ФОРМУВАННЯ МЕДИЧНИХ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ У СТОМАТОЛОГІЧНОМУ ЦЕНТРІ НА ПРИНЦИПАХ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА

Автор(и)

  • V. D. Chopchik Стоматологічний медичний центр Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, м. Київ, Україна
  • N. M. Orlova Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.1.10282

Ключові слова:

стоматологічний центр, медичні бізнес-процеси, державно-приватне партнерство

Анотація

Мета: науково обґрунтувати методологію стандартизації медичних бізнес-процесів у стоматологічному центрі на принципах державно-приватного партнерства.

Матеріали і методи. Методологію стандартизації медичних бізнес-процесів у стоматологічному центрі обґрунтовано на основі системного підходу і системного аналізу із використанням інформаційно-аналітичного методу. Інформаційною базою для її формування є наукові праці фахівців із організації та управління охороною здоров’я, а також результати власних досліджень.

Результати. Основна мета радикальної зміни медичних бізнес-процесів у стоматологічному центрі на принципах державно-приватного партнерства – запровадження абсолютно нових способів виконання робіт, реструктуризація виробництва послуг, що забезпечить підвищення ефективності управління, фінансово-господарської діяльності та якості послуг. У дослідженні здійснено обґрунтування методології структуризації діяльності стоматологічного центру; виділено основні медичні бізнес-процеси із вказанням ключових чинників, які їх формують; визначено вхідні та вихідні події кожної групи бізнес-процесів, а також необхідні ресурси, функції і керуючі впливи для їх реалізації. Все це забезпечує орієнтацію роботи стоматологічного центру на пацієнта, підвищує ефективність використання наявних ресурсів, покращує контроль над діяльністю медичного персоналу і забезпечує підвищення якості медичної допомоги, що в кінцевому результаті сприяє збереженню стоматологічного здоров’я населення.

Висновки. Запропонована у статті методологія стандартизації медичних бізнес-процесів, яка забезпечує формування груп бізнес-процесів при наданні стоматологічної допомоги, забезпечує пацієнторієнтовану організацію роботи стоматологічного центру, підвищує ефективність використання наявних ресурсів, покращує контроль за діяльністю медичного персоналу, забезпечує підвищення якості медичної допомоги.

Біографії авторів

V. D. Chopchik, Стоматологічний медичний центр Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, м. Київ, Україна

кандидат медичних наук, в. о. заступника директора з медичної частини Стоматологічного медичного центру Національного медичного університету імені О. О. Богомольця.

N. M. Orlova, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

доктор медичних наук, професор кафедри медичної статистики Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика.

Посилання

Blinov, O.A. & Yasheva, G.A. (2014). Reinzhiniring biznes-protsessov kak upravlencheskaya innovatsiya sovremennykh organizatsiy: metodologicheskiy aspekt [Reengineering of business processes as managerial innovation of modern organizations: methodological aspect]. Vestnik Vitebskogo gosudarstvennogo tekhnologicheskogo universiteta – Bulletin of Vitebsk State Technological University, 26, 147-160 [in Russian].

Horachuk, V.V. (2012). Upravlinnia yakistiu medychnoі dopomohy v zakladі okhorony zdorovia [Management of the quality of medical care at the institution of health care]. Vinnytsia : TOV “Merkuri-Podillia [in Ukrainian].

Dobagyan, Ye.K. (2016). Faktory i sovremennyye tendentsii razvitiya GChP v zdravookhranenii na primere zarubezhnogo opyta [Factors and current trends in the development of PPP in health care on the example of foreign experience]. Chelovecheskiy kapital i professionalnoye obrazovaniye – Human Capital and Vocational education, 2, 75-78 [in Russian].

Zelenkov, Yu.A. (2013). Ob izmerenii effektivnosti biznes-protsessov i podderzhivayushchikh ikh informatsionnykh system [Measuring the efficiency of business processes and their supporting information systems]. Upravleniye bolshimi sistemami – Management of Large Systems, IPURAN, 41, 146-161 [in Russian].

Zlatkina, A.A., & Gegechkori, Ye.T. (2016). Metodologiya reinzhiniringa biznes-protsessov i tipovyye priyemy yeyo primeneniya [The methodology of business process reengineering and typical methods of its application]. Omskiy nauchnyy vestnik – Omsk Scientific Herald, 1, 117-120 [in Russia].

Knyazyuk, N.F. (2010). Ot menedzhmenta kachestva k strategicheskomu upravleniyu meditsinskoy organizatsiyey s ispolzovaniyem sbalansirovannoy sistemy pokazateley [From quality management to strategic management of a medical organization using a balanced scorecard]. Menedzher zdravookhraneniya – Health Care Manager, 4, 21-29 [in Russian].

Orlova, N.M. & Koretskyi, I.V. (2013). Metodolohiia systemnoho tsilovoho upravlinnya diialnistiu ambulatorno-poliklinichnoho zakladu [Methodology of system target management of outpatient-polyclinic institution activity]. Halytskyi likarskyi visnyk – Galician Medicinal Herald, 20 (3), 142-145 [in Ukrainian].

Varnavskiy, V., Zeldner, A., Mochalnikov, V., & Silvestrov, S. (2015). Osnovy gosudarstvenno-chastnogo partnerstva (teoriya, metodologiya, praktika) [Basics of public-private partnership (theory, methodology, practice)]. Moscow: Ankil [in Russian].

Rampersad, H.K. (2009). Universalnaya sistema pokazateley: Kak dostigat rezultatov, sokhranyaya tselostnost [How to achieve results while maintaining integrity]. Moscow: Alpina Publisher [in Russian].

Robson, M. & Ullah, F. (2010). Reinzhiniring biznes-protsessov [Business process reengineering]. Moscow: Yuniti-Dana [in Russian].

Hammer, M. & Champi, J. (2009). Reinzheniring korporatsii: Manifest revolyutsii v biznese [Reengineering Corporation: The Manifesto of the Revolution in Business]. Yu.A. Kornilovich, (Trans). Moscow: Mann, Ivanov i Feber [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-08

Як цитувати

Chopchik, V. D., & Orlova, N. M. (2019). ФОРМУВАННЯ МЕДИЧНИХ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ У СТОМАТОЛОГІЧНОМУ ЦЕНТРІ НА ПРИНЦИПАХ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА . Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (1), 44–49. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.1.10282

Номер

Розділ

Організація медичної допомоги