ОСОБЛИВОСТІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ ПОВЕДІНКИ ТА САМООЦІНКИ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

  • G. M. Danilenko ДУ «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України», м. Харків, Україна
  • H. V. Letyago Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна
  • O. G. Avdiievska ДУ «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України», м. Харків, Україна
  • L. M. Savelieva Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна
  • O. V. Matvienko Курський державний медичний університет, м. Курськ, Росія
  • I. G. Khmilevskaya Курський державний медичний університет, м. Курськ, Росія
  • N. S. Razynkova Курський державний медичний університет, м. Курськ, Росія
Ключові слова: студенти, здоров’я, самооцінка здоров’я, поведінкові ризики.

Анотація

Мета: на прикладі студентів-медиків оцінити особливості здоров’язберігаючої поведінки та самооцінки їх здоров’я.

Матеріали і методи. Проведено оцінку здоров’язберігаючої поведінки студентської молоді на основі аналізу 242 анкетних відповідей студентів V–VI курсів, які навчаються за спеціальністю «Медицина». Використано методики: статистично-математичний, аналіз анкетних даних, аналітико-логічний.

Результати. Отримані дані вказують на наявність порушень у здоров’ї студентської молоді, незважаючи на високу самооцінку щодо стану свого здоров’я. Дані відхилення розвиваються в результаті низки таких факторів, як академічне навантаження, індивідуальні особливості ставлення до власного здоров’я, самолікування, поведінкові ризики (куріння, алкоголь), нераціональне харчування.

Висновки. Проведене дослідження показало, що існує потреба у вдосконаленні існуючих медико-­соціальних заходів щодо збереження здоров’я студентської молоді – потенціалу нашого суспільства.

Посилання

Anikieiev, D.M. (2009). Problemy formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi [Problems of forming a healthy lifestyle for student youth]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu – Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports, 2, 6-9 [in Ukrainian].

Zhuravleva, I.V. (Ed.). (2012). Zdorovye studentov: sotsyologicheskiy analiz [Students’ health: sociological analysis]. Instytut sotsyologii RAN [in Russian].

Mozheyko, L.F. & Buyko, L.F. (2005). Mediko-sotsyalnye aspekty reproduktivnogo zdorovya devochek-podrostkov [Medico-social aspects of reproductive health of adolescent girls]. Voprosy organizatsyi i informatizatsyi zdravookhraneniya –

Issues of Organization and Information Health, 4, 50-52 [in Russian].

Pavelko, I.I., Talalaiev, K.O., & Tverezovskyi, M.V. (2017). Turbota pro zdorovia osobystosti – suchasnyi napriamok preventyvnoi pedahohichnoi idei [Caring for personal health is a modern direction of a preventive pedagogical idea]. Modern Methodology of Science and Education, 4, 68-72 [in Ukrainian].

Khimion, L.V., Yashchenko, O.B., Danyliuk, S.V., & Klymas, I.V. (2013). Profesiinyi stres ta stan zdorovia likariv zahalnoi praktyky – simeinoi medytsyny (pilotne doslidzhennia) [Professional stress and health of family physicians (pilot study)]. Semeynaya meditsina – Family Medicine, 4, 96-99 [in Ukrainian].

Futornyi, S., & Rudnytskyi O. (2013) Kharakterystyka stanu zdorovia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Characteristics of the health state of students of higher educational institutions]. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu – Theory and Methods of Physical Education and Sport, 2, 99-105 [in Ukrainian].

Cherniavska, L.I., Krynytska, I.Ya., & Maliuk, O.P. (2017). Stan zdorovia studentiv, problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [Studentsʼ health, problems and ways of solution]. Medsestrynstvo – Nursing, 1, 24-27 [in Ukrainian].

Опубліковано
2018-09-27
Як цитувати
Номер
Розділ
Здоров'я населення: тенденції та прогнози