ГОЛОВНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ СІМЕЙНОГО ЛІКАРЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • O. Y. Sichkoriz Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.4.10025

Ключові слова:

сімейний лікар, підготовка, первинна медико-санітарна допомога

Анотація

Мета: аналіз проблеми та перспективи підготовки сімейних лікарів на післядипломному етапі.

Матеріали і методи. Чинні законодавчі акти проаналізовані за принципом структурно-логічного аналізу.

Результати. Основною метою інтернатури за спеціальністю «Загальна практика – сімейна медицина» є формування професійної компетентності для забезпечення готовності лікарів-інтернів до самостійної роботи як лікаря-спеціаліста. Інтернатура проводиться у формі очно-заочного навчання на кафедрах вищих медичних навчальних закладів і закладів післядипломної освіти та практичного стажування в базових установах охорони здоров’я. Заочне стажування для лікарів-інтернів за спеціальністю «Загальна практика – сімейна медицина» повинно здійснюватись на базі первинної медико-санітарної допомоги та амбулаторій сімейного лікаря.

Навчальний план та програма інтернатури розраховані на 2 роки. Протягом першого року – 6 місяців  навчання на відповідних кафедрах вищих медичних навчальних закладів, 5 місяців – робота на базі первинної медико-санітарної допомоги та амбулаторій сімейного лікаря, один місяць – відпустка. Протягом другого року – 4 місяці – навчання на відповідних кафедрах вищих медичних навчальних закладів, 7 місяців – робота на базі первинної медико-санітарної допомоги та амбулаторій сімейного лікаря, один місяць – відпустка.

Підготовку сімейного лікаря необхідно починати з додипломної освіти з викладанням основ пропедевтики за синдромологічним підходом та специфічного клінічного мислення з орієнтацією на загальну практику – сімейну медицину.

Висновки. Тривалість навчання в інтернатурі з сімейної медицини повинна відповідати рекомендованим термінам міжнародних професійних організацій: WONCA, EURACT, UEMO тощо і тривати не менше 3 років. Заочне навчання має передбачати обов’язкове стажування тривалістю 1–3 місяці в тому закладі, куди скеровані майбутні спеціалісти відповідно до державного розподілу.

Біографія автора

O. Y. Sichkoriz, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів, Україна

канд. мед. наук, доцент кафедри дитячих інфекційних хвороб, декан факультету післядипломної освіти Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Voronenko, Yu.V., Shekera, O.Н., Tkachenko, V.I. (2014). Pidkhody do pidhotovky simeinykh likariv v Ukraini ta krainakh Yevropy [Approaches to the training of family doctors in Ukraine and European countries]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal, 3, 116-120 [in Ukrainian].

Hlushko, L.V., & Kulaiets, V.M. (2014). Suchasni problemy ta perspektyvy pidhotovky simeinykh likariv na pisliadyplomnomu etapi navchannia [Modern problems and perspectives of preparation of family doctors at the postgraduate stage of training]. Semeynaya meditsina – Family Medicine, 5, 141-143 [in Ukrainian].

Curriculum and unified program of specialization cycle on the field of "General Practice – Family Medicine" (2015). Ministry of Health of Ukraine. Kyiv [in Ukrainian].

Strilchuk, L.M., Shumlianskyi, I.V., & Ilnytska, L.A. (2015). Yakisna pidhotovka likaria zahalnoi praktyky – simeinoi medytsyny – zaporuka uspishnosti medychnoi reform (ohliad) [Qualitative preparation of a general practitioner of family medicine is a guarantee of the success of medical reformy (review)]. Praktykuiychyi likar – Attending Doctor, 2, 75-77 [in Ukrainian].

(2015). Typovyi navchalnyi plan i prohrama spetsializatsii (internatury) vypusknykiv vyshchykh medychnykh zakladiv osvity III-IV rivniv akredytatsii zi spetsialnosti "Zahalna praktyka – simeina medytsyna" [Typical curriculum plan and program of specialization (internship) of graduates of higher medical educational institutions of ІІІ-ІV levels of accreditation on specialty "General practice – family medicine"]. Ministry of Health of Ukraine [in Ukrainian].

Treumova, S.I., Kazakov, Yu.M., & Petrov, Ye.Ye. (2015). Dodyplomna i pisliadyplomna pidhotovka simeinykh likariv v Ukraini. Zastosuvannia suchasnykh dystantsiinykh tekhnolohii u navchalnomu protsessi [Pre-graduate and postgraduate training of family doctors in Ukraine. Application of modern remote technologies in the educational process]. Semeynaya meditsina – Family Medicine, 5, 40-42 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-16

Як цитувати

Sichkoriz, O. Y. (2019). ГОЛОВНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ СІМЕЙНОГО ЛІКАРЯ В УКРАЇНІ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (4), 38–43. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.4.10025

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів