ВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС СУВОРИХ КАРАНТИННИХ ОБМЕЖЕНЬ НА САМООЦІНКУ СТАНУ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.2.13302Ключові слова:
студентська молодь, стан здоров’я, самооцінка, дистанційне навчанняАнотація
Мета: вивчити оцінку впливу дистанційного навчання під час суворих карантинних обмежень в умовах епідемії COVID-19 на загальний стан свого здоров’я студентською молоддю.
Матеріали і методи. Використано метод спеціального соціологічного дослідження, метод структурно-фунціонального, системного аналізу та епідеміологічний. У соціологічному дослідженні використано онлайн-опитувальник «Інтернет-залученість» із використанням сервісу Google-форми. Цільова група дослідження – студенти Ужгородського національного університету денної форми навчання.
Результати. Отримано 523 заповнені опитувальники респондентів, серед яких переважну більшість склали жінки (353 особи, що склало 67,5 % респондентів). У дослідженні взяли участь здобувачі освіти всіх курсів навчання. 328 респондентів ((62,7±2,1) %) вважають, що не відчувають негативного впливу на стан здоров’я під час дистанційного навчання, 195 осіб ((37,3±4,5) % опитаних) вказали, що відчувають негативний вплив. Серед тих респондентів, які відмітили негативний вплив на стан власного здоров’я дистанційного навчання, найбільша частка у групі студентів із високим рівнем залученості до щоденного перебування в мережі «Інтернет» (7 і більше годин на добу) – (45,1±3,3) % опитаних даної групи. Застосування визначення співвідношення шансів (OR) у групах дослідження показали, що погіршення стану здоров’я під час дистанційного навчання, відмічене респондентами, може бути пов’язано з впливом вказаного фактора і роль його є значимою (AF 43,8–44,4 %).
Висновки. Хоча переважна більшість студентської молоді не відзначає, що дистанційне навчання в періоди карантинних обмежень негативно впливає на стан їх здоров’я, серед тих респондентів, які відмітили негативний вплив на стан власного здоров’я дистанційного навчання, найбільша частка таких у групі студентів із високим рівнем залученості до щоденного перебування в мережі «Інтернет» (7 і більше годин на добу). Погіршення стану здоров’я під час дистанційного навчання, відмічене респондентами, може бути пов’язано з впливом вказаних факторів, і роль цих факторів є значимою.
Посилання
Bondarchuk, O.I. (2020). Psykholohichna bezpeka osvitnoho seredovyshcha v umovakh dystantsiinoho navchannia: vyklyky sohodennia [Psychological safety of the educational environment in the conditions of distance learning: today’s challenges]. Zenodo, 31-34. Retrieved from: https://zenodo.org/record/4399028#.YuQ8sbpBxPY [in Ukrainian].
Shynkaruk, O., Imas, Ye., Denysova, L., & Kostiukevych, V. (2018). Vplyv informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii na fizychne ta psykhichne zdorovia liudyny [The impact of information and communication technologies on human physical and mental health]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi – Physical Education, Sports and Health Culture in Modern Society, 2(42), 13-24 [in Ukrainian].
Lepkanych, A.O., & Myroniuk I.S. (2022). Otsinka rivnia zaluchenosti do internetu studentskoi molodi v period karantynnykh obmezhen, poviazanykh z pandemiieiu COVID-19 [Assessment of the level of involvement in the Internet of student youth during the period of quarantine restrictions associated with the COVID-19 pandemic]. Ukraina. Zdorovia natsii – Ukraine. Health of the Nation, 1(67), 22-26 [in Ukrainian].
Maloholova, O.O. (2019). Internet-zalezhnist ta yii vplyv na pidlitkiv [Internet addiction and its impact on teenagers]. Aktualni problemy psykholohii – Actual Problems of Psychology, I(54), 89-94 [in Ukrainian].
Cherniavska, L.I., Krynytska, I.Ya., & Mialiuk, O.P. (2017). Stan zdorovia studentiv, problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [State of health of students, problems and ways to solve them]. Medsestrynstvo – Nursing, 1, 24-27 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).