СТВОРЕННЯ ЗДОРОВʼЯЗБЕРІГАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.3.10600Ключові слова:
здоров’язберігальне освітнє середовище, особистісно-орієнтований підхід, інноваційні технології, симуляційне навчанняАнотація
Мета: проаналізувати методи організації здоров’язберігального освітнього середовища на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.
Матеріали і методи. У процесі дослідження використовували такі методи: аналіз науково-педагогічної літератури з проблем упровадження здоров’язберігальних технологій в освітній процес, вивчення й узагальнення досвіду підготовки студентів-медиків на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (аналіз лекцій і практичних занять), виявлення організаційно-педагогічних умов створення здоров’язберігального освітнього середовища.
Результати. У статті висвітлено особливості створення здоров’язберігального освітнього середовища для майбутніх лікарів викладачами кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.
Проведений аналіз різних форм і методів освітнього процесу на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології показав, що сприятливим у створенні здоров’язберігального освітнього середовища для студентів-медиків є використання особистісно-орієнтованого підходу, інноваційних методів навчання, психологічного супроводу майбутніх лікарів у навчально-виховному процесі.
Висновки. У сучасних умовах освіта є однією з найважливіших сфер людської діяльності, повʼязаної із підготовкою висококваліфікованих всебічно розвинених та здорових особистостей. Інтенсифікація навчального процесу призводить до того, що зростає кількість студентів, які можуть адаптуватися до нових вимог із значними зусиллями. Лише створюючи здоров’язберігальне освітнє середовище, впроваджуючи інноваційні підходи (зокрема, особистісно-орієнтований підхід), спрямовані на збереження, зміцнення і формування здоров’я учасників навчально-виховного процесу, стає можливим покращити психічне здоров’я майбутніх фахівців.
Посилання
Vysochyna I.L., Kramarchuk V.V., Rosytska O.A., & Aharkov S.F. (2016). Aktyvni formy navchannia yak sposib motyvatsii likariv-interniv [Active forms of teaching as a way of motivating interns]. Aktualni problemy rozvytku osvity i nauky v umovakh hlobalizatsii. Materialy vseukrainskoi naukovoi konferentsii – Actual Problems of Development of Education and Science in the Conditions of Globalization. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific Conference, 1 (2), 227 [in Ukrainian].
Berezhna, L.K. (2011). Prohramno-tsilovyi pidkhid do orhanizatsii roboty shkoly spryiannia zdoroviu [A program-based approach to organizing a health promotion school]. Upravlinnia shkoloiu (Osnova) – School Management (Basics), 19, 63-66.
Bobruk, S.V. (2018) Shliakhy pokrashchennia navchannia z metoiu poperedzhennia psykhoemotsiinykh porushen u studentiv-medykiv vyshchykh medychnykh zakladiv [Ways of improving education with the aim of prevention of psycho-emotional violations in medical students of higher medical institutions]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 8-10. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8679 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8679
Lukashchuk, L. Shveitsarska model okhorony psykhichnoho zdorovia – v Ukraini [The Swiss model of mental health – to Ukraine]. Vseukrainska medychna hazeta «Vashe zdorovia» – All-Ukrainian Medical Newspaper "Your Health", 51-52, 22-23. Retrieved from: https://issuu.com/vzkievua/docs/vz_51-52_2018 [in Ukrainian].
Morozova, A.A. (2008). Zdorovye sberegayushchaya sreda obrazovatelnogo uchrezhdeniya [Health-saving environment of an educational institution]. Nauchnyye issledovaniya v obrazovanii – Scientific Research in Education, 2, 45-46 [in Russian].
Venher, O., Husieva, T., Mysula, Y., Sas, L., Smashna, O., Bilous, V., Liuta O., & Nestorovysch, Y. (2018). Motyvatsiia dosiahnennia yak vazhlyvyi chynnyk uspishnoho profesiinoho stanovlennia studentiv-medykiv [Motivation of achievement as an important factor of successful professional development of medical students]. Medychna osvita – Medical Education 4, 31-35 Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9388 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9388
Shkrobot, S.I., Venher, O.P., Husieva, T.P., Mysula, Yu.I., Nestorovych, Ya.M., Sas, L.M., & Bilous, V.S. (2012). Osobystisno-oriientovanyi pidkhid pry vykladanni psykholohichnykh dystsyplin dlia studentiv medychnykh spetsialnostei za kredytno-modulnoiu systemoiu navchannia [Person-oriented approach in teaching psychological disciplines for medical specialties students in the credit-modular system of education]. Medychna osvita – Medical Education, 3(add.), 208-210 [in Ukrainian].
Obukhivska, A.H., & Ostrova, V.D. (2016). Psykholohichna sluzhba [Psychological service]. Panok, V.H. (Ed.). Kyiv: Nika-Tsentr [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).