ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ ОСВІТИ В СИМУЛЯЦІЙНІЙ МЕДИЦИНІ. ДОСВІД ОДЕСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8975Ключові слова:
симуляційна медицина, медична освіта, студенти, інтерни, лікарі.Анотація
Мета роботи – висвітлити досвід Одеського національного медичного університету в галузі симуляційної медицини.
Основна частина. В січні 2014 року на базі Одеського національного медичного університету було створено перший на території України Навчально-інноваційний центр практичної підготовки лікаря, з найсучаснішим обладнанням, аналогів якому не існує в країні. В навчанні використовуються такі методики, як моделювання сценаріїв різного рівня складності, гібридна симуляція, “стандартизований пацієнт” та ін. Центр координує свою роботу з провідними у світі центрами симуляційних технологій навчання і по праву претендує на статус базового для підвищення навичок, кваліфікації та перепідготовки лікарів з усіх регіонів України.
Висновки. Основним завданням сучасної середньої, вищої і післядипломної медичної освіти є створення умов для розвитку в учнів широкого спектра компетенцій і міцно закріплених практичних навичок без ризику нанесення шкоди пацієнту. Якраз такі цілі і ставить перед собою симуляційна медицина, яка отримала особливо активний розвиток в останні роки.
Посилання
Gorshkov, M.D., & Fedorov, A.V. (2012). Klassifikatsiya simulyatsionnogo oborudovaniya [Classification of simulation equipment]. Virtualnye tekhnologii v meditsine – Virtual Technologies in Medicine, 2 (8), 23-35 [in Russian].
Abrahamson, S., Denson, J.S., & Wolf, R.M. (2004). Effectiveness of a simulator in training anesthesiology residents. Qual. Saf. Health Care, 13 (5), 395-397.
Mehscheryakova, M.A., Podchernyaeva, N.S., & Shubina, L.B. (2007). Obuchenie professionalnym manualnym umeniyam i otsenka urovnya ikh sformirovannosti u studentov meditsinskikh vuzov [Training of professional manual skills and assessment of their level of formation among students of medical schools]. Vrach – Doctor, 7, 81-83 [in Russian].
The Educational and Innovation Center for Practical Preparation of the doctors, Odessa National Medical University. – Retrieved from: http://www. onmedu.edu.ua/osvita/navchalno-innovacijnij-centr-praktichnoi-pidgotovki-likarja/
Vinnytsia simulation and methodical center. – Retrieved from: http://anest.vn.ua/?med=sim&option=menuSim&id_menu=21
Tatur, Yu.G. (2004). Kompetentnost v strukture modeli kachestva podgotovki spetsialista [Competence in the structure of the specialist training quality model]. Vyssheye obrazovanie segodnya – Higher Education Today, 3, 20-26 [in Russian].