ОСОБЛИВОСТІ РІВНІВ ТРИВОЖНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ТА МОЖЛИВІСТЬ ЇХ КОРЕКЦІЇ

Автор(и)

  • І. М. МАЛАНЧИН Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0003-3899-9166
  • В. М. МАРТИНЮК Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0002-1108-134X
  • У. Я. ФРАНЧУК Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0002-0338-2791
  • Л. М. МАЛАНЧУК Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0003-0207-3281
  • Л. Є. ЛИМАР Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0001-9777-5037
  • Л. І. РОМАНЧУК Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0003-2289-3201

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.4.15223

Ключові слова:

особистісна тривожність; ситуативна тривожність; студенти; невизначеність; пандемія; воєнний стан.

Анотація

Мета: вивчити рівень ситуативної та особистісної тривожності у здобувачів вищої освіти медичного факультету, розробити рекомендації для корекції цих порушень. Матеріали та методи. У дослідженні взяли участь 60 здобувачів вищої освіти Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України. Для визначення реактивної та особистісної тривожності застосовували тест Спілберга. Результати. Під час карантину з приводу COVID-19 та переходу на дистанційну форму навчання серед студентів переважав помірний рівень особистісної тривожності. Високі показники ситуативної тривожності були пов’язані з пандемією, зміною форми навчання, збільшенням психологічного навантаження, зменшенням фізичної активності. Після зняття карантинних обмежень і переходу на аудиторну форму навчання високий рівень особистісної тривожності зменшився у всіх студентів. Це пов’язано з тим, що більшість респондентів перехворіли на COVID-19 або мали контакт з особами, які перенесли це захворювання, і це вплинуло на якість їхнього життя. На початку військової російської агресії значно підвищився рівень особистісної тривожності серед всіх учасників дослідження, причому переважав у чоловіків. Серед рівнів ситуативної тривожності переважали помірний і високий, оскільки студенти відчували нервозність, занепокоєння, невпевненість у майбутньому. Більшість учасників дослідження змогли адаптуватися до реалій сьогодення, тому в обох гендерних групах переважали помірні показники ситуативної тривожності. Висновки. Зростання рівня ситуативної тривожності у студентів обумовлене початком пандемії та війни, зміною форми навчання, погіршенням психоемоційного стану, кризовою ситуацією, невпевненістю у своєму майбутньому. Після зняття карантинних обмежень, у тривалий період воєнного стану більшість учасників дослідження активізували свої особистісні ресурси, змогли опанувати методики саморегуляції та покращити психосоматичне здоров’я.

Посилання

Torun F., Torun S.D. The psychological impact of the COVID-19 pandemic on medical students in Turkey. Pakistan journal of medical sciences, 2020. Vol. 36 (6). P. 1355.

Сидоренко Ж. В., Слободянюк О. С. Підвищена тривожність як ознака порушення психологічного здоров’я особистості в умовах пандемії COVID-19 (на прикладі студентської молоді). Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, 2022. № 4. С. 60–64. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.4.12.

Галадза М., Прядка В., Коляденко Н. Вплив переходу на дистанційну форму навчання на психічні стани студентів медичних спеціальностей. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я, 2022. № 2 (7). С. 55–63. https://doi.org/10.32689/2663-0672-2021-2-7.

Ajmal M., Ahmad S. Exploration of Anxiety Factors among Students of Distance Learning: A Case Study of Allama Iqbal Open University. Bulletin of Education and Research, 2019. Vol. 41 (2). P. 67–78.

Quintiliani L., Sisto A., Vicinanza F., Curcio G., Tambone, V. Resilience and psychological impact on Italian university students during COVID-19 pandemic. Distance learning and health. Psychology, Health & Medicine, 2022. Vol. 27. Issue 1, P. 69–80.

Околотенко К., Жарик Л., Коляденко Н. Копінг-стратегії та рівень тривожності студентів медичних спеціальностей під час воєнного стану. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я, 2023. № 1 (10). С. 72–79. https://doi.org/10.32689/2663-0672-2023-1-9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

МАЛАНЧИН, І. М., МАРТИНЮК, В. М., ФРАНЧУК, У. Я., МАЛАНЧУК, Л. М., ЛИМАР, Л. Є., & РОМАНЧУК, Л. І. (2024). ОСОБЛИВОСТІ РІВНІВ ТРИВОЖНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ТА МОЖЛИВІСТЬ ЇХ КОРЕКЦІЇ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (4), 71–76. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.4.15223

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів