Вплив емоційного інтелекту на ефективність роботи медичної сестри

Автор(и)

  • Н. В. Дужич Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • О. Й. Єгер КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради
  • М. Ю. Синенко Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • М. І. Марущак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6754-0026

DOI:

https://doi.org/10.11603/bmbr.2706-6290.2023.1.13356

Ключові слова:

емоційний інтелект, стійкість, емпатія, задоволення, спілкування, сестринський догляд

Анотація

Резюме. Медичні сестри повинні бути достатньо стійкими, щоб мінімізувати страждання пацієнтів, розумно зберігаючи свої емоції та стійкість.

Мета дослідження – проаналізувати фактори, що пов’язані з емоційним інтелектом (ЕІ) та їх вплив на ефективність роботи медичної сестри.

Матеріали і методи. У дослідженні опрацьовано наукові публікації за останнє десятиліття, а також публікації із високим цитуванням, які доступні у мережі «Internet», ключовими словами були: «емоційний інтелект», «стійкість», «емпатія», «задоволення», «спілкування», «сестринський догляд».

Результати. Спілкування, EI та емпатія є необхідними навичками у сестринському догляді. На ці навички можуть впливати різні змінні, наприклад умови праці та стресові фактори. Як позитивна емоція, задоволення роботою покращує особисту та організаційну ефективність, що дозволяє медсестрам виявляти більший робочий ентузіазм і креативність. Емпатія та задоволення у спілкуванні також мають позитивний прогностичний вплив на ефективність роботи. Чим вищий рівень ЕІ у медсестер, тим більшою є їх емпатія та сильніше відчуття благополуччя, що підвищує ефективність роботи. Реалізація емпатії медичних сестер базується на спілкуванні медсестра – пацієнт. Чим вищий рівень ЕІ медсестри, тим більше її задоволення від спілкування і тим сильніше вона задоволена роботою, що підвищує її ефективність. Такий вплив говорить про те, що основ­ною метою ЕІ медсестер є отримання задоволення від спілкування, що і є складовою в ефективності роботи.

Висновки. Емоційний інтелект є важливим для медичних сестер, оскільки він впливає на їхні здібності приймати рішення, клінічне судження та самопочуття, що безпосередньо пов’язано з якістю медсестринського догляду.

Біографії авторів

Н. В. Дужич, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

аспірантка кафедри функціональної та лабораторної діагностики, ТНМУ ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України

О. Й. Єгер, КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради

викладач вищої категорії, старший викладач кафедри фундаментальних дисциплін КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради, лікар педіатр, м. Рівне, Україна

М. Ю. Синенко, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

аспірантка кафедри функціональної та лабораторної діагностики, ТНМУ ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України

М. І. Марущак, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

д-р. мед. наук, професор, завідувач кафедри функціональної і лабораторної діагностики за спеціальністю Тернопільського національного медичного університету імені І.Я. Горбачевського

Посилання

Segal J, Smith M, Robinson L, Shubin J. Improving emotional intelligence. EQ. 2019. Retrieved from https://www.helpguide.org/ articles/mental-health/emotional-intelligence-eq.htm?pdf=13508.

Hart PL, Brannan JD, De Chesnay M. Resilience in nurses: an integrative review. J Nurs Manag. 2014;22(6): 720-734. DOI: 10.1111/j.1365-2834.2012.01485.x.

MaayJems KR, Ester R, Arwam H. The relationship between nurse caring behavior and patient satisfaction level at inpatient wards of Bayangkara Hospital Jayapura. Indian Res Pub Health Res Dev. 2019;7: 1179-83.

Rose P, Yates P. Patients' outcomes related to person-centred nursing care in radiation oncology: A case study. Eur J Oncol Nurs. 2015;19(6): 731-9.

DOI: 10.1016/j.ejon.2015.05.008.

Fletcher D, Sarkar M. Mental fortitude training: An evidence-based approach to developing psychological resilience for sustained success. J. Sport Psychol. Action. 2016; 7: 135-57.

Barton AJ. Leadership and Communication Competencies in Nursing: What Are We Missing? J Nurs Educ. 2018;57(5): 259-60. DOI: 10.3928/01484834-20180420-01.

Jeong SJ. Empathy Ability, Communication Ability, and Nursing Performance of Registered Nurses and Nursing Assistants in Long-term Care Hospitals. J Korean Acad Nurs Adm. 2017;23(3): 249-58.

DOI: 10.11111/jkana.2017.23.3.249.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-16

Як цитувати

Дужич, Н. В., Єгер, О. Й., Синенко, М. Ю., & Марущак, М. І. (2023). Вплив емоційного інтелекту на ефективність роботи медичної сестри. Вісник медичних і біологічних досліджень, (1), 38–43. https://doi.org/10.11603/bmbr.2706-6290.2023.1.13356