ВИВЧЕННЯ ДУМКИ ПАЦІЄНТІВ З ЕПІДЕРМАЛЬНИМИ ДИСПЛАЗІЯМИ ШКІРИ ЩОДО ВАЖЛИВОСТІ ТА ЗАДОВОЛЕНОСТІ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЮ МЕДИЧНОЮ ДОПОМОГОЮ

Автор(и)

  • O. O. Oshуvalova Державна наукова установа «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» Державного управління справами, м. Київ, Україна Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.2.10480

Ключові слова:

епідермальні дисплазії шкіри, задоволеність пацієнтів, важливість компонентів медичного обслуговування

Анотація

Мета: вивчити думки пацієнтів з епідермальними дисплазіями шкіри (ЕДШ) щодо важливості та ступеня задоволеності спеціалізованою медичною допомогою.

Матеріали і методи. Розроблено анонімну анкету і опитано 283 пацієнти, які отримали спеціалізовану медичну допомогу в Державній науковій установі «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» Державного управління справами відповідно до Локальних протоколів медичної допомоги. Статистичну обробку матеріалів дослідження проводили з використанням методів біометричного аналізу, реалізованих у пакетах програм SPSS 10.0, EXCEL-2000. Вірогідність відмінностей оцінювали за допомогою критеріїв відповідності 2, Стьюдента (р).

Результати. Аналіз компонентів спеціалізованої медичної допомоги показав, що майже всі опитані (62,5–88 %) підкреслюють важливість всіх без виключення складових із високим рівнем задоволеності (68,2–92,2 %). Достовірні відмінності між ступенем важливості та рівнем задоволеності в дослідженні було виявлено лише при порівняльному аналізі компонентів «Надання інформації про профілактичні заходи в подальшому» і «Організація лікувального процесу» (р=0,001). Усі компоненти оцінки опинилися в сегменті «Успішні результати».

Висновки. Складові медичної допомоги (робота медперсоналу, організація лікувально-діагностичного процесу, соціально-побутові умови, поінформованість пацієнтів), з точки зору пацієнтів з ЕДШ, є важливими компонентами спеціалізованої медичної допомоги.

Біографія автора

O. O. Oshуvalova, Державна наукова установа «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» Державного управління справами, м. Київ, Україна Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

кандидат медичних наук, старший науковий співробітник наукового відділу організації медичної допомоги Державної наукової установи «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» Державного управління справами; доцент кафедри дерматовенерології Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

Посилання

Voronenko, Yu. V., & Gorachuk, V. V. (2012). Metodychni pidkhody do vprovadzhennіa standartyzatsii orhanizatsiіnykh tekhnolohiі u systemu upravlinnіa yakistіu medychnoіi dopomohy [Methodical approaches to the introduction of standardization of organizational technologies in the quality management system of medical care]. Ukr. med. chasopys – Ukrainian Medical Journal, 5 (91), 108-110 [in Ukrainian].

(2012). Vsesvitnia orhanizatsiia okhorony zdorovia. Zdorovia-2020. Osnovy polityky ta stratehiia [World Health Organization. Health 2020. Policy Basics and Strategy]. Vsesvitnia orhanizatsiia okhorony zdorovia, Yevropeiske rehionalne biuro – World Health Organization, European Regional Office, Kopengagen. Retrieved from: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/215432/Health2020-Long-Rus.pdf [in Ukrainian].

Ziukov, O.L. (2008). Zadovolenist medychnoho personalu khirurhichnykh statsionariv yakistiu medychnoho obsluhovuvannia onkolohichnykh khvorykh [Satisfaction of medical staff of surgical hospitals with the quality of medical care of cancer patients]. Medychni perspektyvy – Medical Perspectives, ХІІІ (1), 111-118. Retrieved from: http://medpers.dsma.dp.ua/issues/2008/N1/MedPers_2008_1.pdf [in Ukrainian].

Lapach, S.N., Chubenko, A.V. & Babich, P.N. (2000). Statisticheskiye metody v mediko-biologicheskikh issledovaniyakh s ispolzovaniyem Excel [Statistical methods in biomedical research using Excel]. Kyiv: MORION [in Ukrainian].

Oshyvalova, O.О. (2019). Efektyvnist vprovadzhennia lokalnoho protokolu medychnoi dopomohy khvorym na epidermalni dysplazii shkiry u bahatoprofilnomu medychnomu zakladi [Effectiveness of implementation of local protocol of medical care for patients with epidermal skin dysplasia in a multidisciplinary medical institution]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems in Biology and Medicine, Iss. 1, 1 (148), 307-313. Retrieved from: https://vpbm.com.ua/ua/vyipusk-1-tom-1-(148),-2019/11975 [in Ukrainian].

Saltman, R.B., & Figeyros, Dzh. (2000). Reformy sistemy zdravookhraneniya v Yevrope. Analiz sovremennykh strategiy [Health system reform in Europe. Analysis of modern strategies]. Moscow: Geotar Meditsina [in Russian].

Slabkyi, H.O., & Dudina, O.O. (2008). Osnovni mizhnarodni pidkhody do vyznachennia i formuvannia osnov polityky polipshennia yakosti medychnykh posluh [The basic international approaches to defining and formulating the basics of the policy of improving the quality of medical services]. Okhorona zdorovia Ukrainy – Health Protection of Ukraine, 4, 119-120 [in Ukrainian].

Esmann, S., & Jemec, G.B. (2007). Management of actinic keratosis patients: a qualitative study. J Dermatolog. Treat. 18, 53-58. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17365267.

Hughes, R.G. (2008). Patient safety and quality: An evidence-based handbook for nurses. Rockville (MD). Agency for Healthcare Research and Quality (US), Chapter 44. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK2651/.

(2001). Institute of Medicine. Crossing the quality chasm: a new health system for the 21st century. Washington, DC. National Academy Press.

Inside the patient journey: Three key touch points for consumer engagement strategies. Findings from the Deloitte 2018 Health Care Consumer Survey. Retrieved from: https://www2.deloitte.com/ insights/us/en/industry/health-care/patient-engagement-health-care-consumer-survey.html.

Lohr, K.N., & Schroeder, S.A. (1990). A strategy for quality assurance in Medicare. N Engl. J. Med., 322, 1161-1171. Retrieved from: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199003083221031 DOI: https://doi.org/10.1056/NEJM199003083221031

Lear, W., Akeroyd, J. E., Mittmann, N., & Murray, С. (2008). Measurement of utility in nonmelanoma skin cancer. J. Cutan. Med. Surg., 12, 102-106. DOI: https://doi.org/10.2310/7750.2008.07034

Asgari, М.М., Bertenthal, D., Sen, S., Sahay, А., & Chren, М.М. (2009). Patient satisfaction after treatment of nonmelanoma skin cancer. Dermatol. Surg., 35 (7), 1041-1049. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2710423/ DOI: https://doi.org/10.1111/j.1524-4725.2009.01181.x

Serup, J., Lindblad, А. К., Maroti, М., Kjellgren, K. I., Niklasson, E., Ring, L., & Ahlner, J. (2006). To follow or not to follow dermatological treatment – a review of the literature. Acta Derm. Venereol., 86, 193-197. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16710573 DOI: https://doi.org/10.2340/00015555-0073

Rhee, J.S., Matthews, B.A., Neuburg, M., Logan, B.R., Burzynski, M., & Nattinger, A.B. (2006). Validation of a quality-of life instrument for patients with nonmelanoma skin cancer. Arch. Facial. Plast. Surg., 8, 314-318. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2556600/ DOI: https://doi.org/10.1001/archfaci.8.5.314

Varkey, P., Peller, К., & Resar, R.K. (2007). Basics of quality improvement in health care. Mayo Clin. Proc., 82 (6), 735-739. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17550754 DOI: https://doi.org/10.1016/S0025-6196(11)61194-4

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-18

Як цитувати

Oshуvalova O. O. (2019). ВИВЧЕННЯ ДУМКИ ПАЦІЄНТІВ З ЕПІДЕРМАЛЬНИМИ ДИСПЛАЗІЯМИ ШКІРИ ЩОДО ВАЖЛИВОСТІ ТА ЗАДОВОЛЕНОСТІ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЮ МЕДИЧНОЮ ДОПОМОГОЮ . Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (2), 50–58. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.2.10480

Номер

Розділ

Організація медичної допомоги