МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ. МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • I. Ye. Bulakh Державна організація “Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки “Медицина” і “Фармація” при МОЗ України”
  • L. P. Voitenko Державна організація “Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки “Медицина” і “Фармація” при МОЗ України”
  • Yu. P. Antonenko Державна організація “Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки “Медицина” і “Фармація” при МОЗ України”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.9328

Ключові слова:

моніторинг якості, забезпечення якості, моніторингове дослідження, опитування, медична освіта, акредитація, міжнародне визнання, національне дослідження.

Анотація

Мета роботи – дослідження у відкритих інтернет-ресурсах та у провідних медичних виданнях, медичних освітніх журналах ключових понять, що входять до визначення “Міжнародне моніторингове дослідження якості вищої медичної освіти”, а також вивчення та аналіз міжнародного досвіду проведення таких досліджень.

Основна частина. За відкритими інтернет-ресурсами з урахуванням обов’язкових ключових понять, які має включати будь-яке міжнародне моніторингове дослідження, таких, як: мета та завдання, рівень проведення, об’єкт дослідження, методи проведення моніторингу та оцінювання, індикатори/показники, критерії та стандарти їх оцінювання, етапи проведення, було здійснено пошук прикладів використання Міжнародних моніторингових досліджень якості вищої медичної освіти для встановлення стану та визначення шляхів удосконалення медичної освіти на міжнародному та національних рівнях.

Висновки. Міжнародна практика оперує різними формами міжнародного моніторингового дослідження. Можна стверджувати про: відсутність єдиного універсального інструменту здійснення міжнародного моніторингового дослідження; наявність різних інструментів міжнародного моніторингового дослідження залежно від його мети та інших вказаних вище ключових понять. Також можна стверджувати, що проведення Міжнародного моніторингового дослідження якості вищої медичної освіти з використанням лише існуючого стандартизованого тесту будь-якої іноземної агенції з оцінки якості рівня знань майбутніх лікарів є недостатнім, оскільки він виконує лише одну функцію – оцінювання, що не вичерпує та не вирішує завдань інших функцій, які повинен включати моніторинг.

Біографія автора

I. Ye. Bulakh, Державна організація “Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки “Медицина” і “Фармація” при МОЗ України”

 

Посилання

WHO Guidelines for Quality Assurance of Basic Medical Education in the Western Pacific Region. – Available from: http://www.wpro.who.int/publications/docs/Guidelines_Quality_Assurance.pdf.

The Association for Medical Education in Europe (AMEE). – Available from: https://amee.org/home.

The ASPIRE initiative. International Recognition of Excellence in Education. – Available from: https://www.aspire-to-excellence.org/.

The ASPIRE initiative. Areas of Excellence to be Recognised. – Available from: https://www.aspire-to-excellence.org/Areas+of+Excellence/.

Criteria – ASPIRE Recognition of Excellence in Simulation in a Medical, Dental and Veterinary School – October 2017.pdf – Available from: https://www.aspire-to-excellence.org/downloads/1342/Criteria%20-%20ASPIRE%20Recognition%20of%20Excellence%20in%20Simulation%20in%20a%20Medical,%20Dental%20and%20Veterinary%20School%20%E2%80%93%20October%202017.pdf.

Aspire Assessment Criteria Oct 2017.pdf – Avai­lable from: https://www.aspire-to-excellence.org/downloads/1332/ASPIRE%20Assessment%20Criteria%20Oct%202017.pdf.

General Medical Council. Our history. – Available from: https://www.gmc-uk.org/about/who-we-are/our-history.

General Medical Council. A guide to the PLAB test. – Available from: https://www.gmc-uk.org/registration-and-licensing/join-the-register/plab/a-guide-to-the-plab-test.

National review of medical education and training in Northern Ireland: 2016–17.pdf – Available from: https://www.gmc-uk.org/-/media/documents/ni-national-report-2017-v1-final_pdf-72317324.pdf.

National review of medical education and training in Scotland: 2017–18.pdf – Available from: https://www.gmc-uk.org/-/media/documents/promoting-excellence-standards-for-medical-education-and-training-0715_pdf-61939165.pdf.

Promoting excellence: standards for medical education and training.pdf – Available from: https://www.gmc-uk.org/-/media/documents/promoting-excellence-standards-for-medical-education-and-training-0715_pdf-61939165.pdf.

Foundation for Advancement of International Medical Education and Research. About us. – Available from: https://www.faimer.org/about.html.

Foundation for Advancement of International Medical Education and Research. Research. – Available from: https://www.faimer.org/research/index.html.

Foundation for Advancement of International Medical Education and Research. International Medical Education Programs. – Available from: https://www.faimer.org/research/programs.html.

Oneschuk, D., Hanson, J., Bruera, E. (2000). An International Survey of Undergraduate Medical Education in Palliative Medicine. U.S. Cancer Pain Relief Committee. Published by Elsevier Inc., 20 (5), 174-179.

Halder, B. B., Khan, I. (2005). Current Practice of Quality Assurance Scheme (QAS) in Different Medical Colleges of Bangladesh. Bangladesh Journal of Medical Education, 6 (1), 2-7.

The International Foundations of Medicine (IFOM). – Available from: https://www.nbme.org/ifom/.

International Foundations of Medicine Program Guide. – URL: https://www.nbme.org/ifom/.

Tsentr testuvannia 2017. Pidsumky. – Available from: https://www.testcentr.org.ua/reports/Report-TB-2017.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Bulakh, I. Y., Voitenko, L. P., & Antonenko, Y. P. (2018). МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ. МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.9328

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти