ВИВЧЕННЯ ДУМКИ ПАЦІЄНТІВ З ЕПІДЕРМАЛЬНИМИ ДИСПЛАЗІЯМИ ШКІРИ ЩОДО ВАЖЛИВОСТІ ТА ЗАДОВОЛЕНОСТІ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЮ МЕДИЧНОЮ ДОПОМОГОЮ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.2.10480Ключові слова:
епідермальні дисплазії шкіри, задоволеність пацієнтів, важливість компонентів медичного обслуговуванняАнотація
Мета: вивчити думки пацієнтів з епідермальними дисплазіями шкіри (ЕДШ) щодо важливості та ступеня задоволеності спеціалізованою медичною допомогою.
Матеріали і методи. Розроблено анонімну анкету і опитано 283 пацієнти, які отримали спеціалізовану медичну допомогу в Державній науковій установі «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» Державного управління справами відповідно до Локальних протоколів медичної допомоги. Статистичну обробку матеріалів дослідження проводили з використанням методів біометричного аналізу, реалізованих у пакетах програм SPSS 10.0, EXCEL-2000. Вірогідність відмінностей оцінювали за допомогою критеріїв відповідності 2, Стьюдента (р).
Результати. Аналіз компонентів спеціалізованої медичної допомоги показав, що майже всі опитані (62,5–88 %) підкреслюють важливість всіх без виключення складових із високим рівнем задоволеності (68,2–92,2 %). Достовірні відмінності між ступенем важливості та рівнем задоволеності в дослідженні було виявлено лише при порівняльному аналізі компонентів «Надання інформації про профілактичні заходи в подальшому» і «Організація лікувального процесу» (р=0,001). Усі компоненти оцінки опинилися в сегменті «Успішні результати».
Висновки. Складові медичної допомоги (робота медперсоналу, організація лікувально-діагностичного процесу, соціально-побутові умови, поінформованість пацієнтів), з точки зору пацієнтів з ЕДШ, є важливими компонентами спеціалізованої медичної допомоги.
Посилання
Voronenko, Yu. V., & Gorachuk, V. V. (2012). Metodychni pidkhody do vprovadzhennіa standartyzatsii orhanizatsiіnykh tekhnolohiі u systemu upravlinnіa yakistіu medychnoіi dopomohy [Methodical approaches to the introduction of standardization of organizational technologies in the quality management system of medical care]. Ukr. med. chasopys – Ukrainian Medical Journal, 5 (91), 108-110 [in Ukrainian].
(2012). Vsesvitnia orhanizatsiia okhorony zdorovia. Zdorovia-2020. Osnovy polityky ta stratehiia [World Health Organization. Health 2020. Policy Basics and Strategy]. Vsesvitnia orhanizatsiia okhorony zdorovia, Yevropeiske rehionalne biuro – World Health Organization, European Regional Office, Kopengagen. Retrieved from: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/215432/Health2020-Long-Rus.pdf [in Ukrainian].
Ziukov, O.L. (2008). Zadovolenist medychnoho personalu khirurhichnykh statsionariv yakistiu medychnoho obsluhovuvannia onkolohichnykh khvorykh [Satisfaction of medical staff of surgical hospitals with the quality of medical care of cancer patients]. Medychni perspektyvy – Medical Perspectives, ХІІІ (1), 111-118. Retrieved from: http://medpers.dsma.dp.ua/issues/2008/N1/MedPers_2008_1.pdf [in Ukrainian].
Lapach, S.N., Chubenko, A.V. & Babich, P.N. (2000). Statisticheskiye metody v mediko-biologicheskikh issledovaniyakh s ispolzovaniyem Excel [Statistical methods in biomedical research using Excel]. Kyiv: MORION [in Ukrainian].
Oshyvalova, O.О. (2019). Efektyvnist vprovadzhennia lokalnoho protokolu medychnoi dopomohy khvorym na epidermalni dysplazii shkiry u bahatoprofilnomu medychnomu zakladi [Effectiveness of implementation of local protocol of medical care for patients with epidermal skin dysplasia in a multidisciplinary medical institution]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems in Biology and Medicine, Iss. 1, 1 (148), 307-313. Retrieved from: https://vpbm.com.ua/ua/vyipusk-1-tom-1-(148),-2019/11975 [in Ukrainian].
Saltman, R.B., & Figeyros, Dzh. (2000). Reformy sistemy zdravookhraneniya v Yevrope. Analiz sovremennykh strategiy [Health system reform in Europe. Analysis of modern strategies]. Moscow: Geotar Meditsina [in Russian].
Slabkyi, H.O., & Dudina, O.O. (2008). Osnovni mizhnarodni pidkhody do vyznachennia i formuvannia osnov polityky polipshennia yakosti medychnykh posluh [The basic international approaches to defining and formulating the basics of the policy of improving the quality of medical services]. Okhorona zdorovia Ukrainy – Health Protection of Ukraine, 4, 119-120 [in Ukrainian].
Esmann, S., & Jemec, G.B. (2007). Management of actinic keratosis patients: a qualitative study. J Dermatolog. Treat. 18, 53-58. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17365267.
Hughes, R.G. (2008). Patient safety and quality: An evidence-based handbook for nurses. Rockville (MD). Agency for Healthcare Research and Quality (US), Chapter 44. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK2651/.
(2001). Institute of Medicine. Crossing the quality chasm: a new health system for the 21st century. Washington, DC. National Academy Press.
Inside the patient journey: Three key touch points for consumer engagement strategies. Findings from the Deloitte 2018 Health Care Consumer Survey. Retrieved from: https://www2.deloitte.com/ insights/us/en/industry/health-care/patient-engagement-health-care-consumer-survey.html.
Lohr, K.N., & Schroeder, S.A. (1990). A strategy for quality assurance in Medicare. N Engl. J. Med., 322, 1161-1171. Retrieved from: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199003083221031 DOI: https://doi.org/10.1056/NEJM199003083221031
Lear, W., Akeroyd, J. E., Mittmann, N., & Murray, С. (2008). Measurement of utility in nonmelanoma skin cancer. J. Cutan. Med. Surg., 12, 102-106. DOI: https://doi.org/10.2310/7750.2008.07034
Asgari, М.М., Bertenthal, D., Sen, S., Sahay, А., & Chren, М.М. (2009). Patient satisfaction after treatment of nonmelanoma skin cancer. Dermatol. Surg., 35 (7), 1041-1049. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2710423/ DOI: https://doi.org/10.1111/j.1524-4725.2009.01181.x
Serup, J., Lindblad, А. К., Maroti, М., Kjellgren, K. I., Niklasson, E., Ring, L., & Ahlner, J. (2006). To follow or not to follow dermatological treatment – a review of the literature. Acta Derm. Venereol., 86, 193-197. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16710573 DOI: https://doi.org/10.2340/00015555-0073
Rhee, J.S., Matthews, B.A., Neuburg, M., Logan, B.R., Burzynski, M., & Nattinger, A.B. (2006). Validation of a quality-of life instrument for patients with nonmelanoma skin cancer. Arch. Facial. Plast. Surg., 8, 314-318. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2556600/ DOI: https://doi.org/10.1001/archfaci.8.5.314
Varkey, P., Peller, К., & Resar, R.K. (2007). Basics of quality improvement in health care. Mayo Clin. Proc., 82 (6), 735-739. Retrieved from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17550754 DOI: https://doi.org/10.1016/S0025-6196(11)61194-4
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).