ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПОРТФОЛІО ДЛЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА БАЗІ КАФЕДРИ ПСИХІАТРІЇ, НАРКОЛОГІЇ ТА МЕДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • О. П. Венгер Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • Т. І. Іваніцька Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • В. С. Білоус Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • Ю. І. Мисула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • О. Є. Смашна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • Л. М. Сас Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • Т. П. Гусєва Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • О. О. Люта Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • М. Є. Коваль Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2023.1.13865

Ключові слова:

освітнє портфоліо, лікарі-інтерни, здобувачі вищої освіти, навчальні впровадження

Анотація

Мета: удосконалити навчальні програми підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіатрія», що навчаються на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології ТНМУ.

Матеріали і методи. Використано бібліографічний метод та метод структурно-логічного аналізу. Методичною основою став системний підхід.

Результати. Психологи і педагоги усвідомлюють гостру потребу у створенні та реалізації особистісного підходу до здобувача освіти як одного із принципів організації навчально-виховної роботи. Докорінна зміна освітньої мети переорієнтовує процес навчання на особистість. Дана форма організації навчання передбачає модерацію процесу на засадах глибокої поваги до особистості вихованця, врахування особливостей індивідуального розвитку, ставлення до нього як до свідомого відповідального суб’єкта навчально-виховної взаємодії та передачі йому відповідальності за своє професійне становлення.

Принципи технології портфоліо сформульовані науковцями як самооцінка результатів, систематичність і регулярність самомоніторингу.

Для того щоб допомогти зафіксувати багатогранні досягнення лікаря-інтерна, в 2021 р. на засіданні кафедри було прийнято рішення впровадити експериментальний варіант освітнього портфоліо.

Портфоліо складається з титульної сторінки та чотирьох додатків (відомості про науково-дослідницьку діяльність, відвідування лекцій, організаційно-виховну практику та роботу в складі мультидисциплінарної команди на базі лікувального закладу).

Кожне своє досягнення лікар-інтерн має зафіксувати. До підтверджуючих документів відносяться: підписи викладачів, екзаменаційні відомості, сертифікати, посвідчення, дипломи, відгуки керівників практик (стажувань), публікації тощо.

Висновок. Протягом впровадження ми обґрунтували методологічні основи технології «Портфоліо», описали переваги та недоліки даного методу.

Біографії авторів

О. П. Венгер, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

докторка медичних наук, професорка, завідувачка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Т. І. Іваніцька, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

асистентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

В. С. Білоус, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Ю. І. Мисула, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

доктор медичних наук, професор, завуч кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

О. Є. Смашна, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка медичних наук, доцентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Л. М. Сас, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка медичних наук, доцентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Т. П. Гусєва, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка психологічних наук, асистентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

О. О. Люта, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка медичних наук, асистентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

М. Є. Коваль, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

асистентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Посилання

Venher, O.P., Ivanitska, T.I., Mysula, Yu.I., Smashna, O.Ye., Sas, L.M., Bilous, V.., … Pastushak, V.O. (2022). Vprovadzhennya v navchalnyy protses likariv-interniv ta studentiv kompleksnoyi prohramy nadannya dopomohy lyudyam, shcho postrazhdaly vnaslidok voyennykh diy [Implementation of a comprehensive program of assistance to people affected by war in the educational process of medical interns and students]. Zdobutky klinichnoyi i eksperymentalnoyi medytsyny – Advances in Clinical and Experimental Medicine, 3, 25-30 [in Ukrainian].

Kalmykova, I.R. (2002). Portfolio yak zasib samoorhanizatsiyi y samorozvytku osobystosti [Portfolio as a means of self-organization and self-development of the individual]. Osvita v suchasniy shkoli – Education in a Modern School, 5, 23-27 [in Ukrainian].

Konovalova, E.A. (2005). Funktsionalni obovyazky uchasnykiv osvitnioho protsesu pry vprovadzhenni v praktyku portfolio yak metodu otsinyuvannya [Functional responsibilities of participants in the educational process when implementing the portfolio as an assessment method]. Praktyka administratyvnoyi roboty v shkoli – Practice of Administrative Work at School, 5, 20-22 [in Ukrainian].

Novykova, T.H. (2005). Portfolio v profilnomu navchanni: analiz zarubizhnoho dosvidu [Portfolio in professional education: analysis of foreign experience]. Profilna shkola – Profile School, 3, 45-56 [in Ukrainian].

Romanenko, Yu.A. (2010). Suchasni pedahohichni tekhnolohiyi [Modern pedagogical technologies]. Kyiv [in Ukrainian].

Taydzhyman, A., & Posltveyta, T. (2003). Monitorynh standartiv osvity [Monitoring of education standards]. Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Choshanov, M.A. (2002). Buv. Perebuvav. Prytyahuvavsya. Navchalnyy portfolio yak alternatyvna systema otsinky [Was Was there Attracted Learning portfolio as an alternative assessment system]. Uchytel roku – Teacher of the Year, 4, 36 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-09

Як цитувати

Венгер, О. П., Іваніцька, Т. І., Білоус, В. С., Мисула, Ю. І., Смашна, О. Є., Сас, Л. М., … Коваль, М. Є. (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПОРТФОЛІО ДЛЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА БАЗІ КАФЕДРИ ПСИХІАТРІЇ, НАРКОЛОГІЇ ТА МЕДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (1), 85–90. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2023.1.13865

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів