ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ОНЛАЙН-ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ЗНАНЬ 22 “ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я”
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8962Ключові слова:
медична освіта, дистанційне навчання, онлайн-курси, LMS edX, хмарні сервіси ІТ.Анотація
Мета роботи – проаналізувати впровадження в навчальний процес ВМ(Ф)НЗ курсів за вибором за формою дистанційного навчання за технологією онлайн-курсів, які реалізовані на платформі edX, що розташована на віртуальному сервері хмари Azure.
Основна частина. У статті представлено досвід впровадження сучасних технологій у форматі on line в систему підготовки фахівців галузі знань 22 “Охорона здоров’я”. Автори розкривають послідовність організаційних кроків до вирішення завдання реалізації повного циклу технологій e-learning: від розробки онлайн-курсу до організації процесу самостійної роботи студентів з онлайн-сервісами. Розкриті основні складнощі імплементації інноваційних форм навчання до консервативної системи організації навчального процесу медичного університету, а саме: організація вільного вибору дисциплін при підготовці фахівців, забезпечення якісної організації самостійної роботи студента, запровадження нових методів підготовки до ліцензійного іспиту “Крок”, та запропоновані шляхи їх вирішення.
Висновок.Імплементація технологій e-learning у систему додипломної освіти медичного університету курсів у форматі курсів за вибором дозволяє надати студентам реальний вибір курсів, а також відображати в контенті цих курсів найсучасніші досягнення науково-практичного напрямку, привносить елементи інтерактивності до процесу навчання, а також створює умови для дистанційного моніторингу навчальної активності студентів викладачами.
Посилання
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.14 №1556-VII [Law of Ukraine “On Higher Education” of 01.07.14 No1556-VII]. [in Ukrainian].
Gilbert, M.A. (2015). edX E-Learning Course Development. Birmingham B3 2PB, UK: Packt Publishing.
Kolesnyk, Yu.M., Avramenko, M.O., Morhuntsova, S.A., & Ryzhov, O.A. (2017). Stratehiia vprovadzhennia kursiv za vyborom na bazi tekhnolohii onlain kursiv na platformi edX [Strategy of implementing elective courses based on the online course technology on the edX]. Medychna osvita – Medical Education, 3 [in Ukrainian].
Kolesnyk, Yu.M., & Ryzhov, O.A. (2017). Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoho navchannia u Zaporizkomu derzhavnomu medychnomu universyteti [Concept of development of distance learning at Zaporizhzhia State Medical University]. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi ta medychnoi nauky ta praktyky. Zbirnyk naukovykh statei – Current Issues of Pharmaceutical and Medical Science and Practice. Collection of Scientific Articles. Zaporizhzhia: Vyd-vo ZDMU [in Ukrainian].
Kolesnyk, Yu.M., & Ryzhov, O.A. (2013). Kontseptsiia informatyzatsii medychnykh navchalnykh zakladiv [Concept of informatization of medical educational institutions]. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi i medychnoi nauky ta praktyky: Dodatok / Tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi videokonferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu "Aktualni pytannia dystantsiinoi osvity ta telemedytsyny 2013" 10-11 zhovtnia 2013 r. – Current issues of pharmaceutical and medical science and practice: Appendix / Abstracts of the All-Ukrainian Scientific and Methodical Videoconference with International Participation "Current issues of Distance Education and Telemedicine 2013" October 10-11, 2013, 3 (1-2). [in Ukrainian].