ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ МЕДИЧНИХ ТА КОСМЕТОЛОГІЧНИХ ПОСЛУГ У СИСТЕМІ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.4.15220Ключові слова:
сфера громадського здоров’я; маркетинг медичних і косметологічних послуг; системний підхід.Анотація
Мета: вивчити проблеми та перспективи розвитку маркетингу медичних і косметологічних послуг у системі громадського здоров’я в Україні та розробити оптимальні шляхи вдосконалення механізмів впливу на цей процес на основі системного підходу. Матеріали та методи. У дослідженні використано такі методи: статистичний метод, системний аналіз, комплексні оцінки. Проаналізовано довідкову інформацію про проблеми та перспективи розвитку маркетингу медичних і косметологічних послуг у сфері громадського здоров’я, а також методичні підходи до покращення цього процесу з урахуванням системного аналізу. Результати. Встановлено, що системний підхід відображає розгляд стратегій маркетингу медичних і косметологічних послуг у системі громадського здоров’я, що передбачає різнопланові елементи, як-от законодавство, політика, фінансування, медичні заклади. Розвиток системи охорони здоров’я в ринковому середовищі призводить до комерціалізації галузі, збільшення обсягу платних медичних послуг, упровадження різноманітних форм підприємства тощо. Ринок медичних послуг стає об’єктивною реальністю, а отже, слід розуміти його особливості та механізм функціювання. Висновки. Системний підхід до пошуку шляхів оптимізації надання якісних медичних і косметологічних послуг у сфері громадського здоров’я України особливо актуальний сьогодні, у воєнний час, на основі структурної перебудови галузі охорони здоров’я з урахуванням сучасних викликів та ризиків.
Посилання
М. Булка-Максисько. Особливості маркетингу медичних послуг. Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Теорія і практика стратегічного управління розвитком галузевих і регіональних суспільних систем».
Криничко Л. Р. Державне управління системою охорони здоров’я в умовах реформування: проблеми теорії та методології : монографія. Житомир : Вид. О. О. Євенок, 2020. 320 с.
Миронюк І. С., Слабкий Г. О., Шафранський В. В. До структури національної системи громадського здоров’я України. URL: http://elib.umsa.edu.ua/bitstream/umsa/12576/1/To_the_structure.pdf.
Про систему громадського здоров’я : Закон України від 06.09.2022 № 2573-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/2573-20.
Booms B., Bitner M.J. Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services, James H. Donnelly and William R. George, eds. Chicago: American Marketing Association. P. 47–51/ http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/.
MedMarketing. Офіційний сайт. URL: http://www.medmarketing.ua/.
Управління в системі охорони здоров’я. URL: https://studfile.net/preview/3889805/page:92/.
Цифрова трансформація публічного управління. О. В. Карпенко, І. Й. Малий, Г. В. Муравицька та ін. Київ : НАДУ, 2020. 256 с.
Рогачевський О. П. Методи стратегічного управління у галузі охорони здоров’я. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2020. № 3. С. 67–75.
Orlova N., Mokhova I., Kоzyrieva O., Diegtiar O., Derenska Y., Bratishko Y. Public Information Policy in Health Care Sector: Ukrainian Perspectives. International Business Information Management Conference. 35th IBIMA. Seville, Spain, 2020. 1–2 April. P. 341–351.
Vishal Gandhi. 4 P’s of Marketing Plan for Medical Practices [on-line] // Linkedin. Awailable at: https://www.linkedin.com/pulse/4-ps-marketing-planmedical-practices-vishal-gandhi 2. Jigar Shah. Hospital marketing mix [on-line] // SCRIBD. – Awailable at: https://www.scribd.com/document/44535737/Hospital-Marketing-Mix.
The Essential Public Health Operations. URL: http://www.euro.who.int/en/health-topics/Health-systems/publichealthservices/policy/the- 1 0 -essential-public-health-operations.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).