження здійснено з урахуванням методології та вимог економічного аналізу.

Результати. У сучасних умовах активної диджиталізації всіх сфер суспільства виникає нагальна потреба в ефективному впровадженні новітніх методів маркетингу в медичну сферу. Медичні послуги стають все важливішими в сучасному суспільстві, особливо в Україні, де підвищення якості та ефективності лікувальних послуг стає викликом. Зі зростанням кількості медичних установ – близько 30 тис. усього, з яких 90 % приватні – конкуренція відчутна. Використання маркетингу для поліпшення якості обслуговування та задоволення пацієнтів стає невідкладною потребою. Це включає впровадження онлайн-консультацій та інших ініціатив, що підвищують доступність медичних послуг. Результати показують, що рівень задоволення пацієнтів сімейними лікарями стабільний, але в стаціонарах він змінюється. Такі відмінності потребують уваги при впровадженні маркетингових ініціатив у медичному обслуговуванні.

Висновки. Маркетинг у сфері медичних послуг спрямований на задоволення потреб як закладів, так і їхніх клієнтів. Реклама медичних послуг охоплює різноманітні канали, включаючи ЗМІ, рекламні брошури, рекламу на транспорті, телебачення, соціальні мережі, месенджери та цифровий маркетинг. Важливо орієнтуватися на канали, якими користується цільова аудиторія, та розробляти комплексну стратегію, що охоплює різні етапи процесу залучення та утримання клієнтів. Це сприяє привабленню нових пацієнтів та підвищенню загальної ефективності медичних закладів.

Біографії авторів

Л. П. Запорожан, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка географічних наук, доцентка кафедри громадського здоров’я та управління охороною здоров’я

М. С. Феш, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка економічних наук, доцентка кафедри соціальної медицини, економіки та організації охорони здоров’я

Н. О. Теренда, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна

докторка медичних наук, професорка кафедри громадського здоров’я та управління охороною здоров’я

О. Н. Литвинова, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка медичних наук, доцентка кафедри громадського здоров’я та управління охороною здоров’я

К. Є. Юріїв, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка медичних наук, доцентка кафедри патологічної фізіології

Посилання

Zaporozhan, L.P., Fesh, M.S., & Lytvynova, O.N. (2024). Osoblyvosti zastosuvannya instrumentiv marketynhu v systemi okhorony zdorovya Ukrayiny [Peculiarities of the use of marketing tools in the health care system of Ukraine]. Svit naukovykh doslidzhen – World of Scientific Research: Proceedings of the International Multidisciplinary Scientific Internet Conference. (Issue 13). Retrieved from: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/4010/ [in Ukrainian].

Lytvynova, O.N., Terenda, O.A., Zaporozhan, L.P., & Fesh, M.S. (2022). Systemnyy pidkhid do analizu reformuvannya systemy okhorony zdorovya v Ukrayini: normatyvni harantiyi ta problem [A systematic approach to the analysis of reforming the health care system in Ukraine: normative guarantees and problems]. Visnyk sotsialnoyi hihiyeny ta orhanizatsiyi okhorony zdorovya Ukrayiny – Bulletin of social hygiene and health care organization of Ukraine, 4, 62-69 [in Ukrainian].

Fesh, M.S. (2023). Osnovni instrumenty marketynhovykh stratehiy dyhitalizatsiyi posluh [The main tools of marketing strategies of digitization of services]. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk UAD – Scientific and technical collection of UAD, 1(66), 202-220. Lviv: UAD [in Ukrainian].

Buckley, P.T. (2008). The Complete Guide to Hospital Marketing. (Second Edition). HCPro, Inc.

George, Bapu P. (2006). Marketing of Healthcare Services. (First Edition). Delhi.

Schwartz, L.M., & Woloshin, S. (2019). Medical Marketing in the United States, 1997–2016. JAMA, 321(1), 80-96.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Запорожан, Л. П., Феш, М. С., Теренда, Н. О., Литвинова, О. Н., & Юріїв, К. Є. (2024). ОПТИМІЗАЦІЯ МЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (3), 83–88. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.3.14953

Номер

Розділ

Економіка охорони здоров'я