ВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС СУВОРИХ КАРАНТИННИХ ОБМЕЖЕНЬ НА САМООЦІНКУ СТАНУ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ

Автор(и)

  • А. О. Лепканич ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.2.13302

Ключові слова:

студентська молодь, стан здоров’я, самооцінка, дистанційне навчання

Анотація

Мета: вивчити оцінку впливу дистанційного навчання під час суворих карантинних обмежень в умовах епідемії COVID-19 на загальний стан свого здоров’я студентською молоддю.

Матеріали і методи. Використано метод спеціального соціологічного дослідження, метод структурно-фунціонального, системного аналізу та епідеміологічний. У соціологічному дослідженні використано онлайн-опитувальник «Інтернет-залученість» із використанням сервісу Google-форми. Цільова група дослідження – студенти Ужгородського національного університету денної форми навчання.

Результати. Отримано 523 заповнені опитувальники респондентів, серед яких переважну більшість склали жінки (353 особи, що склало 67,5 % респондентів). У дослідженні взяли участь здобувачі освіти всіх курсів навчання. 328 респондентів ((62,7±2,1) %) вважають, що не відчувають негативного впливу на стан здоров’я під час дистанційного навчання, 195 осіб ((37,3±4,5) % опитаних) вказали, що відчувають негативний вплив. Серед тих респондентів, які відмітили негативний вплив на стан власного здоров’я дистанційного навчання, найбільша частка у групі студентів із високим рівнем залученості до щоденного перебування в мережі «Інтернет» (7 і більше годин на добу) – (45,1±3,3) % опитаних даної групи. Застосування визначення співвідношення шансів (OR) у групах дослідження показали, що погіршення стану здоров’я під час дистанційного навчання, відмічене респондентами, може бути пов’язано з впливом вказаного фактора і роль його є значимою (AF 43,8–44,4 %).

Висновки. Хоча переважна більшість студентської молоді не відзначає, що дистанційне навчання в періоди карантинних обмежень негативно впливає на стан їх здоров’я, серед тих респондентів, які відмітили негативний вплив на стан власного здоров’я дистанційного навчання, найбільша частка таких у групі студентів із високим рівнем залученості до щоденного перебування в мережі «Інтернет» (7 і більше годин на добу). Погіршення стану здоров’я під час дистанційного навчання, відмічене респондентами, може бути пов’язано з впливом вказаних факторів, і роль цих факторів є значимою.

Біографія автора

А. О. Лепканич, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

аспірантка кафедри наук про здоров’я ДВНЗ «Ужгородський національний університет

Посилання

Bondarchuk, O.I. (2020). Psykholohichna bezpeka osvitnoho seredovyshcha v umovakh dystantsiinoho navchannia: vyklyky sohodennia [Psychological safety of the educational environment in the conditions of distance learning: today’s challenges]. Zenodo, 31-34. Retrieved from: https://zenodo.org/record/4399028#.YuQ8sbpBxPY [in Ukrainian].

Shynkaruk, O., Imas, Ye., Denysova, L., & Kostiukevych, V. (2018). Vplyv informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii na fizychne ta psykhichne zdorovia liudyny [The impact of information and communication technologies on human physical and mental health]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi – Physical Education, Sports and Health Culture in Modern Society, 2(42), 13-24 [in Ukrainian].

Lepkanych, A.O., & Myroniuk I.S. (2022). Otsinka rivnia zaluchenosti do internetu studentskoi molodi v period karantynnykh obmezhen, poviazanykh z pandemiieiu COVID-19 [Assessment of the level of involvement in the Internet of student youth during the period of quarantine restrictions associated with the COVID-19 pandemic]. Ukraina. Zdorovia natsii – Ukraine. Health of the Nation, 1(67), 22-26 [in Ukrainian].

Maloholova, O.O. (2019). Internet-zalezhnist ta yii vplyv na pidlitkiv [Internet addiction and its impact on teenagers]. Aktualni problemy psykholohii – Actual Problems of Psychology, I(54), 89-94 [in Ukrainian].

Cherniavska, L.I., Krynytska, I.Ya., & Mialiuk, O.P. (2017). Stan zdorovia studentiv, problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [State of health of students, problems and ways to solve them]. Medsestrynstvo – Nursing, 1, 24-27 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-08

Як цитувати

Лепканич, А. О. (2022). ВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС СУВОРИХ КАРАНТИННИХ ОБМЕЖЕНЬ НА САМООЦІНКУ СТАНУ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (2), 16–19. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.2.13302

Номер

Розділ

Здоров'я і суспільство