ВПРОВАДЖЕННЯ В СИСТЕМУ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРОГРАМ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПАРАМЕДИКІВ НА КАФЕДРІ ПСИХІАТРІЇ, НАРКОЛОГІЇ ТА МЕДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2021.2.12382Ключові слова:
парамедик, освітньо-професійна програма, технології освітньої діяльностіАнотація
Мета: висвітлити основні засади освітньо-професійної програми підготовки для студентів-парамедиків, що викладають на кафедрі.
Матеріали і методи. У ході виконання дослідження використано бібліографічний метод та метод структурно-логічного аналізу. Методичною основою дослідження став системний підхід.
Результати. У статті проаналізовано навчальні програми «Основи загальної психології та психології кризових станів» та «Екстрена психіатрична допомога», що впроваджували на базі кафедри з початку 2018 навчального року. Висвітлено нові аспекти вивчення навчальних дисциплін, актуальних для майбутніх парамедиків. Визначено, що протягом періоду навчання на кафедрі студенти мають можливість повною мірою відпрацювати в індивідуальному порядку практичні навички у наданні психологічної допомоги, спробувати свої сили в командній роботі та отримати зворотний зв’язок від викладачів. Дані методи симуляційного навчання критично необхідні для вироблення вміння взаємодіяти один з одним, встановлювати контакти з пацієнтом, чітко діяти в надзвичайних ситуаціях та прогнозувати можливі реакції пацієнтів у стресових ситуаціях.
Висновки. Розроблені на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології програми підготовки активно сприяють розвитку клінічного мислення майбутнього фахівця-парамедика, дають необхідні знання, алгоритми дій, тренують оперативно діяти у критичній ситуації та надавати якісну психологічну допомогу.
Посилання
Shkrobot, S.I., Venger, O.P., Smashna, O.Y., Nestorovych, Y.M., Mysula, Y.I., Sas, L.M., Bilous, V.S., & Kostina, O.O. (2016). Aspekty vprovadzhennya v navchalnyy protses elektyvnoho kursu «Dopomoha patsiyentam iz postravmatychnym stresovym rozladom» [Aspects of introduction of an elective course in educational process "Assistance to patients with post-traumatic stress disorder"]. Proceedings from ХІІІ Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Aktualni pytannya yakosti medychnoyi osvity» – XIII All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation "Topical issues of quality of medical education" (pp. 196-198) [in Ukrainian].
Shkrobot, S.I., Venger, O.P., Smashna, O.Y., Mysula, Y.I., Bilous, V.S., Sas, L.M., & Nestorovych, Y.M. (2015). Vazhlyvist formuvannya osobystosti studenta u vyshchomu navchalnomu zakladi [The importance of forming a student’s personality in higher education]. Proceedings from Vseukrayinskoyi navchalno-naukovoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu, prysvyachenoyi pamyati rektora, chlena-korespondenta NAMN Ukrayiny, profesora Leonida Yakymovycha Kovalchuka Realizatsiya zakonu Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» u vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayiny» – All-Ukrainian educational and scientific conference with international participation, dedicated to the memory of the Rector, Corresponding Member of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine, Professor Leonid Yakymovych Kovalchuk Implementation of the Law of Ukraine" On Higher Education "in Higher Medical and Pharmaceutical Education of Ukraine" (pp. 253-254). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Venger, O.P., & Sas, L.M. (2016). Dezadaptatsiya v sotsiumi yak naslidok uchasti v konfliktnykh sytuatsiyakh [Disadaptation in society as a consequence of participation in conflict situations]. Zbirnyk materialiv of pidsumkovoyi LIX naukovo-praktychnoyi konferentsiyi – Final LIX scientific-practical conference Ternopil: TDMU (pp. 49-51) [in Ukrainain].
Venger, O.P. (2015). Okremi aspekty problemy psykhichnykh rozladiv unaslidok ekstremalnykh sytuatsiy [Some aspects of the problem of mental disorders due to extreme situations]. Visnyk naukovykh doslidzhen – Bulletin of Scientific Research, 4 (77), 57-58 [in Ukrainian].
Venger, O.P., Guseva, T.P., Mysula, Y.I., Sas, L.M., Smashna, O.Y., Bilous, V.S., Liuta, O.O., & Nestoro¬vych, Y.M. (2018). Motyvatsiya dosyahnennya yak vazhlyvyy chynnyk uspishnoho profesiynoho stanovlennya studentiv-medykiv [Motivation of achievement as an important factor of successful professional development of medical students ]. Medychna osvita – Medical Education, 4(80), 31-35 [in Ukrainian].
Korda, M.M., Hudyma, A.A., Shulhay, A.H., & Zaporozhan, S.Y. (2019). Osvitno-profesiyna prohrama ta tekhnolohiyi pidhotovky paramedykiv u Ternopilskoyu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy [Educational-professional program and technology of training of paramedics in I. Horbachevsky Ternopil national medical university MHC of Ukraine] Materialy XVI Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «iInnovatsiyi u vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayiny» – Proceedings from of XVI All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation "Innovations in higher medical and pharmaceutical education of Ukraine". Medychna osvita – Medical Education, 3, 6-9 [in Ukrainian].
Venger, O.P., Smashna, O.Y., Sas, L.M., Mysula, Y.I., Bilous, V.S., Liuta, O.O., & Guseva, T.P. (2020). Suchasnyy stan ta perspektyvy pidhotovky likariv-interniv za spetsialnistyu «Psykhiatriya» [The current state and prospects of training doctors- interns in the specialty “Psychiatry”]. Visnyk sotsialnoyi hihiyeny ta orhanizatsiyi okhorony zdorovya Ukrayiny – Bulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine, 31 (83), 62-66 [in Ukrainain].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).