ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.3.13438Ключові слова:
програмні результати навчання, міждисциплінарна інтеграція, вища освіта, якість освітиАнотація
Мета: обґрунтування твердження про те, що одним із ефективних шляхів підвищення якості освіти є досягнення компетентностей і результатів програмного навчання шляхом міждисциплінарної інтеграції.
Матеріали і методи. Для реалізації поставленої мети застосовано такий комплекс матеріалів і методів: теоретичного аналізу, порівняння, обґрунтування, узагальнення, систематизації теоретичного та практичного матеріалу, вивчення основних міжнародних та національних нормативно-правових актів у контексті характеристики клятви лікаря під час підготовки майбутніх фахівців медичної галузі на засадах міждисциплінарної інтеграції; формулювання і систематизації висновків.
Результати. Міждисциплінарний підхід на основі нових освітніх стандартів передбачає насамперед уміння здобувача медичної освіти вирішувати проблеми та брати на себе відповідальність; діяти в нестабільному контексті; мотивацію студента до вивчення певної дисципліни, обґрунтоване розуміння та порівняння; використання отриманих знань на практиці; розширення кругозору, підвищення самостійності та креативності майбутніх фахівців громадського здоров’я; об’єднання набутих знань, умінь і навичок в одне ціле та сприйняття засвоєного протягом усього навчання матеріалу як нерозривної єдності. У результаті проведеного дослідження розглянуто чинники оптимізації їх процесу підготовки на основі міжпредметних зв’язків та показано, що використання міждисциплінарних інтегративних технологій створює передумови для формування і розвитку аналітичного та критичного мислення майбутніх фахівців громадського здоров’я, що є запорукою підвищення рівня якості медичної освіти.
Висновок. Професійна підготовка майбутніх спеціалістів медичного профілю, зокрема фахівців громадського здоров’я, динамічно розвивається, що зумовлено пріоритетом підвищення рівня якості медичної освіти.
Посилання
Melnychuk, I., Svyd, I., Obod, A., Zavolodko, G., Wójcik, W., Orazalieva, S., & Ziyatbekova, G. (2019). Assessment of information support quality by “friend or foe” identification systems. Przegląde lektrotechniczny, 4, 127-131. DOI 10.15199/48. 2019.04.22.
Fedchyshyn, N., Klishch, H., Horpinich, T., & Yelahina, N. (2018). Echoes of the Herbartianism in Western Ukraine (late 19 th – early 20 th centuries). Cultura. International Journal of Philosophy of Culture and Axiology, 15(1), 103-114.
Melnychuk, І., Mozolev, О., Bloshchynskyi, І., Аlieksieiev, О., Romanyshyna, L., Zdanevych, L., ... Рrontenko, V. (2019). Influence of modern fitness technologies on the state of health and development of motorabilities of 17-19-year-old female students. Journal of Physical Education and Sport. Physical Therapy. Sports Therapy and Reabilitation and Sport, 19, 917-924.
Klaassen, R.G. (2018). Interdisciplinary education: a case study. European Journal of Engineering Education, 43(6), 842-859. DOI 10.1080/03043797.2018.1442417.
Mykytenko, P.V., & Lapinskii, V.V. (2020). Design of medical informatics interdisciplinary integration. Information Technologies and Learning Tools, 75(1), 26-41.
Olendr, T., & Horpinich, T. (2018). Tupical Linquistics-Stylistic Features of English Political Discourse. Annals of the University of Craiova. Linquistics and Philology, 1-2, 121-133.
Melnychuk, I., Kalyniuk, N., Humenna, N., Rohalskyi, I., Yastremska, S., Straznikova, I., & Bloshchynskyi, I. (2019). Organization of distance learningon “Nursing” specialty: methodological and legal aspects. International Journal of Applied Exercise Physiology, 8(3).
Vykhrushch, A., Melnychuk, I., Fedchyshyn, N., & Pylypyshyn, O. (2019). Philosophical and Cultural Aspects of Medical Profession: Philosophical and Conceptual Peculiarities. Cultura. International Journal of Philosophy of Culture and Axiology, 16(1), 165-174.
The World Medical Association. Declaration of Geneva (1948). Retrieved from: https://www.wma.net/policies-post/wma-declaration-of-geneva/.
The World Medical Association. International Code of Medical Ethics (1949). Retrieved from: https://www.wma.net/policies-post/wma-international-code-of-medical-ethics/international-code-of-medical-ethics-1949/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).