ОСОБЛИВОСТІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ ПОВЕДІНКИ ТА САМООЦІНКИ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.2.9360Ключові слова:
студенти, здоров’я, самооцінка здоров’я, поведінкові ризики.Анотація
Мета: на прикладі студентів-медиків оцінити особливості здоров’язберігаючої поведінки та самооцінки їх здоров’я.
Матеріали і методи. Проведено оцінку здоров’язберігаючої поведінки студентської молоді на основі аналізу 242 анкетних відповідей студентів V–VI курсів, які навчаються за спеціальністю «Медицина». Використано методики: статистично-математичний, аналіз анкетних даних, аналітико-логічний.
Результати. Отримані дані вказують на наявність порушень у здоров’ї студентської молоді, незважаючи на високу самооцінку щодо стану свого здоров’я. Дані відхилення розвиваються в результаті низки таких факторів, як академічне навантаження, індивідуальні особливості ставлення до власного здоров’я, самолікування, поведінкові ризики (куріння, алкоголь), нераціональне харчування.
Висновки. Проведене дослідження показало, що існує потреба у вдосконаленні існуючих медико-соціальних заходів щодо збереження здоров’я студентської молоді – потенціалу нашого суспільства.Посилання
Anikieiev, D.M. (2009). Problemy formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi [Problems of forming a healthy lifestyle for student youth]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu – Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports, 2, 6-9 [in Ukrainian].
Zhuravleva, I.V. (Ed.). (2012). Zdorovye studentov: sotsyologicheskiy analiz [Students’ health: sociological analysis]. Instytut sotsyologii RAN [in Russian].
Mozheyko, L.F. & Buyko, L.F. (2005). Mediko-sotsyalnye aspekty reproduktivnogo zdorovya devochek-podrostkov [Medico-social aspects of reproductive health of adolescent girls]. Voprosy organizatsyi i informatizatsyi zdravookhraneniya –
Issues of Organization and Information Health, 4, 50-52 [in Russian].
Pavelko, I.I., Talalaiev, K.O., & Tverezovskyi, M.V. (2017). Turbota pro zdorovia osobystosti – suchasnyi napriamok preventyvnoi pedahohichnoi idei [Caring for personal health is a modern direction of a preventive pedagogical idea]. Modern Methodology of Science and Education, 4, 68-72 [in Ukrainian].
Khimion, L.V., Yashchenko, O.B., Danyliuk, S.V., & Klymas, I.V. (2013). Profesiinyi stres ta stan zdorovia likariv zahalnoi praktyky – simeinoi medytsyny (pilotne doslidzhennia) [Professional stress and health of family physicians (pilot study)]. Semeynaya meditsina – Family Medicine, 4, 96-99 [in Ukrainian].
Futornyi, S., & Rudnytskyi O. (2013) Kharakterystyka stanu zdorovia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Characteristics of the health state of students of higher educational institutions]. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu – Theory and Methods of Physical Education and Sport, 2, 99-105 [in Ukrainian].
Cherniavska, L.I., Krynytska, I.Ya., & Maliuk, O.P. (2017). Stan zdorovia studentiv, problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [Studentsʼ health, problems and ways of solution]. Medsestrynstvo – Nursing, 1, 24-27 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).