ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ МЕДИЧНИХ ТА КОСМЕТОЛОГІЧНИХ ПОСЛУГ У СИСТЕМІ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Н. Є. РОМАНЮК Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0009-0009-0322-5006
  • Л. М. РОМАНЮК Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9278-0184
  • Н. Я. ПАНЧИШИН Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5786-3083
  • М. В. ХАРЧЕНКО Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • Н. О. СЛОБОДЯН Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0009-0000-6990-4188

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.4.15220

Ключові слова:

сфера громадського здоров’я; маркетинг медичних і косметологічних послуг; системний підхід.

Анотація

Мета: вивчити проблеми та перспективи розвитку маркетингу медичних і косметологічних послуг у системі громадського здоров’я в Україні та розробити оптимальні шляхи вдосконалення механізмів впливу на цей процес на основі системного підходу. Матеріали та методи. У дослідженні використано такі методи: статистичний метод, системний аналіз, комплексні оцінки. Проаналізовано довідкову інформацію про проблеми та перспективи розвитку маркетингу медичних і косметологічних послуг у сфері громадського здоров’я, а також методичні підходи до покращення цього процесу з урахуванням системного аналізу. Результати. Встановлено, що системний підхід відображає розгляд стратегій маркетингу медичних і косметологічних послуг у системі громадського здоров’я, що передбачає різнопланові елементи, як-от законодавство, політика, фінансування, медичні заклади. Розвиток системи охорони здоров’я в ринковому середовищі призводить до комерціалізації галузі, збільшення обсягу платних медичних послуг, упровадження різноманітних форм підприємства тощо. Ринок медичних послуг стає об’єктивною реальністю, а отже, слід розуміти його особливості та механізм функціювання. Висновки. Системний підхід до пошуку шляхів оптимізації надання якісних медичних і косметологічних послуг у сфері громадського здоров’я України особливо актуальний сьогодні, у воєнний час, на основі структурної перебудови галузі охорони здоров’я з урахуванням сучасних викликів та ризиків.

Посилання

М. Булка-Максисько. Особливості маркетингу медичних послуг. Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Теорія і практика стратегічного управління розвитком галузевих і регіональних суспільних систем».

Криничко Л. Р. Державне управління системою охорони здоров’я в умовах реформування: проблеми теорії та методології : монографія. Житомир : Вид. О. О. Євенок, 2020. 320 с.

Миронюк І. С., Слабкий Г. О., Шафранський В. В. До структури національної системи громадського здоров’я України. URL: http://elib.umsa.edu.ua/bitstream/umsa/12576/1/To_the_structure.pdf.

Про систему громадського здоров’я : Закон України від 06.09.2022 № 2573-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/2573-20.

Booms B., Bitner M.J. Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services, James H. Donnelly and William R. George, eds. Chicago: American Marketing Association. P. 47–51/ http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/.

MedMarketing. Офіційний сайт. URL: http://www.medmarketing.ua/.

Управління в системі охорони здоров’я. URL: https://studfile.net/preview/3889805/page:92/.

Цифрова трансформація публічного управління. О. В. Карпенко, І. Й. Малий, Г. В. Муравицька та ін. Київ : НАДУ, 2020. 256 с.

Рогачевський О. П. Методи стратегічного управління у галузі охорони здоров’я. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2020. № 3. С. 67–75.

Orlova N., Mokhova I., Kоzyrieva O., Diegtiar O., Derenska Y., Bratishko Y. Public Information Policy in Health Care Sector: Ukrainian Perspectives. International Business Information Management Conference. 35th IBIMA. Seville, Spain, 2020. 1–2 April. P. 341–351.

Vishal Gandhi. 4 P’s of Marketing Plan for Medical Practices [on-line] // Linkedin. Awailable at: https://www.linkedin.com/pulse/4-ps-marketing-planmedical-practices-vishal-gandhi 2. Jigar Shah. Hospital marketing mix [on-line] // SCRIBD. – Awailable at: https://www.scribd.com/document/44535737/Hospital-Marketing-Mix.

The Essential Public Health Operations. URL: http://www.euro.who.int/en/health-topics/Health-systems/publichealthservices/policy/the- 1 0 -essential-public-health-operations.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

РОМАНЮК, Н. Є., РОМАНЮК, Л. М., ПАНЧИШИН, Н. Я., ХАРЧЕНКО, М. В., & СЛОБОДЯН, Н. О. (2024). ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ МЕДИЧНИХ ТА КОСМЕТОЛОГІЧНИХ ПОСЛУГ У СИСТЕМІ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (4), 60–65. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.4.15220

Номер

Розділ

Економіка охорони здоров'я