РОЛЬ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПСИХОГІГІЄНИ І КОМПЕТЕНТІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МЕДИЧНОГО ПРАЦІВНИКА

Автор(и)

  • N. M. Volkova ДВНЗ "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України"
  • V. M. Horodovichenko

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2015.3.5762

Ключові слова:

метеочутливість, психогігієна, психопрофілактика.

Анотація

Мета: оцінити поширеність і запропонувати критерії раннього виявлення несприятливих змін психофізіологічного стану медичних сестер, які працюють у терапевтичних і хірургічних відділеннях; дослідити адаптивні можливості молодих практично здорових осіб із рисами особистості, які корелюють із формуванням синдрому емоційного вигорання, щоб підібрати адекватні заходи попередження і швидкого усунення ознак синдрому емоційного вигорання.

Матеріали і методи. Обстежено 40 медичних сестер травматологічного, хірургічного та терапевтичного профілю зі стажем роботи понад 5 років і 25 практично здорових студентів медичного університету за допомогою психодіагностичних методик.

Результати. Встановлено, що медичні сестри з ознаками синдрому емоційного вигорання мають високий рівень нейротизму, що спонукало шукати серед обстежених студентського віку ранні ознаки схильності до дизадаптивних реакцій, які закладають підґрунтя для формування психосоматичних розладів у майбутньому.

Висновки. Функціональні особливості метеочутливих студентів можна використовувати для раннього виявлення у студентському середовищі осіб групи ризику щодо синдрому емоційного вигорання, з метою навчання їх навичкам психогігієни та психопрофілактики.

Посилання

Volkova N. M. Psykholohichnyy status praktychno zdorovykh studentiv z vysokoyu meteochutlyvistyu / N. M. Volkova // Zhurnal psykhiatriyi ta med. psykholohiyi. – 2008. – № 3 (20). – S. 36–42.

Volkova N. M. Rolʹ avtonomnoyi rehulyatsiyi u mekhanizmakh meteotropnykh reaktsiy praktychno zdorovykh doroslykh osib / N. M. Volkova // Dovkillya ta zdorovʺya. – 2009. – № 1 (48). – S. 18–21.

Volkova N. M. Kharakterystyka reaktsiyi na nespryyatlyvu meteosytuatsiyu fizychno trenovanykh osib u vikovomu aspekti / N. M. Volkova // Visnyk Vinnytsʹkoho nats. med. un-tu. – 2011. – T. 15, № 2. – S. 221–224.

Evropeyskaya deklaratsyya po okhrane psykhycheskoho zdorovʹya [Élektronnyy resurs] / Evropeyskaya konferentsyya VOZ na urovne mynystrov po okhrane psykhycheskoho zdorovʹya. Problemy y puty ykh reshenyya, Khelʹsynky, Fynlyandyya, 12–15 yanvarya 2005 h. – Rezhym dostupa : http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0011/88598/E85445R.pdf. – Nazva z ekranu.

Lavrova M. H. Teoretychnyy analiz suchasnykh pohlyadiv na ponyattya "emotsiyne vyhorannya" [Elektronnyy resurs] / M. H. Lavrova // Visnyk Odesʹkoho nats. un-tu. Psykholohiya. – 2014. – T. 19, Vyp. 2. – S. 194–202. – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vonu_psi_2014_19_2_23.pdf. – Nazva z ekranu.

Shcherban T. D. Osnovni napryamky psykhoprofilaktyky syndromu emotsiynoho vyhorannya finansystiv na riznykh etapakh profesionalizatsiyi / T. D. Shcherban // Naukovyy visn. Mukachivsʹkoho derzh. un-tu. – 2014. – Vyp. 2 (2). – C. 162–168. – (Seriya «Ekonomika»).

Hätinen M. Treating job burnout in employee rehabilitation / M. Hätinen. – Jyväskylä : University of Jyväskylä, 2008. – 85 p.

Nurses’ responses to ethical dilemmas in nursing practice: meta-analysis / Dierckx De Casterle B., Izumi S., Godfrey N. S., Denhaerynck K. // Journal of Advanced Nursing. – 2008. – Vol. 63 (6). – P. 540–549; doi: 10.1111/j.1365-2648.2008.04702.x

Oxford Guides in Cognitive Behavioural Therapy / A. Hackmann, J. Bennett–Levy, E. A. Holmes. – Oxford University Press, 2011. – 233 p.

Work Related Stress, Burnout, Job Satisfaction and General Health of Nurses / N. Khamisa, B. Oldenburg, K. Peltzer, D. Ilic // Int. J. Environ. Res. Public Health. – 2015. –Vol. 12. – P. 652–666; doi:10.3390/ijerph120100652

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-02

Як цитувати

Volkova, N. M., & Horodovichenko, V. M. (2016). РОЛЬ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПСИХОГІГІЄНИ І КОМПЕТЕНТІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МЕДИЧНОГО ПРАЦІВНИКА. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (3). https://doi.org/10.11603/1681-2786.2015.3.5762

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів