ВПРОВАДЖЕННЯ В СИСТЕМУ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРОГРАМ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПАРАМЕДИКІВ НА КАФЕДРІ ПСИХІАТРІЇ, НАРКОЛОГІЇ ТА МЕДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • О. П. Венгер Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • Ю. І. Мисула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • О. Є. Смашна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • Л. М. Сас Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • В. С. Білоус Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • О. О. Люта Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • Т. І. Іваніцька Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • Т. П. Гусєва Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • М. Є. Коваль Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • В. О. Пастушак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2021.2.12382

Ключові слова:

парамедик, освітньо-професійна програма, технології освітньої діяльності

Анотація

Мета: висвітлити основні засади освітньо-професійної програми підготовки для студентів-парамедиків, що викладають на кафедрі.

Матеріали і методи. У ході виконання дослідження використано бібліографічний метод та метод структурно-логічного аналізу. Методичною основою дослідження став системний підхід.

Результати. У статті проаналізовано навчальні програми «Основи загальної психології та психології кризових станів» та «Екстрена психіатрична допомога», що впроваджували на базі кафедри з початку 2018 навчального року. Висвітлено нові аспекти вивчення навчальних дисциплін, актуальних для майбутніх парамедиків. Визначено, що протягом періоду навчання на кафедрі студенти мають можливість повною мірою відпрацювати в індивідуальному порядку практичні навички у наданні психологічної допомоги, спробувати свої сили в командній роботі та отримати зво­ротний зв’язок від викладачів. Дані методи симуляційного навчання критично необ­хідні для вироблення вміння взаємодіяти один з одним, встановлювати контакти з пацієнтом, чітко діяти в надзвичайних ситуаціях та прогнозувати можливі реакції пацієнтів у стресових ситуаціях.

Висновки. Розроблені на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології програ­ми підготовки активно сприяють розвитку клінічного мислення майбутнього фахівця-парамедика, дають необхідні знання, алгоритми дій, тренують оперативно діяти у критичній ситуації та надавати якісну психологічну допомогу.

Біографії авторів

О. П. Венгер, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Ю. І. Мисула, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

доктор медичних наук, доцент, завуч кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

О. Є. Смашна, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Л. М. Сас, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

В. С. Білоус, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

О. О. Люта, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Т. І. Іваніцька, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Т. П. Гусєва, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

кандидат психологічних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

М. Є. Коваль, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

В. О. Пастушак, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна

асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Посилання

Shkrobot, S.I., Venger, O.P., Smashna, O.Y., Nestorovych, Y.M., Mysula, Y.I., Sas, L.M., Bilous, V.S., & Kostina, O.O. (2016). Aspekty vprovadzhennya v navchalnyy protses elektyvnoho kursu «Dopomoha patsiyentam iz postravmatychnym stresovym rozladom» [Aspects of introduction of an elective course in educational process "Assistance to patients with post-traumatic stress disorder"]. Proceedings from ХІІІ Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Aktualni pytannya yakosti medychnoyi osvity» – XIII All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation "Topical issues of quality of medical education" (pp. 196-198) [in Ukrainian].

Shkrobot, S.I., Venger, O.P., Smashna, O.Y., Mysula, Y.I., Bilous, V.S., Sas, L.M., & Nestorovych, Y.M. (2015). Vazhlyvist formuvannya osobystosti studenta u vyshchomu navchalnomu zakladi [The importance of forming a student’s personality in higher education]. Proceedings from Vseukrayinskoyi navchalno-naukovoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu, prysvyachenoyi pamyati rektora, chlena-korespondenta NAMN Ukrayiny, profesora Leonida Yakymovycha Kovalchuka Realizatsiya zakonu Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» u vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayiny» – All-Ukrainian educational and scientific conference with international participation, dedicated to the memory of the Rector, Corresponding Member of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine, Professor Leonid Yakymovych Kovalchuk Implementation of the Law of Ukraine" On Higher Education "in Higher Medical and Pharmaceutical Education of Ukraine" (pp. 253-254). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Venger, O.P., & Sas, L.M. (2016). Dezadaptatsiya v sotsiumi yak naslidok uchasti v konfliktnykh sytuatsiyakh [Disadaptation in society as a consequence of participation in conflict situations]. Zbirnyk materialiv of pidsumkovoyi LIX naukovo-praktychnoyi konferentsiyi – Final LIX scientific-practical conference Ternopil: TDMU (pp. 49-51) [in Ukrainain].

Venger, O.P. (2015). Okremi aspekty problemy psykhichnykh rozladiv unaslidok ekstremalnykh sytuatsiy [Some aspects of the problem of mental disorders due to extreme situations]. Visnyk naukovykh doslidzhen – Bulletin of Scientific Research, 4 (77), 57-58 [in Ukrainian].

Venger, O.P., Guseva, T.P., Mysula, Y.I., Sas, L.M., Smashna, O.Y., Bilous, V.S., Liuta, O.O., & Nestoro¬vych, Y.M. (2018). Motyvatsiya dosyahnennya yak vazhlyvyy chynnyk uspishnoho profesiynoho stanovlennya studentiv-medykiv [Motivation of achievement as an important factor of successful professional development of medical students ]. Medychna osvita – Medical Education, 4(80), 31-35 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Hudyma, A.A., Shulhay, A.H., & Zaporozhan, S.Y. (2019). Osvitno-profesiyna prohrama ta tekhnolohiyi pidhotovky paramedykiv u Ternopilskoyu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy [Educational-professional program and technology of training of paramedics in I. Horbachevsky Ternopil national medical university MHC of Ukraine] Materialy XVI Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «iInnovatsiyi u vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayiny» – Proceedings from of XVI All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation "Innovations in higher medical and pharmaceutical education of Ukraine". Medychna osvita – Medical Education, 3, 6-9 [in Ukrainian].

Venger, O.P., Smashna, O.Y., Sas, L.M., Mysula, Y.I., Bilous, V.S., Liuta, O.O., & Guseva, T.P. (2020). Suchasnyy stan ta perspektyvy pidhotovky likariv-interniv za spetsialnistyu «Psykhiatriya» [The current state and prospects of training doctors- interns in the specialty “Psychiatry”]. Visnyk sotsialnoyi hihiyeny ta orhanizatsiyi okhorony zdorovya Ukrayiny – Bulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine, 31 (83), 62-66 [in Ukrainain].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-22

Як цитувати

Венгер, О. П., Мисула, Ю. І., Смашна, О. Є., Сас, Л. М., Білоус, В. С., Люта, О. О., … Пастушак, В. О. (2021). ВПРОВАДЖЕННЯ В СИСТЕМУ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРОГРАМ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПАРАМЕДИКІВ НА КАФЕДРІ ПСИХІАТРІЇ, НАРКОЛОГІЇ ТА МЕДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ . Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (2), 53–56. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2021.2.12382

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів