ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА ЯК БАЗОВА СКЛАДОВА У ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ТА ЕРГОТЕРАПІЇ

  • S. I. Kalashchenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця
  • A. M. Hrynzovskyi Національний медичний університет імені О. О. Богомольця
  • O. V. Dema Національний медичний університет імені О. О. Богомольця
  • K. Yu. Zahorodniuk Національний медичний університет імені О. О. Богомольця
Ключові слова: вища освіта, ерготерапія, медична освіта, професійна компетентність, домедична допомога

Анотація

Мета роботи – аналіз стандарту вищої освіти за спеціальністю 227 “Фізична терапія, ерготерапія” галузі знань 22 “Охорона здоров’я” та навчальної програми з фізичної терапії та ерготерапії в аспекті формування компетентності з надання домедичної допомоги.

Основна частина. Визначено основні етапи формування компетенції для надання медичної допомоги у надзвичайних ситуаціях шляхом моделювання тренінгів у студентів-ерготерапевтів. Перераховані переваги симуляції методу навчання в медицині. Показано, що врівноваження ролей учителя та студентів допомагає виявити помилки під час тренінгу з практичних навичок. З’ясовано, що краще освоєння навичок відбувається у випадку, коли результати при первинному і вторинному огляді потерпілих відрізняються відповідно до даних ситуаційних завдань. Доведено, що зворотний зв’язок між вчителем та студентами є одним із ключових моментів, який забезпечить кращу асиміляцію алгоритмів практичних навичок і дій студентами.

Висновки. Виявлено, що симуляційне навчання покращує формування компетенції студентів-ерготерапевтів. Крім того, це сприяє підвищенню інтересу студентів до вивчення предмета. Симуляційна підготовка дозволяє студентам вивчати алгоритми надання медичної допомоги в умовах, що близькі до реальності. Отримання навичок зупинки критичної кровотечі, переведення потерпілого в стабільне бокове положення та серцево-легенева реанімація дозволяють студентам-ерготерапевтам надати необхідну домедичну допомогу у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

Біографії авторів

S. I. Kalashchenko, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

асистент, кафедра медицини надзвичайних ситуацій та тактичної медицини

НМУ імені О.О. Богомольця

Моб. тел. 063-978-80-04

Ел. пошта: svitlana.kalashchenko@nmu.ua

A. M. Hrynzovskyi, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Доктор медичних наук, доцент

Завідувач кафедри медицини надзвичайних ситуацій та тактичної медицини

НМУ імені О.О. Богомольця

Ел. пошта:  anatoliy.grynzovskyy@nmu.ua

 

O. V. Dema, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Кандидат медичних наук, доцент

кафедра медицини надзвичайних ситуацій та тактичної медицини

НМУ імені О.О. Богомольця

Ел. пошта: olena.dema@nmu.ua

K. Yu. Zahorodniuk, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Кандидат медичних наук, доцент

кафедра медицини надзвичайних ситуацій та тактичної медицини

НМУ імені О.О. Богомольця

Ел. пошта: kostiantyn.zagorodniuk@nmu.ua

Посилання

Kulbashna, Ya.A. (2014). Kontseptualni osnovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u haluzi stomatolohii [Conceptual basis of the forming professional competence of the future professionals in dentistry]. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational Discourse, 2 (6), 86-96 [in Ukrainian].

Liovkun, O.A. (2017). Symuliatsiine navchannia studentiv na kafedri Medytsyny katastrof ta viiskovoi medytsyny Zaporizkoho derzhavnoho medychnoho universytetu [Simulation training of students in the department of disaster medicine, military medicine in Zaporizhzhia state medical university]. Zbirnyk naukovykh prats naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu “Vyshcha medychna osvita: suchasni vyklyky ta perspektyvy” – Research Collection of the Scientific Conference with International Participation “Higher Medical Education: Current Challenges and Prospects”, 56-58 [in Ukrainian].

Omelchuk, M.A. (2016). Metodyka vykorystannia stymuliatsiinoho navchannia u protsesi formuvannia kompetentnosti z nadannia pershoi dolikarskoi dopomohy u provizoriv [The methods of simulation studies using in the formation of competence of pharmacists in providing first aid]. Visnyk Cherkaskoho universitetu – Bulletin of Cherkasy University, 10, 118-123 [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy, pershyi riven osvity (bakalavr); Spetsialnist 227 “Fizychna terapiia, erhoterapiia” [The standard of higher education in Ukraine, the first level of education (bachelor); Specialty 227 “Physical Therapy, Ergotherapy”]. Retrieved from: http://www.dsma.dp.ua/images/dma/docs/licensia/ergo-21.pdf [in Ukrainian].

Опубліковано
2018-09-17
Номер
Розділ
Досвід з організації навчальної роботи